رسانه عبری پازل ۶ ضلع فروپاشی رژیم صهیونیستی را لیست کرد

به اعتقاد یکی از پر تیراژترین رسانه‌های عبری زبان، رژیم صهیونیستی در حال فروپاشی است و برای تاکید بر این امر ۶ دلیل و حقیقت را ذکر کرده است.

به گزارش مشرق، روزنامه هاآرتص در گزارشی واقع بینانه و مستند با اشاره به حقایق موجود، تاکید کرد به ۶ دلیل اسرائیل در حال فروپاشی است.

راجیل آلپیر که این مقاله را تحت عنوان پایان جهان برای اسرائیل اکنون رقم می‌خورد به ۶ دلیل و نشانه در رابطه با فروپاشی اسرائیل اشاره و به آن اعتراف کرده است.

براساس حقایق ذکر شده توسط این نویسنده اسرائیلی اولین حقیقت که منجر به فروپاشی و از بین رفتن اسرائیل از صفحه نقشه جهان می شود آن است که اسرائیل یک ساختار آپارتاید است، در واقع اسرائیل یک ساختار دو قومیتی است که یهودیان اکثریت مطلق را در آن تشکیل داده و از دیدگاه همین اکثریت، اشغال مناطق فلسطینی امری مورد تایید است، آنها نه تنها آن را تایید بلکه برای گسترش آن هم تلاش می‌کنند و به این رویه خود هم چه از نظر عملی و چه از لحاظ نظری ادامه خواهند داد.

حقیقت دوم شکل‌گیری جریان بسیار قدرتمند از یهودیان تندرویی است که حول محور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق اسرائیل گرد آمده و رویکردی فاشیستی و ضد دموکراسی دارند. این جریان به شکل دیوانه وار و کورکورانه‌ای از رهبر جریان (نتانیاهو) تبعیت کرده و با وجود پرونده‌های جنایی اش همچنان از وی حمایت می کنند و باعث شده‌اند تا جریان چپ گرای اسرائیل روز به روز ضعیف تر شود.

حقیقت سوم نشان دهنده فروپاشی رژیم صهیونیستی از دیدگاه این نویسنده چپگرای اسرائیلی، شکل‌گیری نوعی خودمختاری برای یهودیان دین گرای افراطی است، این افراد نه کار می‌کنند و نه تولیدی دارند در حالی که تمام مخارج آنها را اسرائیل تامین کرده و روز به روز بار بیشتری بر اسرائیل وارد می‌کنند.

علت چهارمی که می‌تواند منجر به فروپاشی اسرائیل و محو آن از نقشه شود، شرایط زیست محیطی موجود در (فلسطین اشغالی) است. اسرائیل امروز به منطقه‌ای  پرتراکم مملو از زباله و آلودگی تبدیل شده است، بسیار بیشتر از حد معمول گرم بوده و جامعه آن هم به شدت عصبی هستند، این مسایل می‌تواند بستر مناسبی برای فعالیت و رشد و نمو فاشیست‌های هوادار نتانیاهو باشد.

پنجمین حقیقت منجر به فروپاشی اسرائیل در کشمکش فرهنگ‌ها در جامعه اسرائیل نهفته است. در جامعه اسرائیل خبری از گفتگوی داخلی وجود ندارد، این مسئله به وضوح در شبکه‌های اجتماعی قابل مشاهده است در حالی که سطح شبکه‌های تلویزیونی هم بسیار نازل بوده و بیش از هر چیز چهره سیاه تری را از اسرائیل به خورد مخاطبان می‌دهند.

ششمین حقیقت هم شدت گرفتن احتمال وقوع جنگ است، جنگی که در آن هزاران موشک بر سر اسرائیل از سوی حزب الله، ایران و جنبش حماس فرود خواهد آمد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    0 0
    شیش تا لازم نیست، همون شیشمیش کفایته.
  • DE ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    0 0
    پنجمین حقیقت منجر به فروپاشی اسرائیل در کشمکش فرهنگ‌ها در جامعه اسرائیل نهفته است. در جامعه اسرائیل خبری از گفتگوی داخلی وجود ندارد، این مسئله به وضوح در شبکه‌های اجتماعی قابل مشاهده است در حالی که سطح شبکه‌های تلویزیونی هم بسیار نازل بوده و بیش از هر چیز چهره سیاه تری را از اسرائیل به خورد مخاطبان می‌دهند.// صهیونیستها فقط پول را میشناسند نه خواهر و بردار وئ پدر و مادر سرشان میشود نه کشور و آب و خاک . با تحریم مصنوعات رژیم آپارتاید کار این رژیم تمام است . مشکل اصلی سران مرتجع عرب و گاوهای شیرده در طویله هستند.
  • . IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    0 0
    زیاد جالب نبود. بلکه خنده دار بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس