کد خبر 1288784
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
اخبار رزمایش هوایی ارتش| تجهیز کرار به بمب‌های ۵۰۰ پوندی و راکت

در ادامه مرحله اصلی و فاز عملیاتی دهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، عملیات رزم پهپادی توسط پهپادهای نیروی هوایی ارتش با موفقیت اجرا شد.

به گزارش مشرق، در ادامه مرحله اصلی و فاز عملیاتی دهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، عملیات رزم پهپادی توسط پهپادهای نیروی هوایی ارتش با موفقیت اجرا شد.

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در تشریح این بخش از رزمایش، گفت: پهپادهای رزمی کمان-۱۲، کرار، کیان و آرش مجهز به انواع سرجنگی و با حمل انواع بمب‌های بهینه‌سازی شده و نقطه زن با استفاده از اصل غافلگیری اهداف حیاطی دشمن را اعم از یگان‌های سطحی و رادارهای زمینی را مورد هدف قرار دادند که با موفقیت منهدم شدند.

بیشتر بخوانید:

آغاز دهمین رزمایش فدائیان حریم ولایت با رمز یا محمد رسول الله

وی افزود: در اجرای این مرحله از رزمایش هواپیماهای باسرنشیننیروی هوایی ارتش با سامانه‌های اخلالگر و با استفاده از نوین‌ترین تکنیک‌های جنگ الکترونیک، با از کار انداختن سامانه‌های پدافندی نیروهای دشمن، مسیر امن را برای اجرای عملیات پهپادی فراهم کردند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش به استفاده از پهپاد کمان-۱۲ نیروی هوایی ارتش در این مرحله اشاره کرد و گفت: این پهپاد با استفاده از بمب‌های هوشمند، نقطه‌زن و ارتقا یافته قائم در این رزمایش با موفقیت اهداف مورد نظر را مورد اصابت قرار داد، هچنین پهپادهای کرار نیز که به بمب‌های ۵۰۰ پوندی و راکت مجهز شده‌اند توانستند اهداف واگذار شده را به دقت مورد اصابت قرار دهند.

بیشتر بخوانید:

انهدام اهداف دشمن با بمب «یاسین ۹۰»

امیر واحدی تصریح کرد: استفاده از پهپادهای انتحاری نقطه‌زن کیان و آرش برای اجرای حملات دقیق علیه مواضع دشمن در فواصل دور از دیگر عملیات‌های اجرا شده در این مرحله از رزمایش بود.

وی به بهره‌برداری از سامانه‌های پیشرفته ارتباطی به منظور فرماندهی و راهبری این رزمایش غیرمتمرکز اشاره کرد و گفت: در بخش دیگری از این رزمایش عملیات مراقبت و شناسایی جنگ الکترونیک و آزمایش انواع سامانه های پیشرفته ارتباطی ارتباطی نیروی هوایی ارتش با استفاده از بسترهای امن شبکه های بی سیم و باسیم، انواع سامانه های تسهیلات پروازی و انواع سامانه های تاکتیکی مأموریت های ابلاغ شده در جنگ الکترونیک را با موفقیت انجام دادند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه نهاجا در کنار سایر نیروهای مسلح تحت فرماندهی ولی امر مسلمین و فرماندهی معظم کل قوا، وظیفه تامین امنیت پهنه هوایی کشور را بر عهده دارند، اظهار داشت: این رزمایش حاوی پیام امنیت، ثبات، دوستی و صلح پایدار برای کشورهای منطقه، پیام اطمینان خاطر برای هموطنان و آمادگی برای دفاع و پاسخ کوبنده در صورت اشتباه و خطای محاسباتی برای دشمنان است.

امیر واحدی بر ضرورت طراحی رزمایش‌ها مبتنی بر صحنه واقعی نبرد تاکید کرد و گفت: این رزمایش بر اساس صحنه واقعی جنگ انجام و ارزیابان و ناظران ستادکل نیروهای مسلح، قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران در همه مراحل انجام این رزمایش حضور داشته و به ارزیابی اقدامات، دستاوردها و نتایج آن خواهند پرداخت.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • افشین IR ۰۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    1 2
    امروز قدرت پهپادي کم از قدرت هوایی بر مبنای جنگنده نداره. ابزاری ارزان قیمت و بدون تلفات با کشف و شناسایی دیرهنگام. خوشبختانه تنوع و تکثر پهپادها و سلاحهای آنها در کشور ما و پیشرفت بدون توقف برای ما جایگاهی خاص ساخته است. اینکه در اوج تحریمها در این صنعت سرآمد هستیم جز تلاش و اعتماد بنفس جوانان و دانشمندان ما نیست. آفرین .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس