یک سوم شرکت‌ها و مؤسسه‌های اسرائیلی هدف حملات سایبری قرار گرفتند

دست کم یک سوم از شرکت‌ها و مؤسسه‌های اسرائیلی طی یک هفته گذشته در معرض حملات سایبری قرار گرفتند.

به گزارش مشرق، اسرائیل دیفنس با استناد به گزارش یک شرکت متخصص در امور فن‌آوری نوشت: بیش از یک سوم از شرکت‌های اسرائیل هفته گذشته در معرض حمله غافلگیرکننده سایبری قرار گرفتند.

در این گزارش که توسط شرکت بین المللی "آکرونیس" تهیه شده، آمده است: ۲۷ درصد از شرکت‌ها و نیز شمار زیادی از رایانه افراد در اسرائیل هک شده‌اند.

این گزارش با استناد به پایش فراگیری که از ۳ هزار و ۶۰۰ مدیر و کارمند فن‌آوری اطلاعات که در شرکت‌های کوچک و متوسط در ۱۸ کشور جهان از جمله در (رژیم) اسرائیل فعالیت می‌کنند، به دست آمده است.

داده‌های این پایش نشان می‌دهند که از هر ۱۰ مؤسسه اسرائیلی دست کم ۳ موسسه خبر دادند هدف حمله سایبری قرار گرفته‌اند.

به گفته این شرکت‌ها، آنها حداقل روزی یکبار و گاهی ساعتی یک بار مورد تهاجم قرار می‌گیرند در حالی که مدیران شرکت‌های اسرائیلی تاکید کردند ایمیل‌هایی در رابطه با هک شدن سرورهایشان دریافت کرده‌اند.

در ادامه گزارش این شرکت بین المللی تاکید شده است: شرکت‌های اسرائیلی، دیگر اعتمادی به نرم افزارهای ضد ویروس نداشته و آن را برای دفاع از اطلاعات و دیتاهای خود کافی نمی‌بینند.

از اینرو تلاش می‌کنند با شرکت‌های متخصص برای مشخص شدن شکاف‌های امنیتی موجود در سرورهای خود و یافتن راه حلی ریشه‌ای برای آنها وارد مذاکره و توافق شده‌اند.

این گزارش بعد از رسانه‌ای شدن خبر رخنه هکرها به سیستم رایانه‌ای بیمارستان‌های اسرائیل منتشر شده و تاکید دارد سیستم دفاع سایبری اسرائیل به طور کامل فروپاشیده و نیازمند راه حلی ریشه‌ای برای مقابله با حملات الکترونیکی است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس