کد خبر 1295505
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
دستگیری باند سارقان مسلح در اهواز

۵۳۷مالخر و سارق حرفه‌ای در مدت ۷۲ساعت در طرح ضربتی پلیس غرب استان تهران دستگیر شدند. در این مدت، ۳۶۸ قاچاقچی و موادفروش هم در تور پلیس گرفتار شدند.

به گزارش مشرق، سردار کیوان ظهیری، فرمانده انتظامی غرب استان تهران در حاشیه این طرح اظهار کرد: در مدت ۷۲ساعت، با تلاش‌ها و اقدامات تخصصی مأموران انتظامی استان با اجرای ۱۷۷حکم قضایی، گوش۵۳۷سارق و مالخر دستگیرشدند که ۶۰درصد آنان دارای سوابق متعدد سرقت بودند.

وی افزود: کشف بیش از ۴۴فقره انواع کلاهبرداری و دستگیری ۹کلاهبردار حرفه‌ای از سطح شش شهرستان غرب استان تهران از دیگر اقدامات مهم پلیس غرب استان تهران در اجرای این طرح بود.

بیشتر بخوانید

جناب سروان قلابی دستگیر شد

ظهیری با اشاره به کشف ۲۵۰میلیارد ریال کالای قاچاق، بیان کرد: در این خصوص ۱۳۹هزار قلم کالای قاچاق کشف و ۴۱قاچاقچی نیز دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران خاطرنشان کرد: در این طرح ۳۶۸کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ۴۸۵نفر از سوداگران مرگ نیز دستگیر شدند.

وی ضمن اشاره به کشف ۱۸قبضه سلاح گرم توسط پلیس پاوا، بیان کرد: در این طرح تعداد ۸۳سلاح سرد که در اقدامات مجرمانه مورداستفاده قرار می‌گرفت، کشف شد.

دستگیری اشرار اسلحه‌ساز و گوشبر +عکس

همدستی سارق و هکر

در این طرح مأموران پلیس آگاهی غرب استان تهران موفق به دستگیری سارقان حرفه‌ای تلفن همراه شدند. سارقان ابتدا تلفن‌های اسقاطی را به قیمت پایین خریده و بعد مشابه همان گوشی را در خیابان در دست عابران شناسایی کرده و سرقت می‌کردند.

در ادامه یک هکر حرفه‌ای که عضو این باند بود، اطلاعات قابل‌ردیابی گوشی سرقتی را پاک و به‌جای آن اطلاعات گوشی اسقاطی را روی آن ثبت می‌کرد. سرکرده باند دراین‌باره گفت: «اغلب گوشی‌های سرقتی به یک‌دهم قیمت خریده و برای فروش به افغانستان منتقل می‌شود تا در آنجا استفاده شود. اعضای باند ما برای این‌که گوشی‌های سرقتی را به قیمت خوبی بفروشیم و قابل‌ردیابی هم نباشد، این روش را انتخاب کرد. با تغییر اطلاعات گوشی‌های سرقتی، دیگر امکان ردیابی آن توسط پلیس وجود ندارد.»

رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران درباره این پرونده به جام‌جم گفت: «با دستگیری اعضای این باند ده‌ها گوشی سرقتی و اسقاطی از آن‌ها کشف و پرونده برای رسیدگی به دادسرا ارسال شد.» سرهنگ کریم‌خانی همچنین از دستگیری سارقی خبر داد که در پوشش نظافتچی وارد خانه‌ها می‌شد و سرقت می‌کرد. وی درباره شگرد این سارق اظهار کرد: متهم با تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی خودش را نظافتچی معرفی و پس از ورود به خانه‌ها در فرصت مناسب پول و طلا سرقت می‌کرد. پس از طرح شکایت‌های مشابه کارآگاهان مبارزه با سرقت، تحقیقات خود را آغاز کرده و متهم را هنگام شکار طعمه‌ای جدید دستگیر کردند.»

دستگیری اشرار اسلحه‌ساز و گوشبر +عکس

اسلحه‌سازی و گوشبری اراذل

مأموران پلیس امنیت عمومی غرب استان تهران در این طرح تعدادی از اراذل‌واوباش را که با درگیری و عربده‌کشی باعث احساس ناامنی در شهریار شده بودند، دستگیر کردند. در بازرسی از مخفیگاه یکی از اشرار مأموران با دو سلاح مرگبار دوربین‌دار روبه‌رو شدند. با تحقیق از متهم مشخص شد، او و همدستانش این سلاح‌ها را طراحی و ساخته بودند و در شرارت‌های خود نیز از آن‌ها استفاده می‌کردند. رئیس پلیس امنیت عمومی غرب استان تهران در حاشیه این طرح به جام‌جم گفت: «این سلاح‌ها کشنده است و در آن از گلوله جنگی استفاده می‌شد. بررسی‌های همکارانم نشان داد، اراذل در جریان درگیری‌های خود با آن‌ها شلیک کرده بودند.» سرهنگ معصوم زاده به دستگیری شرور گوشبر در اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: «مرد شرور که سابقه شرارت دارد، پس از درگیری و کری خانی مجازی با پسر جوانی، شبانه به او حمله کرده و پس از درگیری گوش او را بریدند.»

منبع: جام جم آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    7 1
    درود
    • ایرانی IR ۰۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      0 0
      درود؟ولله همه شون سر سال ازاد میشن برای دزد بادوم زمینی زندان میبرن این ارازل جلو قاضی با یک فیلم دل قاضی احمق را به درد میارن و ازاد میشن و ۱ روز مملکت چوب این ارازل را خواهد خورد
  • patriot IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    34 0
    یعنی واقعا گرفتن و آزاد کردن این حیوانات چه نتیجه ای داره یکبار برای همیشه این بیشرفها رو بریزید تو دیگ اسید و قضییه رو حل کنید.
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    22 0
    چرا اینا رو اعدام نمیکنن تا برای همیشه از شرشون خلاص بشیم
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      4 7
      الکی کسی اعدام نمیشه
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    3 0
    یک زندان در دل کویر بسازید. به طوریکه امکان فرار از آنها وجود نداشته باشد. بعد این اراذل و اوباش رو ببرید اونجا روزی ۲۰ ساعت بیگاری بکشید و یک لقمه مثل سگ بهشون بدید و شب هم روی سنگ بخوابد. و... تا دیگه جرات عربده‌کشی نکنند.
  • حسن IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    3 0
    بابا چرا اینها را نمیشکید؟
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    2 0
    یعنی این عناصر (ترکیبات نه ها،،،، عناصر) اینقدر دانشمند و مهندس هستند و وقت ذیقیمتشون را در عوض شغل شریف دزدی و گوشبری،، به بطالت و برای طراحی و ساخت اسلحه های گرمی که بخوبی هم کار می‌کنند، صرف می‌کنند؟؟؟!!!! پس با این حساب، صنایع نظامی در حقیقت به اسراف و دور ریختن پول و منابع و علف خرس مشغول هستند !!!!!
  • IR ۰۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 0
    با اینهمه دستگیری و زحمت نیروی انتظامی چرا هر روز بیشتر میشن ؟؟؟
  • ناشناس IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 0
    باسلام وخداقوت به سربازان امام زمان وپليس مقتدر خواهمشندم ازطرف همه اقشار مردم چه پير چه جوان چه كودك جامعه راازنسل هرچي ارازل به اين شكل وهرشكلي باعث ترس ورعب وحشت خانوادها درهركجاي ايران چه شهر چه روست چه محله خلوت وشلوغ باقاطيعيت وپيگيري مستمر باقدرت وكمك قوه قضاييه واشد مجازات واعدام وحذف ارتباط بابيرون وافراد وتماس وتبعيد به بدترين جا بدون امكانات ورديابي همه نفوذهاي انها وريشه كني آنها راخواستاريم خسته شديم ازاين جانورهاي وحشي درمملكت
  • IR ۰۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    0 0
    خوب اقایون قوه قضاییه ومسولین تا کی مماشات منتظر هستید تا دیگه چه اتفاقی بیفته تا شما کاری بکنید
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 0
    خونه باند تشکیل دادند ورییسشان یک زن شرور ارازل واوباش ودزد هستند پلیس امنیت ریختن توی خونه ولی نتونستند بگیرنشان رییسانشان هم یک زن بنام پریسا محمددوست شرور دزد است فرار کردن ، وحالا برگشتن خونه ومارا اذیت وتهدید میکنند شکایت کردیم پلیس ۱۱۰ وکلانتری اصلا کاری نکردن ، اینکه میگن پلیس ارازل اوباش را میگیرن پس چرا پلیس اقدامی نمیکند ، وما تا کی باید با این ارازل اوباش دراین خانه سر کنیم ، پس با چه شماره ایی زنگ بزنیم برای این ارازل اوباشی که شبها میروند دزدی منازل وشبها نصفه شب مواد مخدر میکشن وباعث سلب اسایش وتهدید خانواده میشوند لطفا اقدامی کنید ممنون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس