کد خبر 1298448
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۲
ایران کشور همسایه ما است/ طالبان به تعهدات خود پایبند باشد

وزیر خارجه قطر در سخنانی اعلام کرد که ایران کشور همسایه دوحه است و روابط میان دو کشور هرگز مانعی بر سر راه رابطه قطر با آمریکا نخواهد بود.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر امروز در کنفرانس خبری مشترک با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود تاکید کرد که کشورش به منظور تحقق صلح و ثبات در افغانستان به تمامی وظایف خود پایبند خواهد ماند. تمام تمرکزمان این ایست که پیش از فرا رسیدن زمستان هرچه سریع‌تر کمک‌ها را به مردم افغانستان برسانیم.

بیشتر بخوانید:

بلینکن: قطر حافظ منافع آمریکا در افغانستان است

وی در ادامه افزود: روابط جهانی مان از زمانی که با واشنگتن و طرف‌های بین المللی برای اسکان هزاران پناهجوی افغان همکاری کرده ایم، قوی‌تر شده است.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی اظهار داشت: مقامات دوحه از مقامات طالبان می‌خواهند به تعهداتشان در قبال مردم افغانستان و طرف‌های بین اللملی پایبند باشند.

وزیر خارجه قطر گفت: قطر نقش مهم و کلیدی را در تأمین انرژی کل جهان ایفا می‌کند. وی گفت: سال ۲۰۲۲ از لحاظ احیای روابط مان با آمریکا سال استثنایی خواهد بود.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی افزود: در حال حاضر به عادی سازی روابط با دولت سوریه فکر نمی‌کنیم. در ابتدا باید به پرونده اقدامات بشار اسد (طی ۱۰ سال گذشته) رسیدگی شود.

وی همچنین در خصوص دیدگاه دولت قطر درباره جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران همسایه ماست و روابط ما با این کشور به هیچ وجه مانعی بر سر راه روابط مان با واشنگتن نیست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس