دستگاه رباتیک جایگزین فیزیوتراپ برای بازگرداندن حرکات دست

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان دستگاه رباتیک جایگزین فیزیوتراپ برای بیماران مبتلا به سفتی دست ناشی از سکته مغزی را عرضه کردند که در حال حاضر در فاز مطالعات بالینی است.

به گزارش مشرق، علیرضا میرباقری، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و مدیر عامل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان، با بیان این که دستگاه طراحی شده در این شرکت، سامانه رباتیک توانبخشی مفاصل مچ و انگشتان دست است، گفت‌: این سامانه توانبخشی برای بیماران دچار سکته مغزی است که بعد از مدتی دچار لختی و سفتی دست خواهند شد.

بیشتر بخوانید

رباتی که اشیای گمشده را می‌یابد +عکس

وی با بیان اینکه این دسته از بیماران بعد از مدتی قادر به حرکت دستان خود نیستند، اظهار کرد: برای درمان این عارضه، بیماران باید پروسه ۶ ماهه فیزیوتراپی را طی کنند تا فیزیوتراپ آنقدر دست بیمار را حرکت دهد تا دست به نرمی اولیه خود بازگردد.

میرباقری خاطر نشان کرد: این دستگاه جایگزین فیزیوتراپ خواهد شد تا به طور هوشمند، با وارد کردن فشارهای کنترل شده به دست بیمار، حرکت‌های غیر فعالی را به دست منتقل کند که دست به حرکت اولیه خود بازگردد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان خاطر نشان‌ کرد: علاوه بر آن این دستگاه از بیمار می‌خواهد که طی بازی‌های مختلف و بازی سازی، تمرین‌های فیزیوتراپی را انجام دهد تا به نتیجه نهایی برسد.

به گفته وی، از آنجایی که اعصاب دست این بیماران ضعیف شده است، این دستگاه با انجام دخالت‌های فیزیوتراپی، دست فرد را به تدریج به حالت اولیه باز می‌گرداند.

میرباقری خاطر نشان کرد: این دستگاه فرآیند مطالعات بالینی برای تجاری سازی را طی می‌کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس