فینال یورو؛ هرج‌ومرج در ومبلی ۱۰۰هزار یورو برای انگلیس آب خورد

اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) تیم ملی انگلیس را به دلیل اغتشاش و صحنه‌های خشونت‌آمیز هواداران ثبت شده در حوالی ورزشگاه ومبلی لندن پیش از فینال یورو ۲۰۲۰، به پرداخت ۱۰۰ یورو جریمه محکوم کرد.

به گزارش مشرق، این حکم پس از تحقیقات صورت‌گرفته توسط کمیته اخلاق یوفا در رابطه به اتفاقات رخ‌ داده در ماه جولای با دخالت «هواداران در داخل و خارج از ومبلی»، صادر شده‌ است. تیم ملی انگلیس در این دیدار برابر ایتالیا تن به شکست داد و عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد.

در جریان اتفاقات مذکور، صدها تن بدون داشتن بلیت سعی داشتند تا به زور از موانع، گیت‌های کنترل بلیت و دروازه‌های ورودی ورزشگاه عبور کرده و وارد ومبلی شوند و در این بین، شمار قابل توجهی نیز موفق به این کار شدند.

یوفا با اشاره به اینکه جریمه مذکور به‌دلیل «بی‌نظمی در داخل و خارج ورزشگاه» اعمال شده،  اتحادیه فوتبال انگلیس را به پرداخت ۱۰۰هزار یورو نیز محکوم کرد.

از ۲ دیداری که انگلیس باید بدون تماشاگر برگزار کند، یک مورد تعلیقی بوده و در صورت تکرار حوادث طی دو سال آینده، اعمال خواهد شد.

این بدان معنا است که سه شیرها در نخستین دیدار خانگی خود در فصل ۲۰۲۲ - ۲۰۲۳ لیگ ملت‌های اروپا از حضور هواداران خودی محروم خواهند بود.

اتحادیه فوتبال انگلیس پس از آنکه هواداران این تیم در دیدار نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۰ برابر دانمارک، مشکلاتی مشابه را ایجاد کردند، ۲۵ هزار پوند جریمه شد.

یوفا در تابستان سال جاری نشان داد که برای کاهش سوءرفتارهای هواداران در ورزشگاه‌ها مصمم است.

این نهاد اروپایی همچنین تیم ملی مجارستان را به دلیل شعارهای نژادپرستانه هوادارانش در جریان دیدارهای گروهی یورو ۲۰۲۰، به برگزاری دو دیدار خانگی بدون حضور تماشاگران و پرداخت ۱۰۰ هزار یورو محکوم کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس