آمریکا مسئول قطع مذاکره میان ونروئلا با مخالفان است

رئیس جمهور ونزوئلا با شرکت در یک برنامه‌ تلویزیونی با اشاره به گفتگوهای احتمالی آتی میان کشورش با آمریکا اعلام کرد: واشنگتن مسئول قطع مذاکره میان ونروئلا با مخالفانِ کاراکاس است.

به گزارش مشرق، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا با شرکت در برنامه‌ای در شبکه تلویزیونی «Telesur» اعلام کرد: امیدوارم بتوانم گفتگوی مستقیم، شجاعانه، صادقانه و متقابلی را با دولت آمریکا آغاز کنم.

رئیس جمهور ونزوئلا با اشاره به اینکه از زمان آغاز به کار «بایدن» در کاخ سفید هیچ بهبودی در روابط میان دو کشور صورت نگرفته است، گفت که اگر با دولت بایدن گفتمان و مذاکره‌ای انجام نشود، کاراکاس به مبارزه خود ادامه خواهد داد.

«نیکلاس مادورو» تاکید کرد که ایالات متحده مسئول قطع مذاکره با مخالفان که در ۱۳ ماه آگوست سال گذشته میلادی به میزبانی مکزیک و با میانجیگری نروژ آغاز شده بود، است.

مادورو با این بیان اینکه ونزوئلا سال جدید را خوب آغاز کرده، اظهار داشت: ما به سمت فرآیندی حرکت می کنیم که به آموزش، سلامت، مسکن و رفاه اجتماعی پیش برود.

اواخر مهر ماه سال جاری بود که «آلکس ساب» بازرگان کلمبیایی که از سوی مقامات آمریکا به بهانه واهی پولشویی برای دولت ونزوئلا تحت پیگرد قرار داشت، به دولت ایالات متحده تحویل داده شد.

دولت ونزوئلا نیز در بیانیه ای استرداد این بازرگان کلمبیایی به دولت ایالات متحده را «آدم ربایی» خواند و آن را محکوم کرد.

آلکس ساب که گفته می شود نماینده ویژه «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا بود، در ژوئن ۲۰۲۰ و هنگامی که هواپیمایش برای سوختگیری مجدد در فرودگاهی در جمهوری کیپ ورد توقف کرده بود، بازداشت شد.

رادیو ملی جمهوری کیپ ورد خبر استرداد آلکس ساب را روز شنبه اعلام کرد.

گفتنی است، دادگاه قانون اساسی این کشور مجمع الجزایری واقع در اقیانوس اطلس در ماه سپتامبر پس از یک دوران دادرسی طولانی حکم استرداد الکس ساب به ایالات متحده را صادر کرد.

وزارت دادگستری ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ ساب را به ارتباط داشتن با نقشه یک رشوه خواری با هدف بهره برداری از نرخ ارز تحت کنترل دولت ونزوئلا متهم کرده بود.

ایالات متحده همچنین این بازرگان کلمبیایی را به اتهام هدایت یک شبکه فساد که ادعا می شود به الکس ساب و نیکلاس مادورو امکان سوء استفاده از برنامه دولتی سوبسید غذایی را می داد، تحریم کرد.

در واکنش به این اقدام خصمانه آمریکا، مذاکرات ونزوئلا با مخالفان خود متوقف شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس