دولت روحانی سامانه کارت سوخت را به‌روز رسانی نکرده بود

عضو کمیسیون انرژی گفت: سامانه کارت سوخت باید به روز رسانی می‌شد اما دولت گذشته اعتقادی به کارت سوخت نداشت و این سامانه‌ را به روزرسانی نکرد.

به گزارش مشرق، مالک شریعتی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمله سایبری به سامانه کارت سوخت هوشمند، گفت: لایه‌های امنیتی برای این سامانه طراحی شده بود که طی سال‌های اخیر توانسته بود مانع هک آن شود. این سامانه‌ها باید به روزرسانی می‌شد اما دولت گذشته اعتقادی به کارت سوخت نداشت و این سامانه‌ها را به روزرسانی نکرد.

بیشتر بخوانید

اگر توزیع بنزین در دوران روحانی مختل می‌شد!

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شائبه‌ای در مورد این حمله سایبری مطرح است که باید نهادهای نظارتی به دقت آن را بررسی کنند. باید مشخص شود که نفوذ و خرابکاری داخلی چه میزان در بروز این حمله نقش داشته است.

شریعتی با بیان اینکه کمیسیون انرژی مجلس این شائبه امنیتی را مورد بررسی قرار خواهد داد، گفت: دسترسی به این سامانه که لایه‌های امنیتی فراوانی دارد با دشواری‌های زیادی همراه است. لذا احتمال دارد افرادی که دسترسی به این سیستم داشتند، تلاش کرده باشند برای دولتی که تازه سر کار آمده، دردسر ایجاد کنند.

نماینده مردم تهران در خصوص اطلاع‌رسانی وزارت نفت و شرکت پخش و پالایش در مورد حمله سایبری خاطرنشان کرد: نفوذی‌ها با حمله سایبری به دنبال ایجاد ناآرامی اجتماعی و تنش بودند اما با هوشیاری مردم و حضور مسئولان در صحنه، تنش ایجاد نشد و مشکل در حال حل شدن است.

شریعتی با اشاره به حضور رئیس‌جمهور در وزارت نفت و پمپ بنزین، گفت: حضور رئیسی نمادی از حضور تمام قد دولت جدید در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی است. در واقع رئیس‌جمهور به تمامی مدیران اعلام می‌کند که با کنترل از راه دور و پشت میز نمی‌توان مشکلات مردم را حل کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیام مهم این حضور به مدیران و دستگاه‌های اجرایی این است که باید در صحنه عمل جلوتر از کارمندان حضور داشته و نظارت کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    3 3
    در دخالت و نقش مزدوران استکبار برای ایجاد مشکل برای نظام و ملت خصوصا دولت جدید شکی نیست. این مزوران را شناسایی کنید و به سزای اعمال خائنانه شان برسانید.
  • حمید IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    4 7
    دولت روحانی افتضاح بود ولی بابا چرا هر دولتی میاد همه بدبختیها و سختیها رو میندازه گردنه دولت قبلی و تحریمها...چند وقته دولت جدید اومده..چیزی ارزون شده..کمی به فکر مردم باشید خدایی تا شهوت میز و قدرت و ثروت...اون دنیاییم هست
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      0 1
      برداشت سیب زمینی ۶ ماه طول میکشه بعدش دولت جدید در عرض ۲ ماه بیاد همه مشکلات رو حل کنه؟بعدش ارزانی هم داشتیم
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    2 0
    احسنت بر این همه توجیه
  • عرفان IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    1 1
    اینکه ۸ سال افتضاح گذشت که جای خودش ، اما کی یاد میگیریم به جای اینکه همش بندازیم گردن گذشته ، کار کنیم و درست کنیم ؟ قبلی اشتباه کرده بوده اکی ، اما از مرداد تا آبان زمان کمی نبوده برای رفع ایراد نرم افزار ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس