تشدید اختلافات فرانسه با انگلیس بر سر مجوزهای ماهیگیری

فرانسه اعلام کرد که بازرسی های گمرکی را تشدید می کند و تجارت با بریتانیا را از دوم نوامبر مختل می کند، مگر اینکه لندن موافقت کند مجوزهای بیشتری به ماهیگیران فرانسوی اعطا کند.

به گزارش مشرق از فرانس ۲۴، "گابریل آتال"سخنگوی دولت فرانسه به خبرنگاران گفت که این اقدامات شامل بررسی سیستماتیک گمرکی و بهداشتی محصولات وارد شده به فرانسه و ممنوعیت ورود غذاهای دریایی است.

آتال مدعی شد که فرانسه تقریباً ۵۰ درصد از مجوزهایی را که طبق قرارداد ماهیگیری که در دسامبر سال گذشته بین بریتانیا و اتحادیه اروپا توافق شد، از دست داده است.

وی افزود: فرانسه به بریتانیا اجازه نخواهد داد کفش‌هایش را در توافق برگزیت پاک کند.

شعله ور شدن اختلافات بر سر ماهیگیری آخرین مورد از یک سری اختلافات بین دو همسایه اروپایی است که روابط دیپلماتیک را به پایین ترین حد خود در دهه های اخیر رسانده است.

اختلاف میان انگلیس و فرانسه به دلیل رویه‌های صدور مجوز برای قایق‌های ماهیگیری اتحادیه اروپا که می‌خواهند در آب‌های اطراف بریتانیا و جزایر مانش پس از برگزیت فعالیت کنند، آغاز شد.

فرانسه تا کنون از دست رد شدن انگلیس برای اعطای مجوز به قایق های فرانسوی خشمگین شده است.

به گزارش فرانس ۲۴، بازرسی های گمرکی فرانسه این پتانسیل را دارد که به طور جدی تجارت به و از انگلیس را کاهش دهد. ماهیگیران بریتانیایی نیز به شدت به بنادر فرانسه وابسته هستند، جایی که بیشتر صید آنها در آنجا انجام می شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    1 0
    اللهم اشغل الظالمین بالظالمین و اخرجنا من بینهم سالمین غانمین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس