هدف‌گذاری 40 میلیارد دلاری برای صادرات به اوراسیا/ طرح مجلس برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بر اساس گزارش رئیس سازمان توسعه تجارت، برای افزایش صادرات در حوزه اورآسیا تا یک سال آینده هدف‌گذاری ۴۰ میلیارد دلاری صورت گرفته است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون صنایع و معادن اظهار داشت: در  این جلسه رئیس سازمان توسعه تجارت گزارشی از وضعیت فعلی تراز تجاری کشور و برنامه‌های پیش‌ رو و نیز اقدامات صورت گرفته از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ارائه داد.

وی افزود: براساس گزارش رئیس سازمان، در خصوص هدف‌گذاری کالاهای صادراتی و وارداتی و کشورهای مقصد برنامه‌های جامعی تهیه شده و برای افزایش صادرات در حوزه اورآسیا تا یک سال آینده هدف‌گذاری ۴۰ میلیارد دلاری صورت گرفته است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رئیس سازمان توسعه تجارت تأکید کرد که این هدف‌گذاری کاملاً قابل تحقق است و اهداف بخشی از کار که هم‌اکنون شروع شده نیز در حال تحقق است و برای یک سال آینده نیز تلاش می‌کنیم تا تعداد رایزنان اقتصادی ایران در کشورهای مختلف افزایش یابد که برهمین اساس حدود ۶۰ رایزن اقتصادی به زودی عازم کشورهای مختلف می‌شوند.

بررسی اولیه طرح «جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و خدماتی»

حسینی‌کیا همچنین با اشاره به بررسی پیش‌نویس طرح «جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و خدماتی» در جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن گفت: هدف از این طرح، این است که اگر یک واحد تولیدی یا خدماتی با مشکل مالی مواجه می‌شود یا بدهی برای آن پیش می‌آید، از تعطیل شدن آن جلوگیری شود و از محل اموال و مستغلات شخص، بدهی آن پرداخت شود و یا راهکارهایی مانند دادن سهام کارخانه به طلبکاران و سهیم‌کردن آنها در اداره کارخانه در عوض تعطیلی کارخانه دنبال شود.

وی افزود: سیاست قوه قضاییه نیز در سال‌های اخیر تاکنون همین بوده که از تعطیلی واحدهای تولیدی جلوگیری شود، اما لازم است مجلس نیز با تصویب قانون، مبانی قانونی این امر را فراهم کند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: کلیات این طرح امروز در کمیسیون بررسی شد اما به دلیل آنکه جلسه حدنصاب نداشت، رأی‌گیری برای تصویب کلیات به جلسه بعد موکول شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    0 0
    شما که نفس تولید رو گرفتی. چهل ملیارد چی چی می خوای صادر کنی به اوراسیا؟ پراید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس