آمریکا نظامیان گرجستان را آموزش می دهد

وزیر دفاع آمریکا در سفر به گرجستان و دیدار با مقامات این کشور، بر ضرورت آموزش نظامیان گرجستان تأکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از نیوی تایمز، «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا در سفر به گرجستان و دیدار با مقامات این کشور، بر ضرورت آموزش نظامیان گرجستان تأکید کرد.

«لوید آستین» این سخنان را پس از دیدار با «جوانشر بورچولادزه»، وزیر دفاع گرجستان اعلام کرد.

وزیردفاع آمریکا همچنین توافقنامه افزایش همکاری نظامی و تمدید آموزش نظامیان گرجستان را به عنوان حمایت آمریکا از متحدان خود در اروپای شرقی عنوان کرد که واشنگتن به آن پای بند خواهد بود.

آستین همچنین با اشاره به تحولات در روابط گرجستان و روسیه طی چند سال گذشته، آنچه را که او «تلاش برای نفوذ بیشتر روسیه در دریای سیاه» عنوان کرد، محکوم نمود و گفت: این منطقه‌ای مهم است و امنیت و ثبات آن حیاتی است.

«جوانشر بورچولادزه»، وزیر دفاع گرجستان نیز در این نشست خبری گفت: ما در سطح جدیدی از همکاری با ایالات متحده هستیم که حداکثر توان دفاعی و بازدارندگی گرجستان را تضمین می‌کند.

آستین پس از گرجستان و پیش از شرکت در نشست حضوری وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو در «بروکسل» پایتخت بلژیک در ۲۱ و ۲۲ اکتبر (۲۹ و ۳۰ مهر)، از رومانی و اوکراین نیز بازدید خواهد کرد.

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا پیش از سفر آستین، در این باره گفته بود: ما در حال تقویت حاکمیت کشورهایی هستیم که در خط مقدم تجاوز روسیه هستند.

گرجستان امیدوار است که آستین در پیشبرد و تحقق خواسته این کشور مبنی بر عضویت دائم در ناتو به تفلیس کمک نماید.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    0 0
    روسیه چشم طمع به خاک گرجستان و اوکراین داره باید این دو کشور باهم متحد بشوند هر چند باز هم قدرتشون خیلی کمتر خواهد بود
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    0 0
    عالیه!،اینطوریه مثل افغانستان که نظامیانش توسط آمریکا آموزش دیده بودند!، یکشبه مملکت رو تحویل دشمن میدهند، بدون خونریزی!؟.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس