بایدن چراغ سبز به عمیات نظامی ترکیه در سوریه نشان نداده است

نماینده ویژه سابق آمریکا در امور سوریه اعلام کرد که بایدن به اردوغان برای عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه چراغ سبز نشان نداده است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «جیمز جفری»، نماینده ویژه سابق آمریکا در امور سوریه اعلام کرد که بایدن به اردوغان برای عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه چراغ سبز نشان نداده است.

جفری در عین حال تاکید کرد که میان نیروهای آمریکایی و «نیروهای دموکراتیک سوریه» موسوم به «قسد» در سوریه همکاری‌های خوبی جریان دارد و آمریکا امکان ندارد از همکاری خود با «نیروهای دموکراتیک کُرد سوریه» دست بردارد.

بیشتر بخوانید:

ترکیه: اس-۴۰۰ را هر کجا و هر زمان بخواهیم مستقر می‌کنیم

برخی منابع نزدیک به گروه‌های معارض سوری پیشتر اعلام کرده بودند که ترکیه عملیات نظامی خود در شمال سوریه را از سه‌شنبه از شهرهای «اعزاز» و «تل ابیض» شروع خواهد کرد. پیشتر مقامی ترکیه‌ای گفته بود که این عملیات نظامی شامل «تل رفعت»، «عین العرب» (کوبانی)، «منبج» و «عین عیسی» هم می‌شود.

پیش از این نیز یازده نفر از نمایندگان دموکرات و جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به رئیس جمهور و وزیر امور خارجه این کشور، خواستار جلوگیری از فروش جنگنده‌های اف -۱۶ به ترکیه شدند.

نمایندگان مذکور درباره گزارش‌های اخیر مبنی بر اینکه ترکیه احتمال دارد تعداد ۴۰ فروند جنگنده جدید «اف -۱۶ اس» (F-۱۶s) و ۸۰ عدد کیت مدرن سازی مدل‌های قبلی این جنگنده را خریداری کند، ابراز نگرانی شدید کردند.

لازم به ذکر است که روابط بین آمریکا و ترکیه که هر دو عضو ناتو هستند، در سال‌های اخیر به دلیل اختلافات سیاسی در مورد سوریه، خرید سامانه دفاع موشکی «اس -۴۰۰» از روسیه و حقوق بشر، تنش آلود شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رامین IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    5 0
    یعنی انتظار داشتین چراغ سبز یا قرمز میداد بیاد اینجا بگه که آره ما گفتیم حمله کنه و یا.... با این حجم از دانش حتمن تو وزارت خارجه هم سمت دارین و شایدم مشاور بدین به وزیر امور خارجه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس