.

نقش مخرب امارات که یکی از مهمترین ایستگاه های آن در منطقه، عراق است صرفا منحصر به سطوح امنیتی و سیاسی نبوده و شامل پروژه شومی برای اقتصاد این کشور است.

سرویس جهان مشرق _ امارات متحده عربی که تا قبل از دهه هفتاد میلادی عملا وجود نداشته و منطقه جغرافیایی آن با عنوان «امارات متصالحه» و «امارات ساحل عمان» معرفی می‌شد، به عنوان یک شیخ نشین عرب نوظهور در منطقه خلیج فارس طی سالهای اخیر تکاپوی زیادی برای یافتن جایگاه منطقه ای انجام داده است. مهمترین هم پیمان امارات در منطقه عربی، عربستان سعودی است که بزرگترین همکاری این دو کشور به جنگ ویرانگر یمن برمیگردد؛ جایی که در سال ۲۰۱۵ ابوظبی با طمع نقش آفرینی در سطح منطقه و تسلط بر جنوب یمن تبدیل به متحد اصلی ریاض در تحمیل این جنگ فاجعه بار ضد یمنی ها شد.

تلاش امارات برای یافتن جایگاه منطقه ای و رقابت با عربستان

البته همین جنگ مقدمه ای برای علنی شدن اختلافات میان عربستان و امارات بود و روابط این دو کشور به دلیل اختلاف نظرهای گسترده در جنگ یمن و همچنین رقابت برای تسلط بر جنوب این کشور از مرحله همگرایی وارد فاز واگرایی شده و در مرحله کنونی ریاض و ابوظبی تبدیل به ۲ رقیب اصلی در زمینه نفت و اقتصاد شده اند و حتی امارات در صدد گرفتن جای عربستان در منطقه است.

نقش مخرب امارات در کشورهای عربی

سیاست خارجی امارات نیز همانند دیگر شیخ نشینان خلیج فارس به طور ویژه وابسته به آمریکا بوده و همچنین از سالهای گذشته روابط محرمانه با رژیم صهیونیستی داشت. اما از یک سال اخیر که روابط این دو طرف علنی شده و تا حد امضای توافق عادی سازی پیش رفت، امارات به شکل گسترده علاوه بر عمل به خواسته های آمریکا در تلاش آشکار برای تامین منافع اسرائیل در کشورهای منطقه و به ویژه کشورهای تحت نفوذ خود است.

پشت پرده پروژه شوم ابوظبی برای اقتصاد بغداد/ وحشت شیخ نشینان امارات از توسعه بندر فاو/ توسعه جاده ابریشم و بنادر کشورهای همسایه، امارات را به دوران بیابانگردی بازمی‌گرداند +تصاویر

در واقع امارات از هیچ تلاشی برای نفوذ به کشورهای عربی که از بحرانهای داخلی رنج میبرند، دریغ نمیکند. یکی از کارآمدترین اقدامات ابوظبی در این زمینه، تکیه بر پروژه خرابکاری در کشورهای عربی با تاثیرگذاری بر شخصیت های سیاسی و نظامی این کشورهاست. امارات هرکجا که فرصت داشت این پروژه خود را عملی کرده است؛ از یمن گرفته تا فلسطین و اردن و مصر و سودان و لبنان و عراق.

در این میان عراق یکی از مهمترین ایستگاه های خرابکاری امارات است که اغلب اقدامات ابوظبی در این زمینه به شکل محرمانه انجام می شود.

عراق؛ مهمترین ایستگاه خرابکاری های ابوظبی در منطقه

بعد از اعتراضات اکتبر ۲۰۱۹ در برخی کشورهای عربی که موج آن به شکل گسترده به عراق نیز رسید تا اکنون که عراقی ها در حال دست و پنجه نرم کردن با پیامدهای نتیجه مشکوک انتخابات پارلمانی هستند، نقش مخرب ابوظبی در این کشور به وضوح مشاهده میشود.

-با آغاز اعتراضات مردمی در عراق در اکتبر ۲۰۱۹، ابوظبی تلاش کرد، کودتای نظامی که برای آن برنامه ریزی کرده بود را اجرایی کند. در جریان اعتراضات اکتبر ۲۰۱۹ منابع عراقی از دستگیری یک باند وابسته به امارات در عراق خبر دادند که قصد داشتند تظاهرات مردم عراق را به نفع خود هدایت کنند. این باند مستقیما وابسته به «طحنون بن زاید» مشاور امنیت ملی امارات و برادر «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی بود. فعالیت گسترده رسانه های وابسته به امارات در جریان اعتراضات ۲۰۱۹ عراق نیز موضوع پوشیده ای نیست.

پشت پرده پروژه شوم ابوظبی برای اقتصاد بغداد/ وحشت شیخ نشینان امارات از توسعه بندر فاو/ توسعه جاده ابریشم و بنادر کشورهای همسایه، امارات را به دوران بیابانگردی بازمی‌گرداند +تصاویر

-ابوظبی از برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان عراق حمایت تمام قدی در سال ۲۰۱۷ به عمل آورد و این موضوع سبب مخالف بغداد در آن زمان شد. یک سال پس از آن محموله مواد مخدر و تسلیحات از امارات به عراق از طریق بنادر بصره توقیف شد اما فشار شدیدی وارد شد تا موضوع آشکار نشود. درحال حاضر نیز قاچاق مواد مخدر از امارات به عراق به طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است. محموله‌های مواد مخدر شامل تریاک و قرص‌های روان‌گردان است که بسیاری از کاربران اجتماعی عراقی، از این گونه رفتار امارات با کشورشان گلایه کرده‌اند و آن را نشانه تلاش این کشور برای نابودی روحی و روانی و به انحراف کشیدن جوانان عراقی دانسته‌اند.

پشت پرده پروژه شوم ابوظبی برای اقتصاد بغداد/ وحشت شیخ نشینان امارات از توسعه بندر فاو/ توسعه جاده ابریشم و بنادر کشورهای همسایه، امارات را به دوران بیابانگردی بازمی‌گرداند +تصاویر

- حمایت امارات از تروریست ها در عراق نیز از جمله دیگر ابعاد نقش مخرب ابوظبی در این کشور محسوب میشود و اخیرا مردم و فعالان عراقی با اشاره به اینکه رد پای امارات و عربستان در حمایت از تروریست‌ها مشخص است، از دستگاه قضاء و پارلمان می‌خواهند اقداماتی را در سطح بین المللی برای مجازات این دولت‌ها دنبال کنند. همچنین نمایش آثار باستانی ربوده شده از عراق در موزه ابوظبی دلیل دیگری بر ارتباط امارات با داعش در عراق است.

پشت پرده پروژه شوم ابوظبی برای اقتصاد بغداد/ وحشت شیخ نشینان امارات از توسعه بندر فاو/ توسعه جاده ابریشم و بنادر کشورهای همسایه، امارات را به دوران بیابانگردی بازمی‌گرداند +تصاویر

پروژه شوم امارات برای اقتصاد عراق و جاده ابریشم

اما همانطور که گفته شد نقش مخرب امارات در عراق صرفا مربوط به سطح امنیتی و سیاسی نیست؛ بلکه به اقدامات گسترده ابوظبی علیه اقتصاد عراق نیز مربوط می شود.

در همین راستا «امل عطیه» یکی از اعضای ائتلاف فتح عراق اخیرا فاش کرد که امارات با سرمایه گذاری در بندر «فاو» به دنبال تخریب جاده ابریشم است و دولت کنونی عراق حق امضای هیچگونه توافق با سایر کشورها را ندارد؛ چرا که این دولت منحصراً دولتی است که امور کشور را تا زمان تشکیل دولت جدید اداره می کند.

از طرف دیگر «نوری مالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون نیز نسبت به این اقدام امارات هشدار داد؛ به ویژه بعد از اینکه «ناصر حسین الشبلی»، وزیر حمل و نقل عراق پیشتر از درخواست قطر و امارات برای سرمایه گذاری در بندر بزرگ فاو خبر داده بود.

ترس از خرابکاری امارات علیه پروژه جاده ابریشم به این دلیل است که این کشور مطمئناً تلاش خواهد کرد تا سرعت ساخت بندر فاو را کاهش دهد؛ با این هدف که بنادر امارات و در صدر آنها بندر «جبل علی» همچنان اهمیت و رتبه خود را در بین بنادر جهان حفظ کنند به ویژه اینکه بندر فاو در مقایسه با مسیر عبور از دریای عمان و دریای سرخ قادر است مسافت زیادی را برای حمل و نقل کالاهای تجاری تا دریای مدیترانه کوتاه کند.

پشت پرده پروژه شوم ابوظبی برای اقتصاد بغداد/ وحشت شیخ نشینان امارات از توسعه بندر فاو/ توسعه جاده ابریشم و بنادر کشورهای همسایه، امارات را به دوران بیابانگردی بازمی‌گرداند +تصاویر

علاوه بر آن «طحنون بن زاید» رئیس اداره اطلاعات و امنیت امارات که از او به عنوان مسئول پرونده عراق در ابوظبی یاد شده است در موضع گیری در زمان دولت «عادل عبدالمهدی»، گفته بود: «از نظر ما، بین بنادر منطقه‌ای که اقتصاد امارات را طی ۳۰ آینده تحت الشعاع قرار می‌دهند، تفاوتی وجود ندارد، خواه بندر «گوادر» (پاکستان) باشد که چین درصدد بهره برداری از آن است یا بندر «فاو» (عراق). ما اجازه نمی‌دهیم که برخی‌ها به حساب بازگشت امارات به عصر بیابانگردی، رشد و شکوفایی پیدا کنند.

 پروژه های خرابکارانه امارات در عراق در دوره اخیر  به شکل زیر است که در نتایج انتخابات پارلمانی این کشور نمود پیدا میکند:

-حمایت از نیروهای سیاسی عراق و از جمله «محمد الحلبوسی» رئیس فعلی پارلمان این کشور از طریق تامین بودجه مالی کمپین‌های انتخاباتی و کمک به آنها برای خریدن رای؛ با این هدف که فراکسیون پارلمانی موردنظر امارات که بتواند منافع این کشور را در سرویس های دولتی عراق تامین کند روی کار بیاید.

- مداخله فنی در فرآیند انتخابات از طریق شرکت DARK MATTER  که در موارد زیادی متهم به جاسوسی های الکترونیکی است و همین امر فرضیه ها در خصوص  تقلب در نتیجه انتخابات پارلمانی عراق را تقویت می کند.

- حمایت امارات از تیم پایبند به نتیجه فعلی انتخابات پارلمانی عراق که هنوز پاسخ قانع‌کننده‌ای به اعتراضات گسترده مردمی نسبت به تخلفات صورت گرفته در جریان این انتخابات اعم از تقلب و خطاهای فنی، نداده است.   این در حالی است که به دلیل سوء مدیریت کمیساریای عالی انتخابات و سایر نهادهای مربوطه، اعتراضات مسالمت آمیز به نتیجه انتخابات خیلی زود به خشونت کشیده شد و در جریان درگیری گسترده نیروهای امنیتی با  معترضان شمار زیادی کشته و زخمی شدند. به همین دلیل بسیاری از  ناظران معتقدند که ناآرامی های اخیر عراق را نباید جدا از نقش مخرب امارات دانست.

- حمایت امارات از کنفرانس عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی که طی دوره اخیر در اقلیم کردستان عراق در شهر اربیل برگزار شد.

پشت پرده پروژه شوم ابوظبی برای اقتصاد بغداد/ وحشت شیخ نشینان امارات از توسعه بندر فاو/ توسعه جاده ابریشم و بنادر کشورهای همسایه، امارات را به دوران بیابانگردی بازمی‌گرداند +تصاویر

- حمایت ابوظبی از پروژه جدایی اقلیم کردستان از دولت مرکزی عراق  که زمینه ساز تجزیه این کشور به سه قسمت در چارچوب طرح معروف آمریکا برای تجزیه عراق خواهد بود.

- حمایت گسترده امارات از انجمن‌های غیردولتی در جریان اعتراضات اکتبر  ۲۰۱۹ و همچنین انتخابات پارلمانی عراق.

همانطور که گفته شد این سیاست جاه طلبانه امارات صرفا مربوط به عراق نبوده و در سراسر کشورهای عربی حتی کشورهای خارج از قاره اسیا نیز ادامه دارد. این رویکرد ابوظبی به ویژه بعد از امضای توافق سازش با رژیم صهیونیستی بیش از قبل رنگ و بوی امنیتی به خود گرفته و به ویژه عملیات های جاسوسی مشترک ابوظبی با صهیونیست ها و استفاده از فناوری جاسوسی اسرائیل زنگ خطر را برای کشورهای منطقه از جمله کشورهایی همچون عراق که همواره درگیر پیامدهای مداخلات خارجی هستند به صدا در می آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    8 1
    وصیت نامه شهید محسن عینعلی پروردگارا، در این برهه از زمان در زیر آسمان عظمتت همراه با ارواح مقدس شهدا به سرپرستی امام (ره) وصیت نامه ای می نویسم، هرچه فکر می کنم به جز گناه و معصیت باقی نگذاشته ام، و هرچه غیر از این بیان کنم ریا می شود، چرا که ندارم و اظهار می کنم، اما رحمت خدا مرا امیدوار نمود. آنطور که سعادت شرکت در رزم با کفر را پیدا کردم، اصل وصیت من همین شهادتم است که انشا ءالله خدا مرا می آمرزد تا بتوانم با خونم از ارزش های والای اسلام حراست کنم، با خونم از ولایت فقیه حمایت نمایم، با خونم از روحانیت همیشه مبارز و از قرآن و اهل بیت (ع) حمایت کنم، دنیای پست را بفروشم و به ارواح مقدس شهدا بپیوندم. ان شاء الله...
    • نگاه کن US ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      1 1
      عمل به وصیت نامه شهدا بر کسانی واجبه که "مسئولیت " دارند شما نگاه کن چطور با باز گذاشتن راه ترولینگ سایبری ها و ترول ها چطور با اعصاب مردم بازی میکنند
    • محمد IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      1 0
      مااپای آرمان شهدا تا آخر می ایستیم. هرکس خیار، سبزی ، باقالی ، عدس و پیاز می خواد برگرده به مصر!
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    3 1
    وصیت نامه شهید محسن عینعلی پروردگارا، در این برهه از زمان در زیر آسمان عظمتت همراه با ارواح مقدس شهدا به سرپرستی امام (ره) وصیت نامه ای می نویسم، هرچه فکر می کنم به جز گناه و معصیت باقی نگذاشته ام، و هرچه غیر از این بیان کنم ریا می شود، چرا که ندارم و اظهار می کنم، اما رحمت خدا مرا امیدوار نمود. آنطور که سعادت شرکت در رزم با کفر را پیدا کردم، اصل وصیت من همین شهادتم است که انشا ءالله خدا مرا می آمرزد تا بتوانم با خونم از ارزش های والای اسلام حراست کنم، با خونم از ولایت فقیه حمایت نمایم، با خونم از روحانیت همیشه مبارز و از قرآن و اهل بیت (ع) حمایت کنم، دنیای پست را بفروشم و به ارواح مقدس شهدا بپیوندم. ان شاء الله...
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    19 28
    بله از بیابان گردی رسیدن به فتح مریخ!! خودشون هم منکر بدوی بودنشون نیستن و چه بسا به خودشون هم افتخار میکنند، من هم به عنوان یک خوزستانی بهشون افتخار میکنم، امروزه کشورهای خلیجی از بدوی بودن به بهترین کیفیت زندگی رسیدن، ولی کشورهای متمدن عربی مثل عراق و شام و یمن به فضل دخالت مرغ همسایه و با وجود اینکه کلی نفت و گاز و کشاورزی وغیره دارن به ویرانه تبدیل شدن.
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      23 14
      هرکس گاو شیرده آمریکا باشد در یک برهه زمانی به آلاف و اولوف میرسد تا ذبحش کنند
    • FR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      13 5
      همه ش واس ماس ! هنوزم یک شهر تخریب شده شامات که تاریخ و فرهنگ داره به کل این شیخ نشین بی هویت که فقط یک بازار بین المللی ست می ارزد
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      12 9
      فتح مریخ؟؟؟؟؟!!!! شاید منظورت فتح میخ؟ عمو کف روی آب و داری می بینی اینها به تنهایی پیچ چرخ ماشینو هم نمی تونم کنن ببندند بفهم.......
    • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      11 7
      امارات چیزی بیشتر از گارسون هتل نیست که البته غذای خوب میخوره مخصوصا که نفت هم از چند سال قبل تا چند سال بعد داره به محض اتمام نفت کم کم بر میگرده به همان بیابان لم یزرع چند دهه قبل
    • علی IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      8 5
      اونجوریا هم که فکر می‌کنید نیست! اونجا هم مثل عربستان قدرت و ثروت فقط دست عده‌ای معدود هست و بقیه ول معطل‌اند کما اینکه خارجیا حق سفر به همه شهرهارو ندارن می‌دونی چرا....؟!
    • خلیج پارس iran IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      15 4
      کشورهای خلیجی کدام کشور هستند ؟ مگر خلیج پارس اسم و نام و هویت تاریخی ندارد که ثبت در جغرافیای جهانی است ! شما ایرانی و خوزستانی نیستی عزیزم یک سایبری مگس سعودی فارسی نویس سایبری مجازی وابسته به آل های نفتخور شکمباره فاسد منطقه هستی منظورم همان شییوخ عرب منطقه است که خادم و نوکر و غلام حلقه به گوش یهود بین المللی و اسرائیل هستند ، امارات صاحب هیچ علم و تکنولوژی نیست فقط به واسطه دلارهای نفتی و خیانت هایی که به اعراب هم کیش خود کرده اجازه دادند تا اماراتی های بیابانگرد تازه به دوران رسیده از تکنولوژی های غربی استفاده کننند تحت اجاره موقت اماراتی ها باشد، آینده اربابان شما آل های منطقه رو خواهیم کرد وقتی گاوهای شیرده هنگام ذبح و سر بردیدنشان رسید .. شب دراز است و قلندر بیدار ... وجه رو آخر رو پاییز میشمارن ..
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    16 5
    امروز یک پیامک برای من آمد به این مضمون ،دریافت اقامت دائم امارات با خرید ملک 250 هزار دلاری از ما مشاوره بخواهید. اینها برای ما اقتصاد ما هم برنامه ریزی کرده اند
    • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      6 10
      یک تار موی آنها هم ننیشید
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      6 3
      شرکت ها، موسسات و بنگاه هایی که در ایران تبلیغ و خرید و فروش املاک در امارات و ترکیه را می‌کنند کاملا با برنامه و هدفمند با قصد تضیف و ضربه زدن به اقتصاد ایران اینکارو انجام می‌دهند دولت و مسئولین باید هوشیار باشند و مانع این توطئه ها بشوند ، الان هم میهنان ساده لوحی که در امارات و ترکیه ملک خریداری کردند ضرر خواهند کرد یعنی هم به اقتصاد ایران آسیب زدن با خروج ارض از کشور و هم به خود آسیب زدند ...
  • BE ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    15 13
    اماراتی ها یک بیابان را طی چهل سال به یکی از مرفه ترین و آبادترین و ثروتمندترین کشورها ی جهان تبدیل کردند. امارات با استفاده از جذب توریست و سرمایه کلانی که در اختیار دارد هرگز پسرفت نخواهد کرد. اگر نمی توانیم بالا برویم سعی نکنیم که دیگران را پایین بکشیم.
    • حیدر صالح IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      4 7
      امارات چاق و چله بشد بعد مثل گاو دبح میشه
    • FR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      2 4
      اماراتی ها نکردند البته !
    • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      6 3
      چقدر ساده هستی واقعا" تصور کردی شیخ نشین های کوچک عربی اعراب بدوی بیابانگرد چنین کاری کردند ؟ یعنی هنوز متوجه نشدی اعراب هیچ نقشی در جزئی ترین امورات شیخ نشین های عربی نداشته و ندارند ! شیخ نشین های عربی هیچگاه چنین اراده و توانی نداشته و ندارند ، چون اصولا" این ها کشور ملت نبودند و نیستند ، اداره شیخ نشین ها تماما" به دست غربی ها ( یهود بین المللی حاکم بر غرب ) در واقع می‌توان گفت این ها کمپانی های نفتی چند ملیتی غربی هستند تحت کنترل و اداره صهیونیسم بین المللی و اسرائیل و اطمینان داشته باشید تا زمانی که منافع کمپانی های غربی چند ملیتی منافع در این شیخ نشین ها دارند و راضی و خشنود هستند شرایط برای اعراب همین خواهد بود ، زمانیکه این کمپانی ها دیگر منافعی در شیخ نشین های عربی نداشته باشند به سرعت اعراب باید به زندگی گذشته و اصیل و ستگنتی خویش بازگردند ، همان بیابانگرد و صحرانشینی شتر سواری ..
    • علی IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      3 1
      کی بخیله داداش وسط جهنم جنگ ایران وعراق امارات شد واسطه تجاری یواشکی ایران هرچند در آمد روزی ۲.۵ میلیون بشکه نفت برای جمعیت ۱.۵ میلیونی بومی این هفت امارت مثلا متحد شده، یعنی مقایسش کنی واسه ایران میشه حدود ۱۴۰ میلیون بشکه در روز اون وقت ما هم با پول نفت حال می کردیم موشک مریخ که سهله مشتری وزحل میفرستادیم خودمون که قرار نبود بسازیم پولش وکارت به کارت می کردیم تمام.خدایش دکون دستگاه امارات اگه عراق ویران ،ایران تحت محاصره ،سوریه خاکستر شده ومهمتر از همه خوش رقصی واسه شیردوش اعظم نبود چی میشد واسه ترانزیت به اروپا یا روسیه ملت مغز حمار تناول نکردن که برن حاشیه جنوبی خلیج از اونجا دوباره کالا رو بفرستن بره شمال ترانزیت بشه اروپا
    • CA ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      1 0
      به هر حال اداره کشوری با حدود 1 میلیون نفر جمعیت بومی و حدود 4 میلیون بشکه صادرات فقط نفت خام مدیریت خاصی نمیخواد خرج کردن پول باد آورده هست تا اداره اقتصاد و کشور واقعی در طول 40 سال هم اتفاق خاصی نیفتاده فقط رشد زمانی شروع شد که نفت پیدا شد. برای ساختن این 4 تا برج و ساختمون خارجی ها به اندازه ساختن ده تا شهر بزرگ ازشون پول گرفتن.
  • امیر IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    6 3
    هرچی بودن امروز خوب مدیریت کردن و پیشرفت کردن و متاسفانه ما بد مدیریت میکنیم و مدام پسرفت میکنیم .اینکع چی بودیم و چی بودن چقدر واقعا مهمه ؟ الان چی هستن و چی هستیم ؟ بسیاری از محصولاتی که الان وارد دوبی میشه از محصولات آرایشی بهداشتی تا لوازم یدکی ساخت امارات هست
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      1 0
      ساخت امارات؟ شوخی می کنی! امارات فقط بتواند آب خوردنش را شیرین کند که آنهم زیر سئوال است.
    • حاجی اذری IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      1 0
      آگاهی چیزخوبیست وسعادت واقعی در آنست ماایرانیان هرآنچه میبینی بیش از آن هستیم چون دشمنان بین المللی واذناب داخلی آنها گول خوردگان ساده لوح سعی دارند از ظهوروبروز واقعیت‌های ایران جلوگیری کننداما آیا خلیفه‌ای شیخ نشین وتمامی گاوهای شیرده همانی هستند که میبینی؟ ارنست وسازمان وتاریخ مصرفشان تمام شد بازهم همین خواهندبود؟ اگرچه ما بلحاظ مسلمان بودن غمخوار آنروزها نیز هستیم.ودرماندگیشان را برنمی تایم.
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    1 3
    شهید مجید محمدی" ما که رفتیم. مادری پیر دارم و زنی و 3 بچه قد و نیم قد. از دار دنیا چیزی ندارم الا یک پیام. یقه تان را می گیریم اگر ولایت فقیه را تنها بگذارید. "شهید سید مرتضی آوینی" ولایت فقیه برای آنان که در حقانیت اسلام دچار تردید نیستند و در التزام عملی نسبت به آن نیز اهمال روا نمی‌دارند، امری ست که تصور آن بی‌درنگ موجب تصدیق است. " شهید محمد ابراهیم همت" (فرمانده لشگر 27 محمد رسول الله (ص) پیام من فقط این است : در زمان غیبت اطاعت محض از ولایت فقیه داشته باشید.
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    2 6
    اقای که خوستانی هستی و به اونه افتخار میکنی کدام فتح مریخ دلت خوشه اونکه امریکا است و از زاپن پرتاب شد چه ربطی داره به اینها این جمله شبکه های کشور مصر بود
    • خلیج پارس iran IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      3 6
      درود بر شما ، امارات فقط دلار داده پول پرداخت کرده فقط یک ماهواره از کشور ژاپن پرتاب شده این سایبری، فارسی نویس که خودش رو ایرانی خوزستانی معرفی، کرده تصور کرده اماراتی ها اعراب بدوی بیابانگرد خادمین یهود و اسرائیل دارای علم و علوم جهانی و فضایی شدن !!! خخخخ آمریکا به صراحت جایگاه شیوخ عرب را گفت گاوهای، شیرده آمریکا ، اخیرا" هم آمریکایی ها گفتند بن سلمان سگ شماره یک واشنگتن هست و این افتخار بزرگ و برگ زرینی دیگر برای شیوخ عرب منطقه است که به چنین القاب ارزشمندی دست یافتند !!! خخخخ
  • Mohammad IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    1 3
    گزر زمان همه چیز را روشن خواهد کرد خیلی به چیزی که دیگران در چنته ندارند ننازید
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    1 1
    ایران چرا پروژه های پل ریلی بزرگراهی خلیج فارس (مابین قشم و سرزمین اصلی) ، بندر عمیق کاوه در شرق جزیره و مرکز تعمیرات ، سوخت رسانی و پشتیبانی از کشتی ها در جنوب جزیره قشم را مسکوت گذاشته و رها کرده درحالیکه این پروژه ها برای رشد اقتصادی ایران ، اقتصاد غیرنفتی و شکست تحریم ها واجبه ؟ پروژه های ملی که البته بندر جبل علی امارات را تضعیف خواهد کرد . این سوال خیلی هاست که پشت پرده چه خبره ما چه توافقاتی با اماراتی ها داریم که قید احداث چنین زیربناهای بسیار مهم را زدیم ؟
    • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      12 0
      درود بر شما هم میهن آگاه و فرهیخته ام به نکته ارزشمندی اشاره کردید سپاسگزارم
    • مجرد ناکام IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      4 1
      از حسن بپرس
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      0 0
      باید بپذیریم مسولین کم کاری کرده و ما هم صرفا ناظر این کم کاری ها بوده ایم و الان کار به جایی رسیده که کشورهای منطقه میخواهند سهمی در تجارت و اقتصاد جهانی داشته باشند و ایران با بیشترین ظرفیت متاسفانه در این سیستم نقش موثر و شایسته این ظرفیت را نداشته است. هر چه سریعتر ایران بایستی مشارکت فعال در ترانریت شرق و غرب و شمال و جنوب ایفا نماید و خیلی زود دیر خواهد شد. در این صورت بعضی از هموطنان غبطه به کشورهای دیگر نخواهند خورد و با اتحاد ملی و البته کیاست و همت مسولین به سهم خود در اقتصاد و ظرفیت ساری مطلوب در سطح منطقه خواهیم رسید.
  • سیدمهدی IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    5 0
    خودکشورهای منطقه عقل دارن شما نگرانشون نباشید سوریه هم باامارت اشتی کرده قرارنیس تا ابد دشمن هم بمونن مطمن هستم با ترکیه هم مشکلاتشو حل میکنه البته قبل اینکه حل کنه هم محصولات ترک درسوریه ازایران داره پیشی میگیره
  • SE ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    3 0
    دم امارات گرم که در جهت درست تاریخ داره حرکت میکنه و برای جوانان خودش امکان کار و تحصیل فراهم میکنه،سرمایه به کشورش جذب میکنه برای آبادانی و رفاه مردمش،هیچ ایرادی نمیشه به امارات گرفت مگر اینکه بخواهیم حسادت بکنیم.
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      1 2
      گاهی تلاش کن سعی کن از مغزت استفاده کنی نگذار آکبند باقی بماند بالاخره باید ازش استفاده کنی بهره ای ازش ببری والله حیف !
  • IR ۰۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    0 2
    آمریکایی که سوارته چیزی غیر از بیابان گرد از تو باقی میذاره.
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    0 1
    پهپادها که به خونه الکاظمی حمله گرد البته به کاهدون زد کار امارات بود!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس