کد خبر 1300755
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
موافقت مجدد مجلس با واردات خودرو

نمایندگان مردم در خانه ملت با هدف تنظیم بازار خودرو با واردات مدیریت شده خودرو موافقت کردند.

به گزارش مشرق، نمایندگان در نشست علنی امروز چهارشنبه ۲۶ آبان ماه مجلس شورای اسلامی با گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد اصلاح طرح ساماندهی صنعت خودرو جهت تامین نظر شورای نگهبان با ۱۹۳ رای موافق، ۹ رای مخالف، ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در مجلس موافقت کردند.

بر این اساس ماده (۴) این طرح بدین شرح اصلاح می‌شود: هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند به ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو یا سایر کالاها و خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرو محرکه نسبت به واردات خودرو برای تنظیم بازار اقدام نماید.

تبصره ۱- با هدف تنظیم بازار و رعایت الگوی مصرف، شاخص‌های کیفیت و میزان مصرف سوخت خودروهای وارداتی و نیز سقف تعداد مجاز واردات آن‌ها (متناسب با کسری تولید داخل نسبت به تقاضای موثر) به صورت سالانه، توسط وزارت صنعت معدن و تجارت تعیین و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

تبصره ۲- وزارت صنعت معدن و تجارت مکلف است با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دستورالعمل نظارت بر صادرات موضوع این ماده را جهت جلوگیری از واردات مجدد آن، تدوین و اعمال نماید و گزارش آن را هر سه ماه یکبار به کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ارایه نماید.

تبصره ۳- وزارت صنعت معدن و تجارت مکلف است سیاست‌های تشویقی برای اولویت دهی و حمایت از واردکنندگان خودرو را که به انتقال فناوری و سرمایه گذاری در تولید خودرو اقدام میکنند، تدوین و اعمال نماید.

تبصره ۴- دستور العمل مربوط به خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی با لحاظ پرهیز از انحصار در نمایندگی فروش توسط وزارت صنعت معدن و تجارت تعیین می‌گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    3 0
    جیب آقایون باید یجوری پر بشه! بچه هاشون باید یجوری سوار بنز و بی ام و آخرین مدل بشن! فردا گنجی میاد مقاله مینویسه آقازاده ها حقشونه که سوار بهترینها بشن!
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 0
    نمایندگان مردم در خانه ملت با هدف تنظیم بازار خودرو با واردات مدیریت شده خودرو موافقت کردند. هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند به ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو یا سایر کالاها و خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرو محرکه نسبت به واردات خودرو برای تنظیم بازار اقدام نماید. ایا این دو هدف ضد هم نیستند. ایا صادرات برای محصول مازاد نیست؟ ایا مجلس نباید از خروج هر جنس یا ماده ای که برای کشور مورد نیاز باشد .جلوگیری کند؟ وقتی خود نیاز به خودرو داریم مجلس چرا باید مصر باشد ان را صادر کند.ایا این شرایط برای انحصار خودرو در دست خودرو سازان نیست؟ با چنین طرح های مردم نباید به سرمایه گذاری در خارج تمایل پیدا نمایند؟ ایا مردم را از فعالیت ها زندگی حذف کردن شرط عقل است؟ ایا کار باید فقط تحت نظارت و قدرت مافیاها باشد. چرا هر چه قانون است برای تمرگز پول وقدرت در کانون های خاص تهیه می شود
  • عبدالله مومن IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    3 0
    دولت باید. خودرو نو و دست دوم خارجی وارد کند تا پوز دزدان سر گردنه حلبی ساز داخلی را بگیرد
    • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      0 0
      دوست گرامی دولت خودش مالک این خودروسازان هست.تمام دولتها از طریق فروش آزاد خودرو سود هنگفت به جیب زدن برای همین وضعیت خودرو سازان در تمام دولتها یکسان بوده
  • کارمند ساده IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    1 0
    توجه توجه تا زمانی که 1- خودرو زیر 1500 سی سی که طبقه متوسط می توانند بخرند آزاد نشود 2- و زمان معین یعنی بعنوان مثال 5 سال و بس 3- فولادی ها و پتروشیمی ها کالا و خدماتشان را به صنایعی مثل خودرو و لوازم خانگی و پوشاک ارزان ندهند این مورد دردی را دوا نمی کند ... و تو خود بخوان حدیث....
  • سعید IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    2 0
    این موافقت برای خودشان خوب است مگر غالب مردم صادر کننده هستند؟؟؟
  • شهروند شهرستان ارومیه IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    1 0
    سلام کاش مجلس کنار مصوبه جدید بستر تولید را برای خودرو سازهای خصوصی کوچک روان سازی می کرد تا قطب خودرو سازی گسترش و انحصار خودرو ساز های دولتی شکسته می شد تا خودرو سازهای بخش خصوصی کوچک وارد چرخه تولید نشود مشکل خودرو با وارادات هم حل نخواهد شد.
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 1
    خوب شایدم اینطوری برای آینده صنعت خودروی کشور بهتر بشه ازنظر کیفیت، قیمت..بازار خودرو رقابتی میشه !شاید..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس