کد خبر 1375297
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰
علیرضا سلیمی

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: بها دادن به بخش خصوصی می تواند بازویی قوی برای سازمان توسعه و تجارت ایجاد کند لذا باید آنها را از وجود حمایت ها اطمینان داد و زنجیر پای بخش خصوصی را برداشت.

به گزارش مشرق، علیرضا سلیمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به جلسه این کمیسیون با علیرضا پیمان پاک معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه و تجارت اظهار داشت گفت: با گزارشی که معاون وزیر ارائه کرد مشخص شد درهای جدیدی به روی توسعه صادرات غیرنفتی باز شده است.

نماینده مردم محلات و دلیجان تصریح کرد: فعالیت سازمان توسعه و تجارت در این مدت نشان داده که ما توانایی های گسترده ای در حوزه صادرات و تجارت داریم که در برهه حساس کنونی کشور که نیازمند تأمین معیشت مردم هستیم بسیار تأثیرگذار است.

وی افزود: اقداماتی که سازمان توسعه و تجارت صورت داده در وهله اول در مسیر مقابله با تحریم ها است و در وهله دوم به رونق تولید می انجامد که در نهایت منتج به جهش اقتصادی می شود که مد نظر مقام معظم رهبری نیز هست.

سلیمی در ادامه با بیان اینکه باید مسیر انعقاد تفاهم نامه ها تسهیل شود تا بتوانیم شاهد تغییراتی در ریل اقتصادی کشور باشیم، اذعان داشت: با گزارشی که از سوی ریاست سازمان توسعه و تجارت ارائه شد، یقین حاصل کردیم در بازارهای منطقه ظرفیت بالایی نهفته است به خصوص بازارهای گسترده ای از برخی کالاها و خدمات در برخی کشورها وجود دارد که هنوز نتوانسته ایم از آنها به درستی استفاده کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه رایزن های بازرگانی می توانند در این حوزه نقش آفرین باشند و به سازمان توسعه و تجارت نیز کمک کنند، اظهار داشت: دولت جدید تعداد رایزن ها را اضافه کرده اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی ادامه داد: بعد از شناسایی ظرفیت ها باید زیرساخت ها و مسیر تجارت را نیز توسعه داد که از مهمترین آنها تقویت حوزه حمل و نقل است که با کمک دولت و دستگاه های مربوطه قابل انجام خواهد بود.

سلیمی در ادامه فعال سازی بخش خصوصی را نیز در مسیر توسعه تجارت مهم ارزیابی کرد و گفت: بها دادن به بخش خصوصی و حمایت از آنها می تواند بازویی قوی برای سازمان توسعه و تجارت ایجاد کند لذا باید آنها را از وجود حمایت ها اطمینان داد و زنجیر پای بخش خصوصی را برداشت.

این نماینده مردم مجلس یازدهم با بیان اینکه قدم هایی که سازمان توسعه و تجارت در مسیر رونق تولید و صادرات برداشته، قدم های آغازین است و باید گام های بلندتری در ادامه برداشته شود، اظهار کرد: خوشبختانه سازمان توسعه و تجارت وارد فضای جدیدی شده که باید این فضا را برای ادامه حرکت آن تقویت کرد تا صادرات غیرنفتی کشور در ترازی قرار گیرد که بتوانیم در جامعه جهانی عرض اندام کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی و کمیسیون صنایع و معادن در این مسیر کاملا آمادگی دارد تا اگر مشکلی در حوزه قانونی وجود داشته باشد برطرف کند چنانچه پیش از این قانون رفع موانع تولید را نیز داشته ایم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس