لیگ برتر فوتبال| رونمایی از استقلالِ مجیدی در تقابل با همبازی سابق

هفته اول بیست‌ویکمین دوره لیگ برتر فوتبال امروز با برگزاری سه دیدار ادامه پیدا خواهد کرد که در یکی از آنها از استقلال مدل جدید رونمایی خواهد شد.

به گزارش مشرق، بازی‌های هفته نخست بیست‌ویکمین دوره لیگ برتر فوتبال، امروز (چهارشنبه) با برگزاری سه دیدار پیگیری می‌شود و یک دیدار نیز جمعه برگزار خواهد شد. در زیر نگاهی به سه دیدار امروز می‌اندازیم:

گل‌گهر- تراکتور

امیر قلعه‌نویی خیلی تلاش کرد گل‌گهر در دومین سال حضورش در لیگ برتر سهمیه آسیا را کسب کند، اما ضعف‌های فنی برخی پست‌ها از جمله دروازه‌بانی مانع رسیدن به این هدف شد. قلعه‌نویی به دلیل اظهارنظری که پس از دیدار با استقلال انجام داد، سه ماه از نشستن روی نیمکت گل‌گهر محروم شد. گل‌گهر با گرفتن بازیکنانی مثل محسن فروزان، محمدرضا خانزاده و ... سعی در برطرف کردن نقاط ضعف خود داشت و تلاش می‌کند در نبود قلعه‌نویی روی نیمکت فصل خوبی را سپری کند. 

تمرینات تراکتور با فراز کمالوند آغاز شد و در ادامه با کناره‌گیری او، دوباره هدایت تیم تبریزی به فیروز کریمی سپرده شد. بازیکنان شاخصی مثل اشکان دژاگه، مسعود شجاعی، میثم تیموری، محمدرضا خانزاده و ... از تراکتور جدا شدند و به دلیل بدهی‌های سنگین و بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالات باشگاه، بازیکنان سرشناسی جذب نشدند. تراکتوری‌ها امیدوارند بدون سر و صدا در نقل‌وانتقالات و با استفاده از بازیکنان بومی شرایط مطلوب گذشته را به دست بیاورند. 

استقلال - هوادار

یکی از مسابقات جذاب هفته اول، تقابل فرهاد مجیدی و رضا عنایتی است. در فصل گذشته مجیدی با سرمربیان استقلالی زیادی از جمله جواد نکونام، علیرضا منصوریان، فیروز کریمی، مهدی رحمتی، محمود فکری و ساکت الهامی روبه‌رو شد و توانست به غیر از آلومینیوم همه را شکست دهد. عنایتی فصل گذشته با نتایج خوب، تیمش را از دسته اول به لیگ برتر رساند و قصد دارد در لیگ برتر توانایی‌های مربیگری‌اش را به رخ بکشد تا بعدها خودش را به عنوان یک گزینه برای سرمربیگری در لیگ برتر مطرح کند. عنایتی در اولین دیدار باید به مصاف تیم سابقش برود و به گفته خودش تقابل با استقلال برای او سخت است. 

استقلال هشت بازیکن سرشناس و دو بازیکن جوان خود را از دست داد و با ترکیبی جدید نسبت به سال گذشته وارد مسابقات خواهد شد. آبی‌پوشان باید پس از چند سال بازی بدون مهدی قایدی را تجربه کنند، ستاره‌ای که راهی شباب الاهلی امارات شد. علاوه بر قایدی، نفراتی مثل فرشید اسماعیلی، مسعود ریگی، محمد نادری، شیخ دیاباته، هروویه میلیچ و ... از استقلال رفتند و به جای آنها، عارف آقاسی، جعفر سلمانی، امین قاسمی‌نژاد، ابوالفضل جلالی، زبیر نیک‌نفس، امیرحسین‌ حسین‌زاده، محمدرضا آزادی، روزبه چشمی، یامگا و ... جذب شدند.

نکته مثبت استقلال، آرامش نسبی در باشگاه و ارتباط خوب بین مدیریت و کادر فنی است. مصطفی آجورلو، مدیرعامل استقلال خیلی زود قرارداد فرهاد مجیدی را تمدید کرد تا خیال او را برای ادامه فصل راحت کند. باید دید در ادامه فصل، این آرامش بین آنها برقرار خواهد بود یا نه. مجیدی قصد دارد برای اثبات توانایی خودش استقلال را از هفته اول به‌عنوان مدعی معرفی کند، به خصوص اینکه تیم براساس نظر او بسته شده و انتظارات را بالا برده است. 

استقلال برای بازی امروز مهدی مهدی‌پور و ابوالفضل جلالی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. 

صنعت نفت آبادان - ذوب‌آهن

آبادانی‌ها پس از اینکه با اکبر پورموسوی قطع همکاری کردند، هدایت تیم‌شان را به علیرضا منصوریان سپردند. منصوریان به دلیل جریمه کمیته انضباطی سه جلسه از همراهی تیمش محروم است. ذوب‌آهن که فصل گذشته به سختی در لیگ برتر خودش را حفظ کرد، مهدی تارتار را به‌عنوان سرمربی روی نیمکت می‌بیند، مربی که در تیم‌هایی مثل نفت مسجدسلیمان و پیکان نتایج خوبی کسب کرد. تارتار وعده داده است که ذوب‌آهن بهتر از فصل گذشته نتیجه بگیرد و بار دیگر حریف سرسختی برای تیم‌های لیگ برتری باشد. 

برنامه‌ بازی‌های امروز و جمعه به شرح زیر است:

چهارشنبه ۲۸ مهر

گل‌گهر سیرجان - تراکتور تبریز، ساعت ۱۶ ورزشگاه امام علی (ع)
داور: محمدرضا اکبریان، کمک‌ها: محسن سلطانی و مهدی سیفی، داور چهارم: شبیر بهروزی
ناظر: حیدر شکور

استقلال - هوادار، ساعت ۱۸ ورزشگاه آزادی
داور: کوپال ناظمی، کمک‌ها: علیرضا ایلدرم و علی‌اکبر نوری، داور چهارم: امیر سامان سلطانی
ناظر: محسن قهرمانی

صنعت نفت آبادان - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت ۱۸ ورزشگاه تختی آبادان
داور: جواد رحیم‌زاده، کمک‌ها: سیدمحمد هاشمی‌نسب و حامد صفایی، داور چهارم: محمدرضا تارخ
ناظر: رسول فروغی

جمعه ۳۰ مهر

فولاد خوزستان - پرسپولیس، ساعت ۱۸ ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان
داور: محمدحسین ترابیان، کمک‌ها: فرهاد فرهادپور و علیرضا مرادی، داور چهارم: یاسر همرنگ
ناظر: اسماعیل صفیری

نتایج بازی‌های روز گذشته به شرح زیر است:

پدیده مشهد صفر - آلومینیوم اراک صفر

نساجی مازندران یک - فجرسپاسی شیراز صفر

پیکان صفر - نفت مسجدسلیمان صفر

سپاهان ۲ - مس رفسنجان صفر

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پری مجرد 44 ساله IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    0 0
    فرهاد مجیدی با این اخلاق گندی که داره هیچ وقت موفق نمیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس