استقرار سامانه گنبد آهنین آمریکا در گوام جهت انهدام موشک‌های چین

رسانه‌ها گزارش دادند که ارتش آمریکا یکی از دو آتشبار ضد موشکی «گنبد آهنین» خود را در گوام در اقیانوس آرام برای مقابله با تهدیدات موشکی چین مستقر کرده است.

به گزارش مشرق، رسانه‌ها روز سه شنبه گزارش دادند که ارتش آمریکا یکی از دو آتشبار ضد موشکی «گنبد آهنین» خود را در گوام در اقیانوس آرام برای مقابله با تهدیدات موشکی چین مستقر کرده است.

روزنامه «هاآرتص» به نقل از روزنامه «وال استریت ژورنال» گزارش داد که این سامانه ساخت (رژیم) اسرائیل، در حال حاضر در گوام به عنوان بخشی از تلاش آمریکا برای دفاع از قلمروی خود برابر تهدید موشک‌های چینی آزمایش می‌شوند.

بر اساس برخی گزارش‌ها، سامانه گنبد آهنین در برابر موشک‌های بالستیک پرتاب شده از چین کاربرد چندانی نخواهد داشت. این سامانه می‌تواند علیه موشک های کروز پرتاب شده از بمب‌افکن‌های چینی استفاده شود، اگرچه کارشناسانان بر این باورند که استفاده از گنبد آهنین یک راه حل موقت است.

سامانه گنبد آهنین ساخت رژیم صهیونیستی برای رهگیری و انهدام موشک‌های کوتاه‌برد و گلوله‌های توپخانه طراحی شده است و از سال ۲۰۱۱ توسط نیروهای این رژیم مورد استفاده قرار گرفته است.

در فوریه ۲۰۱۹، ایالات متحده اعلام کرد که قصد دارد تعداد محدودی از آتشبارهای گنبد آهنین  را خریداری کند. در آگوست سال جاری، ایالات متحده اولین آزمایش خود از گنبد آهنین را در نیومکزیکو با موفقیت انجام داد، اما متعاقبا تصمیم گرفت با سیستم توسعه یافته ساخت خود در داخل ایات متحده کار کند.

این در حالی است که رسانه‌ها در روزهای گذشته گزارش دادند که بر اساس تصاویری که شرکت ماهواره‌ای «مکسار» در اختیار وبگاه رسمی نیروی دریایی آمریکا قرار داده است، ارتش چین ماکت‌هایی از یک ناو هواپیمابر و دیگر کشتی‌های جنگی ایالات متحده در صحرای «تاماکلان» به عنوان بخشی از اهداف جهت تمرین در حملات موشکی ساخته است.

ماکت یک ناو آمریکایی و دستکم دو ناوشکن در منطقه‌ای در مرکز چین برای حملات موشکی چین ساخته شده است. این مکان نزدیک محدوده اهداف قبلی است که چین برای آزمایش نسخه‌های اولیه موشک‌های بالستیک ضد کشتی «دانگ فنگ-۲۱» خود استفاده می‌کرد.

بر اساس تصاویر شرکت مکسار، این منطقه به طور سنتی برای آزمایش موشک‌های بالستیک مورد استفاده ارتش چین قرار می‌گیرد. بر اساس تجزیه و تحلیل‌های صورت گرفته ماکت‌های چندین کشتی جنگی ایالات متحده، همراه با کشتی‌های جنگی دیگر که روی ریل متحرک نصب شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • نیما HK ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    گنبد پوشالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس