مادورو: شرایط ازسرگیری مذاکره با اپوزیسیون هنوز مهیا نیست

رئیس جمهور ونزوئلا همزمان با برگزاری انتخاباتی که از برخی جهات منحصر به فرد است؛ ازسرگیری مذاکره با اپوزیسیون را به روشن شدن تکلیف نماینده ویژه خود مشروط کرد که در بازداشت دولت واشنگتن است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا امروز یکشنبه هشدار داد مادامی که به مسئله «آلکس ساب» از دستیاران نزدیک وی که به اتهام پولشویی به آمریکا مسترد شده است، رسیدگی نشود؛ مذاکرات با اپوزیسیون را از سر نخواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

پاداش ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای جاسوسی در ونزوئلا

وی از استرداد آلکس ساب به آمریکا به عنوان آدم ربایی تعبیر و یادآوری کرد عدم رسیدگی به این مسئله، به منزله آن است که شرایط ازسرگیری گفتگوها با اپوزیسیون هنوز مهیا نیست.

دولت کاراکاس در ماه اکتبر در اعتراض به بازداشت ساب در دماغه سبز (مجمع‌الجزایری کوچک در غرب آفریقا) و استرداد وی به آمریکا، مذاکره با اپوزیسیون را متوقف کرد.

این در حالی است که ونزوئلا روز یکشنبه شاهد برگزاری انتخابات منطقه ای و شهرداری ها بود. از جمله ویژگی های این انتخابات آن است که اپوزیسیون بعد از چهار سال تحریم رویدادهای سیاسی، بار دیگر وارد عرصه رقابت شده حال آنکه اتحادیه اروپا هم بعد از ۱۵ سال، ناظران خود را برای رصد انتخابات، به این کشور آمریکای لاتین اعزام کرده است.

در مجموع، ۴۲ جریان سیاسی و ۶۴ حزب منطقه ای ازجمله اپوزیسیون راستگرایی که در بازه زمانی ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱، کنترل پارلمان را در اختیار داشت؛ در این انتخابات حضور داشتند.

از سوی دیگر، گزارش ها حاکی از آن است که طبق ارزیابی شورای انتخابات ملی، حزب حاکم «سوسیالیست متحد» پیروزی خود را در ۲۰ حوزه از ۲۳ حوزه فرمانداری تضمین کرده است. این ارزیابی بر مبنای شمارش بیش از ۹۰ درصد آرای اخذ شده صورت گرفته حال آنکه طبق گزارش اسپوتنیک، سطح مشارکت ۴۱.۸ درصد عنوان می شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    اسم قشنگی داری نیکلاس.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس