کد خبر 1302503
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
زمان مناسب برای آموزش مهارت‌های پایه به کودکان

حسن محمدی گفت: سواد حرکتی، زمان‌بندی طلایی دارد که اگر از دست دهیم جبران کردن موضوع سخت است.

به گزارش مشرق، حسن محمدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ادامه برنامه‌های تحولی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت، بسته تحول ارتقای سواد حرکتی است و سواد حرکتی اکنون به عنوان یکی از مهارت‌های پایه، چون خواندن و نوشتن دارای اهمیت است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران در مورد اهمیت طلایی موضوع سواد حرکتی در سنین ابتدایی گفت: به خاطر داشته باشیم که سواد حرکتی، زمان‌بندی طلایی دارد که اگر از دست دهیم جبران کردن موضوع سخت است یعنی اگر تا ۱۲، ۱۳ سالگی توانستیم مهارت‌های پایه را به کودکان آموزش دهیم، اقدام مناسب انجام دادیم و گرنه در آینده هم افراد و هم جامعه با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

بیشتر بخوانید

برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اعلام شد

وی ادامه داد:ارتقا سواد حرکتی دانش آموزان و حفظ تعادل بدن آن‌ها در فعالیت‌های کوچک از جمله مواردی است که برای یک زندگی با کیفیت باید مد نظر قرار دهند.

محمدی در پاسخ به این سوال که انجام چنین پایش‌هایی چه کمکی می‌تواند به دستگاه‌های دیگر کند، گفت: آمار سواد حرکتی می‌تواند نشانگری خوب برای سیاست‌گذاری حوزه سلامت قرار گیرد. جامعه دانش آموزی با توجه به وسعتی که دارد می‌تواند شمای کلی از اوضاع افراد جامعه در خدمت تصمیم گیران حوزه سلامت قرار دهد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا خانواده‌ها برای همکاری با طرح‌های تحولی ارتقای سلامت توجیه شده اند، گفت:راهنمای آن در بستر شاد همراه با نحوه ورود با فیلم و دیاگرام توضیح داده شده است. توجیه و ترغیب کردن فعالیت و مشارکت آن‌ها موصوع استراتژیک است ک در جوامعی که حساسیت به این موضوع ندارند.

وی ادامه داد: موضوع سلامتی موضوع استراتژیک ما است که اگر به همین سمت برویم جامعه‌ای با افراد دارای اضافه وزن و رنجور ک با مخاطرات درونی و بیرونی زیادی در آینده رو برو است مواجه ایم، از این رو داشتن جامعه سلامت خیلی به ما برای مدیریت مخاطرات درونی و بیرونی کمک رسان است. وهمراهی خانواده‌ها و رسانه‌ها در این امر نیز در راستای مسئولیت اجتماعی آن‌ها تلقی می‌شود.

محمدی با اشاره به بسته‌های تحولی که در دوره گذشته اجرا شد، گفت: در سال گذشته طرح کوچ و کنترل چاقی اجرا شد و امسال طرح ارتقای سواد حرکتی را اجرا می‌کنیم؛ در این طرح امسال ۳۰ درصد دانش‌آموزان را تحت پوشش قرار می‌دهد که این رقم در شهر تهران ۱۸۰ هزار دانش‌آموز را شامل می‌شود که می‌توان گفت در حدود ۲ میلیون دانش آموز تحت پوشش این طرح هستند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد:در سال گذشته طرح کوچ آمار خوبی به ما داد به ویژه در شهر تهران که اضافه وزن و چاقی دانش آموزان ما اوضاع خوبی ندارد تهران ۴۲ درصد چاقی گزارش شد، که نشان می‌دهد سبک زندگی در شهر تهران سبک زندگی سالمی نیست. علاوه بر اینکه این دو سال آموزش عیر حضوری و محدودیت‌ها و قرنطینه باعث تشدید آن شده است.

وی ادامه داد: طرح ارتقای سواد حرکتی فرآیند سه مرحله‌ای است که سواد حرکتی دانش‌آموزان را مورد پایش و پژوهش قرار می‌دهد این طرح میزان سواد حرکت دانش‌آموزان را در دوره سه ماهه در قالب برنامه طراحی شده می‌سنجد.

محمدی در پایان در رابطه با ادامه فعالیت‌های تربیت بدنی در مدارس گفت: در طی دوسال گذشته مسابقات برگزار شده نیز همچون مسابقات شطرنج و رشته‌های رزمی نیز به شکل غیر حضوری برگزار شده است، امیدواریم با توجه به بهبود اوضاع بتوانیم از بهمن ماه فعالیت‌های خود را آغاز کنیم و در تابستان و بهبود شرایط مسابقات دانش آموزی را به شکل حضوری داشته باشیم.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس