کد خبر 1298972
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۱
علت استعفای دسته جمعی در موساد چه بود؟

استعفای سه نفر از دستیاران ارشد رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی «موساد» همچنان در رسانه‌های عبری زبان بازتاب دارد.

به گزارش مشرق، با وجود آن که رسانه‌های اسرائیلی تلاش می‌کنند تا این استعفا را به نحوی بازسازی دوباره نهاد اطلاعات خارجی اسرائیل (موساد) توسط دیوید برنیاع رئیس آن اعلام کنند اما ظاهرا امکان پنهان ماندن اختلافات شکل گرفته بعد از خروج یوسی کوهن رئیس سابق و روی کار آمدن رئیس جدید در ژوئن گذشته وجود ندارد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره ضمنی به شکست‌های متوالی اسرائیل در بعد جنگ سایبری خبر داد، موساد در پی بازسازی سریع و تمرکزی جدید بر روی عملیات در فضای سایبری است و در این رابطه قرار است از هوش مصنوعی هم کمک گرفته شود.

این رسانه عبری زبان (سعی کرد بدون اشاره به شکست‌های مکرر سامانه پدافند سایبری اسرائیل در مقابل هکرها اعلام کند) قرار است از این پس تکیه بر نیروی انسانی کاسته و بیشتر بر روی دستگاه‌ها و هوش مصنوعی متمرکز شود.

این رویکرد ظاهرا مورد اعتراض شماری از مسئولین موساد واقع شده و ۳ نفر از آنها به همین دلیل و در راستای مخالفت با برنامه ارائه شده استعفای خود را تقدیم کرده و مدیر ارشد چهارمی هم قرار است در اعتراض به این رویکرد که عملکرد موساد را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، به زودی استعفای  خود را تقدیم رئیس آن کند.

به گفته شبکه ۱۲ تلویزیون رزیم صهیونیستی با وجود آن که شرح وظایف اصلی موساد جمع آوری اطلاعات، تهیه پژوهش‌های امنیتی، اجرای عملیات سری برون مرزی از طریق مزدوران و ماموران از جمله انجام ترور و آدم ربایی و جمع آوری اطلاعات در فضای مجازی است اما رئیس جدید این نهاد جاسوسی اسرائیلی رویکرد جدیدی را در دستور کار خود قرار داده است.

برنیاع به دنبال بازسای سریع ساختار موساد به سوی تحول فن آورانه در فضای سایبری و تکیه بر هوش مصنوعی است و این بخش را به توسعه بقیه بخش‌های موساد ترجیح می‌دهد.

این رویکرد رئیس موساد از دیدگاه شمار قابل توجهی از مدیران آن به معنای تعدیل نیرو و صرف نظر کردن از تعداد قابل توجهی از نیروهایی است که طی سال‌های اخیر در این سازمان فعالیت می‌کرده‌اند.

با این حال آلون بن دیوید تحلیل‌گر امور نظامی شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل هم امروز شنبه با پرداختن به این بحران آن را یک زلزله و سونامی توصیف کرده که راس هرم سرویس موساد را در هم کوبیده است.

به اعتراف این تحلیل‌گر ارشد اسرائیلی وقتی مدیران ارشدی که جایگاه آنها در سطح سرلشگر دسته بندی می‌شوند از موساد خارج شوند، این به معنای یک زلزله بزرگ است.

بن دیوید می‌افزاید ما از مدیر واحد فن‌آوری، رئیس واحد جنگ علیه تروریسم و رئیس واحد "تسومیت" واحد عملیات‌های میدانی و سازمانی دهی و بکارگیری ماموران سخن می‌گوییم.

چهارمین شخصیت ارشد موساد که قرار است به زودی از مقام خود استعفا کند فرمانده بخش سیاستگذاری راهبردهای موساد است که فقط ۶ ماه است در این پست حضور دارد.

به اعتقاد تحلیلگر این رسانه اسرائیلی امروز اختلاف شدیدی بین کارشناسان و رئیس موساد آن است که آنها معتقدند رویکرد وی ضربه شدیدی به فعالیت‌های سرویس وارد می‌کند و یگانی همچون تسومیت در چارچوب این تغییر رویه با مشکل شدید عملیاتی مواجه می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • FR ۰۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    2 4
    چه جالبه که تلویزیون و رسانه های اسراییل از تحولات سازمانهای اطلاعاتی و ارتششون می‌نویسن. تو ایران که حتا مشخص نیست معاونان وزیر اطلاعات یا اطلاعات سپاه ، چه کسانی هستند. هرچند که اسراییل و آمریکا میدونن، ولی گویا مردم خود ایران نامحرمند.
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      1 0
      شما اسمی می‌بینی؟ بحث امنیتی فوتبال نیست به مردم بگن محرم باشن یا نامحرم
  • عبدالله مومن IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    2 11
    علت اینست که آن بیست و پنج سالی که اینان برای اتمام بقاء خود لازم داشتند در حال تمام شدن است و باید به زودی یا به کشورهای اروپایی ای که از آنجا آمده بودند برگردند یا به دست مردم فلسطین ، نفله شوند !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس