کد خبر 1301764
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵
علی اف پاشینیان

قرار است که رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان ماه آینده در بروکسل دیدار کرده و درباره راه‌های کاهش تنش با یکدیگر رایزنی کنند.

به گزارش مشرق، شورای اتحادیه اروپا روز جمعه خبر داد که «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان و «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان ماه آینده در بروکسل دیدار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، این نشست به ابتکار و دعوت «شارل میشل» رئیس شورای اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد و طی آن درباره راه‌های کاهش تنش در منطقه رایزنی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

باکو: از ارمنستان خواستیم محتاط باشد

این در حالی است که وزارت دفاع ارمنستان روز جمعه اعلام کرد که طی درگیری‌های شدید ۱۶ نوامبر (سه‌شنبه ۲۵ آبان) مرزی با جمهوری آذربایجان، ۶ سرباز ارمنستانی کشته شدند.

ایروان و باکو بعد از درگیری‌های شدید اخیر با میانجیگری دوباره مسکو با آتش‌بس موافقت کردند؛ درگیری‌هایی که به گفته ارمنستان و جمهوری آذربایجان از هر دو طرف تلفات گرفت.

 وزارت دفاع ارمنستان پیشتر درباره تلفات این کشور در درگیری‌های روز سه شنبه با جمهوری آذربایجان گفته بود که یک نظامی این کشور کشته و ۱۳ تن دیگر اسیر شده‌اند.

از سوی دیگر، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان هم اعلام کرد که هفت تن از نیروهای نظامی این کشور طی همین درگیری‌ها کشته شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • رامین IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    7 10
    ایران طبق ماموریت محوله نباید اجازه بده صلح بین دو کشور همسایه برقرار بشه
    • اژدر IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      5 0
      نگران نباش عزیزم.... ماموریت محوله داره طبق فرامین ارباب انجام میشه نباید بذاریم مسلمونا روی خوش ببینن
  • مجتبی از زنجان IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    4 12
    ایران باید یک کشور یکدست فارس بشه کشورهای چند قومی در جهان امروز یک تهدید هستش الان شما هند با20هزار قوم یا چین با10هزار قوم خطر تجزیه دارند بعضی کشورها برای تک قومی شدن تلاش می کنند مانند میانمار با500قوم مسلمانان روهینگیا رو از استان راخین بیرون کرد یا در ترکیه ارامنه که در استانهای ناحیه آناتولی شرقی و آناتولی جنوب شرقی یا یونانی ها که در غرب ترکیه کردند از خانه و کاشانه بیرون کرد از قدیم میگن اونا باخسان نه دیلر(به اون نگاه کنی چی میگن)
  • مجتبی از زنجان IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    2 12
    آقا جمهوری آذربایجان میخواد آذربایجان بدون اقلیت قومی باشه شبکه تلویزیونی اش رو ببینی آذربایجان گرایی هستش چرا تالش ها-لزگی و آوارها حق ندارند میبینم کشوری مثل اسپانیا حقوق اقوام رو داده اما اینا میخوان تمام اقوام رو حذف کنند ارامنه های آذربایجان اشتباه کردند قیام کردند در استان قره باغ کوهستانی به مرکزیت خانکندی مثل تالش ها-لزگی ها-آوارها-تاتها-گرجی ها زندگیتون میکردید دیگه الان میخواد قره باغ بدون ارمنی باشه الان بودند10%جمعیت این کشور بودند
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      2 1
      مجتبی شما در حال و هوای ناریسم و جنگ جهانی دوم گیر کردی . دنیا عوض شده . هندو چین کشور چند ملیتی نیستند متجاوز هستند چین رفته اویغور و تبت و .. را تصرف کرده . سیاستهای یکسان سازی به فروپاشی و جنگ داخلی میشه همانگونه که در یوگسلاوی اتفاق افتاد . این تفکر یکسان سازی قومی در ایران که شماها دارین و از زمان رضاشاه شروع به اجرا شده بلای جان خود ایران شده سیاست زمین سوخته و کوچاندن ترکها به مرکز ، انتقال آب از خوزستان به مرکز و.... ببین چه بلایی سرکشور آورده
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    0 1
    ایران یک‌کشور مدرن فرانژاپی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس