سازمان ملل خواستار خویشتنداری ارمنستان و آذربایجان شد

سازمان ملل متحد با دعوت از ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای خویشتنداری، حل موضوعات مورد نگرانی دو طرف از طریق مسالمت آمیز و گفتگو را خواستار شد.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، سازمان ملل متحد ارمنستان و جمهوری آذربایجان را به خویشتنداری دعوت کرد.

«فرحان حق» سخنگوی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: گزارش‌ها درباره اقدامات خشونت بار اخیر را با نگرانی دنبال می‌کنیم و باید در خصوص صحت این گزارشات مطمئن شویم.

بیشتر بخوانید:

گوترش: فاجعه اقلیمی همچنان پابرجاست

وی افزود: تمام طرف‌ها را به خویشتنداری و حل موضوعات باعث نگرانی از طریق مسالمت آمیز و گفتگو دعوت می‌کنیم. ما خواستار جلوگیری از بازگشت تنش‌ها هستیم.

این در حالی است که وزارت دفاع ارمنستان شامگاه سه شنبه از اعلام آتش بس میان نیروهای نظامی این کشور و جمهوری آذربایجان با وساطت روسیه خبر داد.

بر اساس این گزارش، خبرگزاری اینترفاکس با اعلام این خبر از قول وزارت دفاع ارمنستان، تأیید کرد که آتش بس میان دو طرف مورد پذیرش واقع شده است.

لازم به ذکر است، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان روز سه شنبه در تماسی تلفنی پیرامون تشدید تنش‌ها میان باکو و ایروان گفتگو کردند.

بر اساس اعلام اسپوتنیک، دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: پوتین و پاشینیان به ابتکار طرف ارمنی در خصوص وضعیت جاری پس از حوادث متعدد در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفتگو کردند.

همچنین وزارت دفاع ارمنستان پیش از این با صدور بیانیه‌ای از اسارت ۱۲ تن از نیروهای نظامی این کشور توسط نظامیان جمهوری آذربایجان خبر داده بود.

از سوی دیگر خبرگزاری «اینترفاکس» روسیه به نقل از پارلمان ارمنستان گزارش داد ۱۵ نظامی ارمنستانی در درگیری‌ها در مرز این کشور با جمهوری آذربایجان کشته شده‌اند.

در همین راستا، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان نیز همزمان در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که ارمنستان را در تشدید عمدی تنش‌ها در مرز دو کشور مقصر می‌داند.

گفتنی است، اوایل صبح امروز نیز ارمنستان از روسیه برای دفاع از حاکمیت ارضی این کشور در برابر آذربایجان درخواست کمک کرده و اعلام کرد که درگیری مرزی شدیدی بین نظامیان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در جریان است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    4 4
    سفر وزیر خارجه ترکیه واردوغان در آینده بعنوان حق السکوت به ایران باید تلقی گردد
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    5 6
    آذربایجان=آذر پایگاه=پایگاه آتش=(پ گ در عربی به ب ج تبدیل میشوند همه میدانند).______‌آذربایجانی ها یکی از ۱۲ قوم‌سلطنتی ی ایران باستان هستند بهمرا فارس ها پارتها و غیره.______کار قوم‌آذری‌حفاظت از آتش اهورایی در سبلان مقدس بوده است.______ آذری ها شمشیرهای طلایی اجداد ایرانی شان را به نداشته های ترک های مهاجر عوض نمیکنند
    • عبدالرضا IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
      1 0
      ازربایجان از اجزای زیر تشکیل یافته < از ار بای جان > از همان طایفه قدیم ترکان از هست ار به معنی مرد و قهرمان است که در اکثر طوایف ترک امده مانند کنگر دوگر قجر خزر ازر اغاجر افشار بولقار تاتار اوار و غیره بای یا بی به معنی بوی است که در ترکی طایفه می باشد جان یا اصل ان قان یا گان در ترکی به معنی مکان و محل است مثلا بیلقان گرگان گورگان زنگان ارزنجان سیرجان و غیره در کل معنی ازربایجان یعنی سرزمین قوم ازر است و چون در سرزمین انها اتش زیاد بود ازر به معنی اتش وارد زبان فارسی شد بنا برین ما ترک بوده و لطفا التماس نکنید که از شما باشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس