کد خبر 1296162
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷
پروژه منوریل در تهران اجرایی می‌شود؟

معاون شهردار تهران توضیحاتی درباره برنامه‌ شهرداری در اجرای پروژه‌های عمرانی پایتخت ارائه داد.

به گزارش مشرق، عباس شعبانی در صحن امروز شورای شهر درباره برنامه‌های این معاونت اظهار داشت: وظایف شهرداری ساخت خیابان و زیرساخت‌های عمرانی و نگهداشت پاسبانی از حریم زیرساخت‌ها است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: فعالیت عمده معاونت فنی و عمرانی طراحی و اجرای پروژه‌ها، مرمت، بازسازی و مقاوم‌سازی زیرساخت‌ها و هدایت، نظارت و کنترل سازمانی پروژه‌ها است.

شعبانی با بیان اینکه تکالیف مهمی در برنامه پنج ساله دوم و سوم باقی مانده است، افزود: بیش از ۲۶پروژه باید اجرا شود و اولویت با پروژه‌های گلوگاهی است.

 وی فعالیت های اجرایی و تکمیل پروژه‌ها را شش ماهه، یک ساله، دو و نیم ساله و چهار ساله دانست و گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، تکمیل تکالیف جامانده از برنامه‌های پنج ساله دوم و سوم و اجرا پروژه‌های بزرگراه‌های تقاطعی و غیره از برنامه‌های معاونت فنی وعمرانی است. درخواست دارم در بودجه ۱۴۰۱ برای نگهداشت شهر بودجه‌های دائمی در نظر گرفته شود زیرا نگهداشت مسئله مهمی است.

شعبانی با بیان اینکه تقاطع‌هایی در شهر وجود دارد که از نظر هندسی ناقص هستند، افزود: ۹۹تقاطع در شهر داریم که بیش از ۷۴۱کیلومتر، راه شهروندان را طولانی می‌کند. در این یک ماه گذشته تقاطع‌ها را احصا کردیم و اگر آن ها را اصلاح کنیم این مسیر به ۵۷ کیلومتر کاهش پیدا خواهد کرد.

وی عنوان کرد: اگر ۷۴۱کیلومتر راه اضافه به ۵۷ کیلومتر تبدیل شود بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه‌جویی خواهد شد که در مسائل زیست محیطی بسیار اثرگذار است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه ظرف چهار سال و با دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان این تقاطع‌ها را اصلاح خواهیم کرد، افزود: اگر امسال بودجه مورد نیاز تامین شود ۱۳تقاطع را در وهله اول اصلاح می‌کنیم. همچنین پل‌های سطح شهر فرسوده هستند که در صورت وقوع بحران، مشکل ایجاد خواهد کرد، بنابر این نیازمند تعمیر و بازسازی آنها هستیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از اجرای پروژه ال. آر. تی بزرگراه همت خبرداد و گفت: بودجه امسال معاونت فنی و عمرانی هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که برای جبران عقب ماندگی و اجرای پروژه‌های نیمه تمام ناچیز است. معاونت فنی و عمرانی برای چهار سال به ۷۳ الی ۷۴ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

وی با تاکید بر اینکه اجرای پروژه مونوریل در تهران نیازمند بودجه‌ای معادل یک میلیارد یورو است، گفت: برای اجرای پروژه ال. آر. تی در بزرگراه همت محدودیت نداریم، چون در بزرگراه تملکی وجود ندارد و بیشتر فضای باز و پارک است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره پروژه شهید شوشتری و بروجردی نیز گفت: پروژه بزرگراه شهید شوشتری رینگ شرقی را تکمیل می کند. پروژه اتصال بزرگراه شهید بروجردی به یادگار امام نیز در دست اقدام است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • SE ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    3 1
    فقط به این دلیل که منوریل با نام احمدی نژاد گره خورده بود و باید به شکست کشانده می شد. چه در تهران و چه در قم. ( دقیقا شبیه سناریویی که عامدانه در مورد مسکن مهر و هدفمندی اجرا شد). طرح اولیه عالی وکارشناسی شده منوریل قم به دلایل واهی و فشارهای سیاسی بارها و بارها تغییر کرد تا در نهایت به طرحی رسید که عملا استفاده ای نداشت. واگنش را به سقف پل کوبیدند. برخی بیوت مراجع قم را علیه آن تحریک کردند به بهانه شکسته شدن قداست حرم! و همه اینها برای چه؟ برای آنکه اگر مردم بدانند منوریل با وجود هزینه هایی تمام شده ارزانتر چقدر به صرفه و با سرعت کار می کند، دکان مافیایی که اصرار دارد هر طور شده راه آهن شهری را فقط به صورت زیر زمینی احداث کند کساد می شد. منوریل تنها لکوموتیو گرانتری نسبت به متروی زیر زمینی عادی دارد. اما هزینه های سرسام آور حفر و ساخت سازه و تونل زیر زمینی را ندارد و در نهایت بسیار ارزانتر تمام می شود. . در حالی که در بسیاری از شهرهای بزرگ جهان نظیر توکیو ، یوکوهاما، دوسلدورف و چونگ کینگ و... منوریل به خوبی و به طور موفق برای مسیرهای کوتاه تر که احداث متروی زیر زمینی به صرفه نیست استفاده می شود و هیچ کس هم آن را رقیب یا دشمن خط آهن زیر زمینی نمی داند. بلکه یک مسیر مکمل و مناسب برای مسیرهای کوتاه است. منوریل در مقایسه با تراموا و بی آرتی هم بسیار کارآمدتر است چون باعث راه بندان و یا کاهش عرض جاده و ترافیک سنگین مثل خیابان انقلاب تهران نمی شود (اتفاقی که متاسفانه در تهران افتاد). اما متاسفانه در ایران همواره به پروزه های عمرانی به چشم محلی برای کسب درآمدهای ویژه نگریسته می شود. در سال 78 یکی از روزنامه ها از قول مدیر عامل وقت متروی تهران نوشت هر وقت دلمان می خواست به دروغ می گفتیم فلان جا مترو ریزش کرده است تا به این بهانه بودجه بگیریم. حال آنکه در مورد منوریل چون روی زمین و جلوی چشم مردم است امگا لفت و لیس بسیار کمتر است. لهذا عده ای معلوم الحال همه تلاش خود را کردند که منوریل در ایران پا نگیرد.
    • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      0 4
      منو ریل در قم واقعا اسرافی بود !که احمدی نژاد انجام داد !دقیقا هیچ کاربردی ندارد ،با هزینه چند هزار میلیاردی ،کار سه دستگاه ون را انجام می دهد!؟
    • به ۲۰:۵۸ - SE ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      1 0
      اقلا کامنت را بخوان و بعد به خودت زحمت پاسخ دادن بده.
    • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      0 0
      طرح مسرفانه ای است . پول دور ریختنه .با همان بودجه میتوان در آن مسیر سه خط قطار زمینی ساخت .932
  • م AT ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 3
    منوریل در شهری که به شدت مستعد زلزله های بزرگه ؟ سازمانهای اطلاعاتی سوابق مطرح کننده این طرح رو برسی کنن
    • SE ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      2 0
      از توکیو زلزله خیز تر داریم؟ برو منوریلش را ببین.
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 0
    تله کابین از مونوریل بهتر و ارزانتره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس