نعمت احمدی

نعمت احمدی: شادی صدر به من زنگ می‌زد و می‌گفت اگر این پرونده‌های لواط و زنای محصنه به دستت رسید؛ برای من بفرست تا آن را مثل توپ منفجر کنم.

سرویس سیاست مشرق- دل‌پری از برخی همکارانش دارد. می‌گویدآن‌ها مرا به خاطر مواضعم مسخره می‌کنند! بسیاری از روایت‌های او از باند شیرین عبادی قابل‌انتشار نبوده و چند بار تأکید می‌کند که برای بیان آن‌ها نیاز به زمان بیشتر دارد. می‌گوید کم‌کاری برخی وکلا باعث شد افرادی چون شادی صدر و شیرین عبادی در خارج از کشور رشد کرده و صدای نامشروع حقوق بشر شوند. نعمت احمدی را بسیاری از اهل سیاست به‌خوبی می‌شناسند. این وکیل قدیمی و اصلاح‌طلب سال‌ها با اعضای شبکه موسوم به کانون مدافعان حقوق بشر عبادی در ارتباط بوده و  جنس آن‌ها را می‌شناسد.

 او در بعدازظهر یک روز پاییزی و هم‌زمان با برگزاری دادگاه نمایشی آبان۹۸ در لندن به گفتگو با «مشرق» پرداخته و پرده از چهره واقعی برخی دلال‌های حقوق بشری در خارج از کشور برمی‌دارد.

نعمت احمدی می‌گوید: آن‌ها مأموریت دارند سیاه نمایی کنند؛ هر چه‌بهتر کارشان را انجام دهند، پول بیشتری هم دریافت می‌کنند. اشاره او به چند فعال سیاسی برانداز در خارج از کشور است که به نام «حقوق بشر» دکان ساخته و در پروژه دشمن نقش بازی می‌کنند.

نعمت احمدی یک وکیل منتقد است؛ در طول بحث فرازوفرودهای بسیاری داشته و گاهی پرسش و پاسخ میان ما به جلسه بحث  تبدیل می‌شود. به او می‌گویم حضورش در رسانه‌های خارجی اهداف بیگانگان را تأمین می‌کند؛ در پاسخ بارها سخن ما را تائید کرده ولی اصل کارش را تشریح می‌کند! او صادقانه ساعتی با ما سخن گفته و پرده از رازهای جالب‌توجهی برمی‌دارد.

نعمت احمدی حافظه تاریخی خوبی دارد و گاهی در میانه بحث کمکش می‌کنیم تا پرونده‌های سیاسی قدیمی را بازکرده و بر ابعاد تاریک آن نور بی افشاند. با او  از ماجرای پرونده نوار سازان تا حکم سنگسار سکینه محمدی آشتیانی را باهم مرور می‌کنیم. این گفتگوی جذاب می‌تواند سندی بر سال‌ها خیانت و دروغ‌های مدعیان حقوق بشر باشد.

جرقه آبان ۹۸ را روحانی زد/ خانواده برخی از کشته‌شدگان مورد سوءاستفاده رسانه‌های خارجی قرار گرفتند/ دادگاه انگلیسی آبان مضحک بود/ مردم در خیابان مصی علی نژاد را لعنت می‌کنند/ ماجرای شکنجه در زندان کذب محض است/ باید تا کمر در برابر اژه‌ای خم‌شده و از او تشکر کنم

در ادامه این گفتگوی چالشی را می‌خوانید؛ شایان‌ذکر است بنا بر برخی ملاحظات از نام بردن برخی افراد و نیز ذکر جزییات پرونده‌های‌ آن‌ها پرهیز کرده‌ایم.

******************

** برای اصلاح‌طلبان پرونده آبان ۹۸ هنوز باز است؛ برخی ادعا می‌کنند که هرلحظه امکان دارد دوباره آن روزها تکرار شد؛ دلیل استفاده مکرر ازاین‌دست جملات چیست؟

آبان ۹۸ تجربه‌ای سخت برای جامعه ایران است، آبان ۹۸ محصول اقدامات نسنجیده برخی مسئولین وقت است. به نظرم در کنار دولت روحانی؛ مجلس دهم نیز نقش جدی در بروز آن داشته است.

** مجلس دهم یا همان لیست امیدی‌ها که اصلاح‌طلبان اکثریت آن را تشکیل می‌دادند.

بله؛ این مجلس در ابتدا با افزایش قیمت حامل‌های انرژی مخالفت کرد؛ البته تغییر قیمت سوخت غیرقابل‌اجتناب بود، اما مسئولان وقت در اجرای آن بد عمل کردند. این باعث نگرانی و ناراحتی بخش‌های زیادی از جامعه شد. مردم ما صبور هستند؛ مشکلات کشور و تحریم‌ها را درک می‌کنند. اما وقتی فردی در قامت رئیس‌جمهور مردم را ناآگاه فرض کرده و می‌گوید من هم مانند شما در صبح جمعه متوجه شدم که قیمت بنزین عوض‌شده است، این طرز سخن گفتن باعث عصبانیت می‌شود.

** اولین جرقه ماجرای اعتراضات بنزینی را روحانی زد.

بله؛ ایشان به مردم ایران توهین کرد و با سخنان نسنجیده بر خرمن نگرانی‌های دهک‌های پایین جامعه آتش نهاد؛ به تعبیری او عامل اصلی این اغتشاشات است. وقتی آتش ایجاد شود؛ خشک و تر باهم می‌سوزند. من بر این باورم که اعتراض حق مردم است. ما درزمینهٔ بروز اعتراضات قوانین خوبی داریم. در قانون اساسی به‌صورت مصرح درباره حق برگزاری راهپیمایی بحث شده است. اما یک سری سلایق شخصی باعث می‌شود مفهوم اعتراض دچار سوءبرداشت شود. وقتی یک نماینده مجلس درباره اعتراضات سخن گفته و به تبعات آن نمی‌اندیشد باعث بروز ناراحتی‌ها در جامعه می‌شود.

** سخنان ایشان تقطیع و تحریف شد.

بله فضای مجازی ممکن است حرف من و شما را هم تغییر بدهد؛ اما لزومی نداشت ایشان درباره این موضوع نظرات شخصی بدهد. من به‌عنوان یک معلم حقوق می‌گویم که در جامعه امروز ما مشکلات و گرفتاری‌های اقتصادی زیاد است؛ تناسبی بین درآمدو هزینه‌ها وجود ندارد. می‌خواهم بگویم که جامعه ای که مورد هجمه خارجی‌ها قرار دارد، باید در آن لحن سخن گفتن کنترل‌شده باشد. معتقدم مسئله آبان هنوز حل‌نشده است و نیاز به بررسی و اقدامات کارشناسی شده دارد.

** بعد از ماجرای آبان مقام معظم رهبری واردشده و دستور بررسی موضوع و دلجویی از افرادی را دادند که ناخواسته آسیبی دیده‌اند؛ دبیر شورای امنیت ملی به منازل بسیاری از آن‌ها رفته و بحث دیه و حتی اهدای عنوان شهید مطرح شد؛ این بدان معناست که در ارکان نظام مسئله آبان حل‌شده است.

ما در سلسله‌مراتب بالای نظام مشکلی نداریم؛ دستور رفع مشکلات صادر شد؛ اما در پایین برخی درست عمل نکردند. مثلاً چرا اجازه برگزاری مراسم ختم به برخی داده نشد؟

** همه‌کسانی که آسیب‌دیده بودند توانستند مراسم خود را برگزار کرده و حتی مقامات هم در آن شرکت داشتند...

من موردهایی سراغ دارم که این‌گونه نبوده است.

جرقه آبان ۹۸ را روحانی زد/ خانواده برخی از کشته‌شدگان مورد سوءاستفاده رسانه‌های خارجی قرار گرفتند/ دادگاه انگلیسی آبان مضحک بود/ مردم در خیابان مصی علی نژاد را لعنت می‌کنند/ ماجرای شکنجه در زندان کذب محض است/ باید تا کمر در برابر اژه‌ای خم‌شده و از او تشکر کنم

** مسئله این بود که برخی خانواده‌های خاص روز قبل از مراسم پذیرای مقامات بوده و مورد دلجویی و تکریم قرار گرفتند؛ اما فردای آن روز در رسانه‌های ضدانقلاب بازیچه می‌شدند و مورد سوءاستفاده قرار می‌گرفتند اما با همه این شرایط باز کسی جلوی مراسم آن‌ها را نگرفت.

ما ۸۵ میلیون جمعیت با سلایق و طبع متفاوت داریم، من می‌پذیرم که برخی ابزار دست دشمن می‌شوند؛ اما جامعه نیاز به صبوری بیشتر دارد. من بیشتر عمر خودم را با این مدل پرونده‌ها سپری کرده‌ام، می‌دانم این دست خانواده‌ها مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند. این را بپذیرید که باید در مورد پرونده‌های مختلف به‌صورت موردی اقدامات متفاوتی انجام داد. این خانواده‌ها آسیب‌پذیر هستند و خیلی سریع مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند. به‌عنوان‌مثال اخیراً  دادگاهی درباره ماجرای آبان در لندن برگزارشده است، این نشان می‌دهد در خارج از کشور روی  مسائل داخلی ما برنامه دارند؛ ما باید هوشیارانه تر عمل کنیم.

** چه کسانی پشت این دادگاه نمایشی هستند؟

این دادگاه انگلیسی مضحک است.

** اسباب سرگرمی بود؛ به‌هرحال دولت‌های غربی با کمک آل سعود پول‌های کلانی برای برگزاری آن خرج کردند.

این دادگاه؛ های و هوی و طبل توخالی بود. شما ببینید چه کسی این دادگاه را برگزار کرد؟ شنیدم خانم مصی علی نژاد پشت این دادگاه است. من سر کلاس‌هایم نظر دانشجویانم را درباره پروژه‌های این خانم پرسیده‌ام.

** پروژه تظاهر به بدحجابی و  دختران خیابان انقلاب و همکاری با سازمان سیا را در کارنامه دارد...

تعدادشان زیاد است. این پروژه‌ها آمریکایی است. من شاهدم که مردم مصی علی نژاد را به خاطر ترویج بی‌حجابی لعنت می‌کنند.

** چرا؟ این تاکید شما روی آمریکایی بودن و پروژه ای بودن کارهایش جالب است...

به‌هرحال او محصول جامعه ایران نیست؛ من با این خانم دریکی از تلویزیون‌های خارجی بحث کرده‌ام، او به من گفت شما از مردم بریده‌اید. من به او گفتم؛ جمع کنید خودتان را! ۱۲ هزار کیلومتر آن‌سوتر نشسته‌اید، برای مردم نسخه می‌پیچید! گفتم خودتان را جمع کنید. آن‌سوی دنیا مردم را تحریک می‌کنید. امثال علی نژاد و کوتوله‌هایی مانند او روی مردم تأثیر مستقیم ندارند؛ اما می‌توانند روی موج‌های اجتماعی سوار شوند؛ خطر این افراد را باید از این زاویه نگریست. این دادگاه جالب بود؛ دریکی از بخش‌های این برنامه خانمی ادعا کرد در بازداشتگاه ۵ نفر به او تجاوز کرده‌اند، این واقعاً شدنی است؟ درجایی مانند بازداشتگاه با آن سطح از تمهیدات امنیتی چنین ادعاهایی غیرقابل‌پذیرش است؛ یاوه‌گویی است.

جرقه آبان ۹۸ را روحانی زد/ خانواده برخی از کشته‌شدگان مورد سوءاستفاده رسانه‌های خارجی قرار گرفتند/ دادگاه انگلیسی آبان مضحک بود/ مردم در خیابان مصی علی نژاد را لعنت می‌کنند/ ماجرای شکنجه در زندان کذب محض است/ باید تا کمر در برابر اژه‌ای خم‌شده و از او تشکر کنم

 علی‌نژاد همراه با ماموران امنیتی در هلند!

** تجربه‌ای به‌عنوان وکیل در این مورد ادعاهای کذب دارید؟

از این موارد به من مراجعه کرده‌اند؛ یادم هست خانمی در سنندج ادعا کرد در زندان مورد تجاوز قرارگرفته است (نام این فرد نزد مشرق محفوظ است) پرونده او را نزد من آوردند؛ من متوجه شدم تمام این پرونده دروغ است. جالب است بدانید که من همین خانم را آمریکا دیدم و باز ماجرا را پرسیدم او گفت همه این داستان دروغ بود. او به من گفت یکی از وکلای حقوق بشری به من گفت پرونده تو سنگین است؛ این دروغ‌ها را بگو تا فشار برداشته شود! من به او گفتم اگر جای تو بودم حتماً اعلام می‌کردم که دروغ گفته‌ام. سخنان این شاهد دادگاه در لندن از همین دست ادعاها برای گرفتن کیس پناهندگی است. بیشتر این دست پرونده‌های حقوق بشری برای گرفتن پناهندگی ساخته می‌شود. همه وکلا به‌خوبی می‌دانند که چنین دست ادعاهایی غیرممکن و دروغین است.

** سال ۸۸ هم بحث تجاوز و شکنجه در زندان را برخی اصلاح‌طلبان مطرح کردند و  کروبی و موسوی روی آن تا توانستند بازی راه انداختند. سپیده پور آقایی و ترانه موسوی ازجمله این کیس ها است.

من همان اول ماجرا در سال ۸۸ نزد آقای کروبی رفتم و به او گفتم که حاج‌آقا شما سادگی کردید. امکان ندارد چنین اتفاقی در بازداشتگاه روی دهد.

** کروبی چه جوابی به شما داد؟

کروبی گفت فردی که این ماجرا را تعریف کرد صمیمانه حرف زد! به او گفتم مگر می‌شود موضوع به این مهمی صمیمانه گفته شود و شما باور کنید!

** این سادگی به تعبیر شما یا ساده‌لوحی به‌هرحال به کشور خسارت زد...

بگذارید ماجرای جالبی را برای شما تعریف کنم؛ سال ۸۶ فردی به من گفت در بلژیک دفتری وجود دارد که درخواست‌های پناهندگی سیاسی را بررسی می‌کند؛ آن فرد از من خواست به‌عنوان وکیل مستقل این پرونده‌ها را بررسی کنم. من به راوی ماجرا گفتم که چنین کاری را انجام نمی‌دهم؛ اما شما بگویید چه مدل پرونده‌هایی در آنجا مطرح می‌شود؟ آن فرد به من گفت به‌عنوان نمونه خانمی باوجود داشتن همسر به ما مراجعه کرده و گفته است با یکی از خویشاوندانش رابطه جنسی داشته و از کشور فرار کرده است یا اینکه ماجرای یک پرونده یک فرد هم‌جنس‌باز را مطرح کرد.

** واکنش شما چه بود؟

من واقعاً خنده‌ام گرفت که در اروپا این دست موارد شنیع تبدیل به پرونده سیاسی برای گرفتن پناهندگی می‌شود!

** مطلع هستید بلژیک مقر پارلمان اروپایی است و منافقین در آنجا فعال هستند؛ آن‌ها در آنجا شیطنت سیاسی می‌کنند.

بله؛ من به فردی که مرا دعوت کرده بود گفتم به نظر شما این دست پرونده‌ها متعارف است؟ شما مرا به بلژیک ببرید؛ هزینه سفر مرا هم بدهید تا این پرونده‌های کثیف را بخوانم! من پیغام دادم شما که می‌دانید این دست پرونده‌ها دروغ است؛ اما تصمیم گرفته‌اید که به این افراد پناهندگی بدهید پس به وکیل چه نیازی است! تمام کیس هایی که در خارج مطرح می‌شود دروغ است.

** پشت این پرونده‌سازی‌های دروغین چه کسانی هستند؟

برخی فکر می‌کنند خانم علی نژاد است؛ این را بی‌خودی بزرگ کرده‌اند. برخی در مجامع حقوق بشری جاه و مقام پیداکرده‌اند که در این حد و معیارها نیستند. مثلاً نسرین ستوده برای چه باید در رسانه بزرگ شود؟ تنها کار بزرگ او آن بود که روسری‌اش را برداشت ولی او را در رسانه‌ها در سطح یک مبارز سیاسی بزرگ کردند. در مورد شیرین عبادی نیز همین‌گونه است؛ من صدها پرونده مهم‌تر از او انجام داده‌ام اما امثال عبادی در رسانه‌ها بزرگ‌نمایی می‌شوند.

جرقه آبان ۹۸ را روحانی زد/ خانواده برخی از کشته‌شدگان مورد سوءاستفاده رسانه‌های خارجی قرار گرفتند/ دادگاه انگلیسی آبان مضحک بود/ مردم در خیابان مصی علی نژاد را لعنت می‌کنند/ ماجرای شکنجه در زندان کذب محض است/ باید تا کمر در برابر اژه‌ای خم‌شده و از او تشکر کنم

** البته امثال شیرین عبادی؛ علی نژاد؛ شادی صدر و دیگرانی ازاین‌دست پروژه هستند، پشت سر این‌ها سازمان‌های امنیتی غربی بازی می‌کنند.

در مورد عبادی نکته جالبی را به یاد دارم، بار اول امیر فرشاد ابراهیمی نزد من آمد؛ به او گفتم من وارد چنین پرونده‌هایی نمی‌شوم؛ او سپس نزد عبادی رفت و پرونده او را دست گرفت.

جرقه آبان ۹۸ را روحانی زد/ خانواده برخی از کشته‌شدگان مورد سوءاستفاده رسانه‌های خارجی قرار گرفتند/ دادگاه انگلیسی آبان مضحک بود/ مردم در خیابان مصی علی نژاد را لعنت می‌کنند/ ماجرای شکنجه در زندان کذب محض است/ باید تا کمر در برابر اژه‌ای خم‌شده و از او تشکر کنم

جرقه آبان ۹۸ را روحانی زد/ خانواده برخی از کشته‌شدگان مورد سوءاستفاده رسانه‌های خارجی قرار گرفتند/ دادگاه انگلیسی آبان مضحک بود/ مردم در خیابان مصی علی نژاد را لعنت می‌کنند/ ماجرای شکنجه در زندان کذب محض است/ باید تا کمر در برابر اژه‌ای خم‌شده و از او تشکر کنم

شادی صدر در دادگاه نمایشی انگلیسی

** منظورتان ماجرای پرونده‌ای است که به‌عنوان «نوارسازان» معروف شد. هدف آن پرونده جنگ روانی علیه نظام و تخریب چهره نیروها انقلاب بود.

بله؛ بعدها شیرین عبادی به من گفت این پرونده برای من بسیار سنگین بود. برای من روشن بود که این ماجرای نوار سازان دروغ است.

** رهامی نماینده اصلاح‌طلب مجلس هم درگیر آن شد.

ایشان هم مانند من گفتند که این پرونده سنگین است؛ اما صحبت‌های متهم را ضبط کرده و به چند نهاد خاص ازجمله دفتر خاتمی رئیس‌جمهور وقت فرستاد که به پرونده نوار سازان معروف شد.

** مقدمه‌ای شد برای گرفتن نوبل توسط عبادی...

او با این پرونده معروف شد؛ نوبل را در دامن این خانم انداختند.

** این وکلای حقوق بشری و کانون مدافعان حقوق بشر پروژه طراحی‌شده از سوی دشمن بود.

ببینید من این خانم شادی صدر که این روزها معروف شده را به‌خوبی می‌شناسم؛ او دانشجوی من بود. شادی صدر به من زنگ می‌زد و می‌گفت اگر این پرونده‌های لواط و زنای محصنه  به دستت رسید؛ برای من بفرست تا آن را مثل توپ منفجر کنم.

** خانم عبادی این روزها در اروپا حرف‌های بزرگ می‌زند که در قد و قواره‌اش نیست؛ می‌گوید ایران باید تجزیه شود...

این خانم (عبادی) بسیار شیاداست؛ او به من زنگ می‌زد و می‌گفت تو روابط عمومی خوبی داری، پرونده‌های اخلاقی را برایم بفرست تا بزرگش کنم. من به او گفتم مگر جامعه ایران کثیف است که این دست پرونده‌ها مثل نقل‌ونبات ریخته باشد!

جرقه آبان ۹۸ را روحانی زد/ خانواده برخی از کشته‌شدگان مورد سوءاستفاده رسانه‌های خارجی قرار گرفتند/ دادگاه انگلیسی آبان مضحک بود/ مردم در خیابان مصی علی نژاد را لعنت می‌کنند/ ماجرای شکنجه در زندان کذب محض است/ باید تا کمر در برابر اژه‌ای خم‌شده و از او تشکر کنم

جرقه آبان ۹۸ را روحانی زد/ خانواده برخی از کشته‌شدگان مورد سوءاستفاده رسانه‌های خارجی قرار گرفتند/ دادگاه انگلیسی آبان مضحک بود/ مردم در خیابان مصی علی نژاد را لعنت می‌کنند/ ماجرای شکنجه در زندان کذب محض است/ باید تا کمر در برابر اژه‌ای خم‌شده و از او تشکر کنم

** یکی از این پرونده‌های جالب‌توجه درباره این مورد یک پرونده جنجالی اخلاقی بود؛ یکی از شاگردان عبادی به نام اولیایی فرد آن را برعهده‌گرفته و پس‌ازآن  معروف شده و به یک کشور در شمال اروپا متواری شد.

آن ماجرا را به‌خوبی در یاد دارم؛ مربوط به پرونده سکینه محمدی آشتیانی است. پسر آن خانم نزد من آمد و گفت با این کار آبرو ما را در شهر بردند. پروانه وکالت روزگاری ارج‌وقرب داشت؛ حالا برخی حیثیت این شغل را زیر سؤال برده‌اند!

** برخی همکاران شما این حرفه را از حالت عادی درآورده و به‌اصطلاح کاسبی حقوق بشری راه انداختند؛ ایراد از شماست که اگر معترض هستید؛ در برابر این موج ایستادگی نکردید.

حرف شمارا قبول دارم. ما باید با این‌ها می‌جنگیدیم و نکردیم این ایراد به ما وارد است.

** این کار باعث شد صدای وکلای شریف شنیده نشود...

یک دلیل آن است که به ما اجازه نمی‌دهند با رسانه‌های خارجی گفتگو کنیم و صدای واقعی جامعه باشیم.

** البته شما که چنین گفتگوهایی را انجام می‌دهید، اما یادتان باشد ما نباید مسائل داخل خانه را به خارج خانه خودمان ببریم. گفتگو با رسانه خارجی دقیقاً چنین مصداقی دارد. شما الآن به‌راحتی با رسانه داخلی می‌توانید صحبت کنید.

بله؛ روزی که آقای اژه‌ای انتخاب شد؛ بی‌بی‌سی فارسی با من تماس گرفت و من با آن‌ها صحبت کردم. پس‌ازاین مکالمه از دفتر آقای اژه‌ای با من تماس گرفته و گفتند کانال ارتباطی بازشده تا شما بتوانید انتقادات خود را انجام دهید. من هفت نامه برای ایشان نوشته‌ام.

** این نشان می‌دهد که فضای گفتگو باز است و شما کمی عجله کرده‌اید.

دلیلش آن است که سابقه نداشت کسی از دفتر رئیس قوه قضائیه تماس بگیرد و بخواهد انتقادات یا پیشنهادهای امثال ما را بشنود.

** بگذارید روشن‌تر بحث بکنیم؛ بی‌بی‌سی فارسی، صدای آمریکا؛ رادیو فردا (ارگان سازمان سیا) و گروه تروریستی اینترنشنال رسانه نیستند؛ اینها ابزار هستند؛ به تعبیر بهتر عملکردشان شبیه همان هواپیماهای دشمن در جنگ تحمیلی است که شهرها را بمباران می‌کردند؛ مردم بی‌گناه را به شهادت می‌رساندند، و پس از انجام عملیات روی سر مردم اطلاعیه پخش می‌کردند. شما با ورود به این رسانه‌ها در چنین پروژه‌ای مشارکت می‌کنید.

من از دهه هفتاد با این‌ها صحبت کرده‌ام؛ اما نگذاشته‌ام روی من تأثیر بگذارند. من حرف خودم را میزنم.

** عملکرد آقای اژه‌ای را چگونه تحلیل می‌کنید؟

آقای اژه‌ای کارستان کرده است، ایشان مستقیم به بندهای امنیتی رفته و با مجرمینی که قطعاً جرم انجام داده‌اند به‌صورت مستقیم گفتگو می‌کند؛ من شنیده‌ام که پس‌ازاین دیدارها تغییراتی روی‌داده و این نشان می‌دهد این دیدارها تشریفاتی نیست. من باید تا کمر در برابر اژه‌ای خم‌شده و از او تشکر کنم. من بشدت از او حمایت می‌کنم؛ برخی برای این حمایت شدید به من می‌خندند.

جرقه آبان ۹۸ را روحانی زد/ خانواده برخی از کشته‌شدگان مورد سوءاستفاده رسانه‌های خارجی قرار گرفتند/ دادگاه انگلیسی آبان مضحک بود/ مردم در خیابان مصی علی نژاد را لعنت می‌کنند/ ماجرای شکنجه در زندان کذب محض است/ باید تا کمر در برابر اژه‌ای خم‌شده و از او تشکر کنم

جرقه آبان ۹۸ را روحانی زد/ خانواده برخی از کشته‌شدگان مورد سوءاستفاده رسانه‌های خارجی قرار گرفتند/ دادگاه انگلیسی آبان مضحک بود/ مردم در خیابان مصی علی نژاد را لعنت می‌کنند/ ماجرای شکنجه در زندان کذب محض است/ باید تا کمر در برابر اژه‌ای خم‌شده و از او تشکر کنم

** چه کسانی شمارا استهزا می‌کنند.

رفقای وکیل.

** باورتان می‌شد آقای اژه‌ای این‌چنین عملکردی داشته باشند؟

بدون تعارف بگویم؛ روز اول انتخاب ایشان من نوشتم إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ... َ.

** چرا چنین حرفی زدید؟

گمان نمی‌کردم ایشان چنین شخصیتی داشته باشند؛ واقعاً کارهای بزرگی انجام‌شده است.

** پس یک حلالیت لازم دارد از ایشان بگیرد (با خنده)

به ایشان گفته‌ام و حتی نوشته‌ام از ایشان عذرخواهم! ایشان قلبی رئوف و پاک دارد.

** در ماجرای ۲۵ آبان آقای رئیسی به زندان‌ها سرزده و پرونده‌ها بررسی می‌کردند؛ آقای اژه‌ای نیز به‌صورت مستقیم پرونده‌ها را مطالعه کرده و حتی با خانواده برخی مجرمین دیدار کرد.

روسای قوه قضائیه همگی مجتهد بوده‌اند؛ اما برخی طرح‌های حقوقی توسط مشاورین این روسا به‌درستی تبیین نمی‌شد؛ اما در سال‌های اخیر افرادی در قوه قضائیه توسط رهبر انقلاب منصوب شدند که هم مجتهد بودند و هم حقوق‌دان بودند. شنیده‌ام که آقای اژه‌ای گفته است آیت‌الله نیست؛ اما ایشان حتماً آیت‌الله حقوق هستند.

تشکر می‌کنم از اینکه وقت خودتان را در اختیار خوانندگان «مشرق» قراردادید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 64
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    32 12
    ممنون مشرق
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      34 13
      محاکمه روحانی و زنگنه و دیگر افرادی که در ایجاد فتنه بنزینی 98 دخیل بودند یک مطالبه عمومی است.
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      5 23
      مرگ بر واکسن اجباری اینها می خوان با واکسنن اجباری دوباره حوادث ابان را تکرار کنند تو انتخابات شکر خدا سلبریتی ها روسیاه شدن و منفور مردم شدن با برملا شدن مضرات این امپول ازمایشی اضطراری ادم های پول پرست و بی سواد هایی که علم علم می کنن و پیرو سیاست بهداشت جهانی هستن روسیاه شده و منفور مردم می گردند
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      5 3
      و اینجاست که به ارزش و اهمیت انتخاب درست پی میبریم
  • FR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    39 13
    زیباترین مصاحبه سال دم مشرق گرم با موشک نقطه زن رفتی سراغشون
  • FR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    16 6
    آقای مشرق خیلی عالی بود ولی خدا وکیلی خبرنگارتون ؛ یه خبرنگار ساده نبوده ؛ نیروی ویژه فرستادین سراغ نعمت احمدی
    • اکبری FR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      4 0
      مشخصه خبرنگار نیست طرف....
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    13 10
    جناب احمدی اینکه آقای اژه ای کارستان کرده مربوط به خودش نیست بلکه این آقای رئیسی بود که قوه قضا و آقای اژه ای را در این راه صحیح قرار داد.
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      17 4
      آقای محسنی اژه ای اگر به پرونده فساد عظیم کرسنت رسیدگی نماید کاری کرده است کارستان.
    • جیم IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      3 0
      معلومه گذرتون به دادگاه نیفتاده
    • علی IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      1 0
      اگر به شائبه رساله سرقتی و مدرک دکترای عنقریب باطل روحانی رسیدگی شود آنوقت معلوم است که دستگاه قضا تصمیم به تغییر گرفته.
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    8 3
    غیب گفتی.جرقه که هیچ،هیزم هم آورد
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    15 1
    مشکلات رو خارج نبرید همینجا حلش میکنیم
  • .... IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    9 5
    بسیار عالی
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    21 11
    خدا از روحانی نگذره
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    14 9
    دقیقا کار روحانی بود
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    16 7
    چرا بهش ميگين مصي ؟ مصي مخفف معصومه هست . اين فرد لياقت اسم معصومه رو نداره و اين اسم ازش گرفته شده . همون مسي بگين بهتره
    • علی IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      0 0
      درستش سالومه علینژاد هست که دنبال سر یحیاست.
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    9 2
    ممنون عالي بود
  • NL ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    7 7
    کدام ضمانت برای احیای برجام؟! ضمانت توهم است، هزاران میلیارد دلار خسارت غرب و متحدانش منطقه ای اش از جمله مرتجعین خلیح فارس زده اند به ایران/ تا فرصت هست جمهوری اسلامی از طریق نیروهای تمام و با بخش عمده مثلا نصف توان تولید نفت و گاز کشورهای خلج فارس نابود میکردیم به طوری تا دهها سال نتواند تولید مجدد کند، باید تاوان سنگین تحریم بپردازند،
  • سید IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    17 10
    سرچشمه همه این کثافت بازی ها و سیاه نمایی ها بهائیان منحس و نجس هستند!
    • ابوالفضل IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      3 3
      سر منشا همه این مصیبتها و بدبختیها افکار پوسیده است
    • بی نام IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      1 2
      افکار پوسیده ؟ این حقیقت است بهائیان و یهودیان آنوسی پدر مملکت را درآورده اند اگرچه اگر بخواهیم نیم نگاهی هم بکنیم پوسیده تر و مزخرف تر از تفکر بهائی جماعت فقط افکار پدر معنوی شان است
  • كريم IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    17 6
    مرگ بر كساني (سران فتنه سال 88 را مي گويم) كه باعث به وجود آمدن كساني مانند شيرين عبادي و مصي يزيد نژاد شدند تا اينها بتوانند چنين غلطهاي فاحشي بر عليه جهموري اسلامي ايران انجام بدهند. مرگ بر سران فتنه 88 باد.
  • ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    3 4
    متاسفم
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    10 5
    ممنونم مشرق بابت این مصاحبه مصاحبه جالبی بود
  • هاشم ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    14 1
    با سلام و تشکر از مجموعه سایت مشرق . از سایت ارزشی شما انتظار می رفت که عکس بی حیای شادی صدر اینطوری نمایش نمیدادید . لطفا بیشتر توجه کنید .
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    5 0
    بنا بر برخی ملاحظات از نام بردن برخی افراد و نیز ذکر جزییات پرونده‌های‌ آن‌ها پرهیز کرده‌ایم. مشرق چ با ملاحظه شدی. افرین
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    4 0
    افرین
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    10 2
    مسیح علی نژاد نه مصی علی نژاد
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      6 1
      مصی مخفف معصومه علی نژاد است. که البته همان هم مصداق "نام زنگی نهند کافور" است. بیچاره خانواده این بدترکیب
  • دانشجو IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    8 6
    آفرین به آقای احمدی
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    6 3
    عالی
  • US ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    6 5
    مشرق بدون هیچ مدرکی عکس جعفر پناهی و نسریت ستوده را زده است که چی را ثابت کند؟؟
  • حسن IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    8 12
    باید مسیح علینژاد وشیرین عبادی وسیلبریتی های ....رادستگیرومجازات کرد.
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      1 4
      اسم تو حسن هست؟ شما احیانا حسن روح....نیستی که؟ و گرنه باید خودت رو هم دستگیر کنن!
  • کاکتوس IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    5 3
    عکسها خوب نیست
  • تک سوار DE ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    1 0
    بیچاره
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    7 4
    من دو سال افتخار شاگردی استاد دکتر احمدی نسب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در رشته تاریخ را داشتم. از علم ایشان بهره بردم. ایشان علاوه بر این که در حوزه حقوق مختصص هستند، در حوزه تاریخ ایران هم تخصص دارند. ای کاش مشرق بیشتر با ایشان مصاحبه نماید و از علم بی کران ایشان بهره ها ببریم.
  • ابوالفضل DE ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    8 8
    دقیقا حرفاشو بر عکس کنید درستش اونه
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    9 4
    حتی در انگلیس پدرسوخته که مجازات اعدام لغو شده مجازات اعدام برای خائن ها اجرا میشه. در همه دنیا مجازات خیانت اعدام است.
  • رحمان IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    8 3
    یه چیزی رو صادقانه بگم من از خوندن کامنتها برای ایجاد شوک روانی به خودم استفاده می کم وقتی تمرکزم به هم میریزه فکرم درگیر میشه کامنتهای صفحه مشرق رو می خونم انگار برق ۵۰۰ ولت به فکر آدم وارد میشه از بس که حق با شماهاست و حرف حق می زنین در پناه خدای عادل باشین حداقل این یه فایده رو دارین باید از صفحه مشرق به عنوان ایجادکننده شوک مغزی و روانی در تمام ادارات و خانه ها استفاده شود هر چه فوریتر بهتر یعنی مرزهای تفکر و نظرات همیشه برحق رو تغییر دادین
  • علی IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    6 3
    مملکت اگر قانون داشت شیخ حسن روحانی را برای یکبار هم که شده در این مملکت اسلامی و انقلابی بازهواست و به اشد مجازات می رساند که درس عبرت برای دیگران شود ولی چه میشود کرد
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    9 2
    با این دادگاه ابروی ایران رفت چرا از خودتان در یک رسانه دفاع نمیکنید
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      6 2
      دادگاهی که محلی از اعراب نداره، دفاع کردن در برابر ادعاهاش کار اشتباهیه
  • رضا IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    7 1
    خیلی خوب بود ازین دست مصاحبه ها خیلی کم وجود داره این کاررو لطفا ادامه بدید
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    4 4
    خدا ازش نگذره... روحانی رو میگم
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    3 1
    ممنون مشرق
  • غلام IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    1 0
    حرفی نیست
  • FR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    5 2
    مشکل از خود ماست که بهانه های لازم را به دشمنان می دهیم در واقع روزی نیست که یک پنالتی مفت و مجانی در اختیار کسانی که برای زندگی لاکچری از سازمانهای امنیتی غربی و اسرائیل ارترزاق می کنند ندهیم . چرا دستگاه قضائی ما که بر محود عدالت خواهی و دادخواهی مظلومان بنا شده بخشی را برای رسیدگی به بازماندگان قربانیان جریانات آبان و غیره ایجاد نمی کند تا بازماندگان بدون سر و صدا و یا اینکه مصاحبه با این آن به این بخش مراجعه و شکایت خود را ارائه دهند تا بیشتر معلوم خواهد شد عزیزان اینها را کسانی کشته اند که از اعتراضات مردم می خواستند قربانیانی بر ضد نظام بسازند من مطمئنم اگر چنین بخشی ایجاد شود هم خانواده ها دیگر بهانه ای برای مراجعه به خارج نشینان نخواهند داشت و هم بطور قطع و یقین ابعاد قربانیان روشن خواهد شد بدین وسیله دامان نیروی های انتظامی که با جان و دل در پی امنیت عمومی هستند از تهتمت هائی که به آنها زده می شود پاک خواهد شد
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    5 0
    مصاحبه خوب و روشنگرانه بود اما بعضی عکس ها..اون ها که بی حیایی و توهین میکنن ما نباید اون عکس یا مطلب هنجارشکن رو نمایش یا نشر بدیم! لعنت خدا بر هر چی خائن و منافقه.
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    5 0
    واقعا آیا روحانی جوابی در دادگاه الهی خواهد داشت؟؟
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    6 0
    واقعا معجزه بود که از دست روحانی خلاص شدیم
  • دل آرام IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    6 0
    الحق که دولتی پر از خائنین بود
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    3 0
    .....زاده ها دشمنان اهل بیت علیهم السلام میشوند!
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    0 0
    اینها را ول کنید
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    5 0
    روحانی آتش به دل ملت زد
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    3 0
    این قانون الهی است
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      1 0
      مرگ بر کارکنان سانسورچی
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    0 0
    چقدر هم زشت هستند، البته امیدوارم توهین نباشه.
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    0 0
    لطفا مرزها را باز کنید تا این خیانت کاران برای همیشه اخراج شوند و ملیت ایرانی این وطن فروشان را باطل کنید .
  • محمدایوب IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    1 0
    انشاالله آقای اژه ای با بازخواست روحانی وزنگنه واخوندی وجهانگیری وووو نشان خواهد داد که الحق شاگرد رییسی است.
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    1 0
    روحانی جواب خدا رو چگونه خواهد داد؟
  • ص. زواره IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 1
    من هميشه نظرات را ميخوانم و ميخواهم از امروز شروع كنم به نظر نويسى ولى از خبرگزارى مشرق و خانم ها و اقايانى كه نظر مينويسند يك پرسش دارم از اين كار تا حال نتيجه اى هم بدست امد يانه فقط كسانى كه نظر مينويسند معتاد شده و نظر مينويسند؟ يا اينكه خوششان ميايد كه نظر شان را چاپ كنند؟. ايا نمونه هايى ديده ميشود كه نظر نويسى مردم كارساز بوده باشد ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس