کد خبر 1287300
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
مجموع بدهی دولت ها چقدر است؟/کرونا بدهی کشورها را 20 درصد افزایش داد

صندوق بین المللی پول اعلام کرد: میزان بدهی عمومی دولت های جهان طی سال جاری افزایش چشم گیری داشته است.

به گزارش مشرق، صندوق بین المللی پول گزارش داد که حجم بدهی عمومی دولت‌های جهان طی سال جاری به ۹۷.۸ درصد کل تولید ناخالص داخلی جهان خواهد رسید. اگرچه این نسبت ۰.۸ درصد کمتر از سال گذشته است، اما هنوز در سطح بالایی قرار داشته که دلیل آن هم اجرای برنامه‌های سنگین کمک اقتصادی برای مقابله با تبعات شیوع ویروس کرونا بوده است.

بنا به اعلام صندوق بین المللی پول هم اکنون مجموع بدهی عمومی جهان به ۸۸ تریلیون دلار رسیده اما پیش بینی می‌شود طی امسال و سال آینده میلادی ۲ درصد از آن کم شود و به ۹۷ درصد کل تولید داخل جهان برسد.

صندوق بین المللی پول در گزارش خود آورده که انتظار می‌رود طی سال‌های آینده همچنان با میزان بالای بدهی عمومی در جهان مواجه باشیم و حتی پیش بینی می‌شود در اقتصادهای پیشرفته رقم بدهی‌ها ۲۰ درصد بیشتر از میزان مورد انتظار پیش از شیوع ویروس کرونا باشد.

ارزیابی‌های اولیه نشان می‌دهد که میزان بدهی دولت‌ها، شرکت‌های خصوصی و خانوارهای جهان در سال ۲۰۲۰ به ۲۲۶ تریلیون دلار رسیده که نسبت به سال ۲۰۱۹، ۲۷ میلیارد دلار بیشتر بوده است. این میزان افزایش سالانه مجموع بدهی در جهان به صورت سالانه بی‌سابقه بوده و خیلی بیشتر از ۲۰ تریلیون دلاری است که طی بحران مالی سال ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ در جهان به بدهی‌ها اضافه شد.

۹۰ درصد این حجم از بدهی طی سال ۲۰۲۰ مربوط به اقتصادهای بزرگ و چین بوده و بازارهای نوظهور و کشورهای با درآمد کم تنها ۷ درصد این بدهی را شامل می‌شدند.

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده که تا پایان سال ۲۰۲۱ به خاطر شیوع کرونا ۶۵ تا ۷۵ میلیون نفر بیشتر در جهان در فقر فرو خواهند رفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مسعود IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    1 0
    پول تامین اجتماعی را اگر دولتها بموقع داده بودند الان تلیلیارد بود نه ۳۲۰هزار میلیارد با سرمایه گذاری که بموقع انجام میشد حق ۴۲ میلیون بیمه شده گردن دولتها.
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    3 0
    دولتها سالها از جیب مردم خوردن حالا وقتشه به مردم کمک کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس