لیگ قهرمانان اروپا|چشم امید بارسایی‌ها به طناب نجات ژاوی/ دردسر در کمین شیاطین سرخ

بازی‌های هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا برای یکی از پرافتخارترین‌ تیم‌های قاره سبز حکم مرگ و زندگی را دارد و ممکن است یکی دیگر از آنها را در مسیر صعود به مرحله بعدی به دردسر بیندازد.

به گزارش مشرق، هفته پنجم مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا امشب (سه‌شنبه) در حالی با برگزاری ۸ دیدار در گروه‌های  C، B، A‌ و D آغاز می‌شود که تا کنون ۴ تیم از صعود کنندگان به مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات مشخص شده است و انتظار می‌رود که تعداد آنها افزایش یابد.

در میان این هشت بازی بدون شک نفس‌گیرترین مصاف‌ها، نبرد بارسلونا و بنفیکا از گروه E در ورزشگاه نوکمپ کاتالونیا است، جایی که میزبان اسپانیایی برای فرار از ناکامی بزرگی مانند حذف از مرحله گروهی محکوم به کسب پیروزی است. بارسلونا که به تازگی سکان هدایتش به ژاوی هرناندس سپرده شده است، در اولین بازی خود با هدایت این مربی جوان توانست دربی کاتالونیا را با شکست اسپانیول در روز شنبه هفته جاری فتح کند. خوشحالی از بابت این شروع خوب اما ممکن است خیلی زود تبدیل به اندوه و حسرت شود اگر آبی‌واناری‌ها نتوانند باخت ۳ بر صفرشان مقابل حریف پرتغالی در دور رفت را جبران کنند. بارسلونا در ۴ بازی‌ اروپایی‌اش در این فصل فقط دو گل زده و ۶ گل خورده است و اگر نتواند امشب حریف پرتغالی را شکست دهد کارش بسیار سخت خواهد شد چرا که آخرین بازی‌اش در مرحله گروهی در خانه بایرن مونیخ است، تیمی که با وجود قطعی بودن صعودش، غلبه بر آن آن هم در آلمان به هیچ عنوان آسان نخواهد بود.

در جدول گروه E بایرن مونیخ با ۱۲ امتیاز صدرنشین است، بارسلونا با ۶ امتیاز در رده دوم قرار دارد و تیم‌های بنفیکا و دیناموکیف نیز به ترتیب با ۴ و یک امتیاز در رده‌های بعدی هستند.

دیگر تیمی که امشب مستعد به دردسر افتادن است، منچستریونایتد است که به تازگی سرمربی‌اش اولگنار سولسشایر را اخراج کرده و به صورت موقت توسط دستیار او مایکل کریک هدایت می‌شود. اخراج سرمربی نروژی در بدترین زمان ممکن رخ داد چرا که صعود منچستریونایتد هنوز قطعی نشده و امشب هم یک بازی سخت خارج از خانه مقابل ویارئال دارد. تا اینجای کار کریستیانو رونالدوی ۵ گله نقش ناجی را برای شیاطین سرخ ایفا کرده به خصوص در بازی‌های رفت و برگشت مقابل آتالانتا اما با اخراج سولسشایر و روی کار آمدن کسی که هیچ تجربه‌ای از مربیگری ندارد، شاید نماینده انگلیس به چیزی فراتر از جادوی رونالدو نیاز پیدا کند. ویارئال تحت هدایت اونای امری در جدول گروه F‌ مانند من‌یونایتد ۷ امتیازی است و تنها به خاطر باخت در بازی رودررو در رده دوم قرار دارد. بنابراین پیروزی زیردریایی زرد در صورتی که آتالانتا هم بتواند یانگ بویز را در سوئیس شکست دهد، به معنای سقوط منچستری‌ها به رده سوم جدول خواهد بود.

یکی دیگر از بازی‌های جذاب امشب، نبرد چلسی و یوونتوس در گروه H در ورزشگاه استمفوردبریج لندن است، دیداری که می‌تواند تیم اول گروه را تعیین کنند. در این گروه یوونتوس که هر ۴ بازی قبلی‌اش از جمله مصاف خانگی با چلسی را برده صدرنشین و صعودش را قطعی کرده است اما صدرنشین ماندن این تیم هنوز قطعی نشده اتفاقی که با نباختنش در خاک انگلیس حتمی می‌شود. برخلاف نماینده ایتالیا، چلسی هنوز صعود نکرده اما نباختن در این بازی مدافع عنوان قهرمانی را به دور بعدی می‌رساند.

برنامه کامل بازی‌های هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا

سه‌شنبه ۲۳ نوامبر (۲ آذر)

گروه E: دیناموکیف - بایرن مونیخ (۲۱:۱۵)، بارسلونا - بنفیکا (۲۳:۳۰)

گروه F: ویارئال - منچستریونایتد (۲۱:۱۵)، یانگ بویز - آتالانتا(۲۳:۳۰)

گروه G: سویا - ولفسبورگ(۲۳:۳۰), لیل - سالزبورگ(۲۳:۳۰)

گروه H: مالمو - زنیت(۲۳:۳۰), چلسی - یوونتوس(۲۳:۳۰)

چهارشنبه ۲۴ نوامبر (۳ آذر)

گروه A: منچسترسیتی - پاری‌سن‌ژرمن(۲۳:۳۰), بروژ - لایپزیگ(۲۳:۳۰)

گروه B: اتلتیکومادرید - میلان(۲۳:۳۰), لیورپول - پورتو(۲۳:۳۰)

گروه C: بشیکتاش - آژاکس(۲۱:۱۵) ، اسپورتینگ لیسبون - دورتموند(۲۳:۳۰)

گروه D: اینتر - شاختار دونتسک (۲۱:۱۵) ، شریف - رئال مادرید(۲۳:۳۰)

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس