کد خبر 1303332
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۷
کاهش فشار خون در طبیعت

یک کارشناس گیاه‌پزشکی گفت: فشار خون بالا بیماری است که در حال حاضر افراد زیادی از جامعه را درگیر کرده و در طبیعت و طب سنتی ما نیز داروهایی برای مبارزه با آن وجود دارد.

به گزارش مشرق، سارا عالی‌زاده کارشناس گیاه‌پزشکی بیان کرد: متاسفانه فشارخون بالا مشکلی است که افراد زیادی را در سرتاسر جهان درگیر خود کرده است.

وی اظهار کرد: اگر شما نیز با این مسئله درگیر هستید برای کنترل آن باید سبک زندگی و عادت‌های غذایی‌تان را تغییر داده و اصلاح کنید.

این کارشناس ادامه داد: اکثر افراد مجبورند برای کنترل فشارخون خود دارو مصرف کنند تا از عوارض آن در امان بمانند.

بیشتر بخوانید

کاهش فشار خون بالا با نوشیدنی‌های گرم خاص

وی عنوان کرد: خوشبختانه در طبیعت گیاهان و سبزیجاتی وجود دارد که بسیار مفید بوده و به کاهش فشار خون کمک می‌کنند.

عالی‌زاده در پاسخ به این سؤال که چگونه می‌توان فشار خون را با گیاهان دارویی کاهش داد؟، تصریح کرد: مشکلات مربوط به فشار خون جزو مشکلات قلبی عروقی محسوب می‌شوند که زندگی میلیون‌ها نفر در جهان را با خطرات جدی روبه‌رو کرده‌اند.

وی افزود: این بیماری می‌تواند در اثر افزایش سن یا بیماری‌های دیگر بروز کند، به این صورت که عضله قلب ضعیف شده و سلامت ارگان‌هایی مانند کلیه‌ها، پانکراس و مغز را به خطر می‌اندازد.

این کارشناس گیاه‌پزشکی با اشاره به این‌که در طبیعت ما گیاهان مفیدی برای کنترل فشار خون بالا وجود دارند، بیان کرد: نتایج مطالعاتی که در مجله‌های پزشکی به چاپ رسیده نشان می‌دهد که برخی گیاهان طبیعی تأثیر خوبی برای مقابله با فشار خون بالا دارند.

وی افزود: برخی از این گیاهان دارویی به‌عنوان مکمل در درمان فشار خون بسیار کاربردی هستند.

عالی‌زاده با اشاره به این‌که پونه کوهی حاوی ماده فعالی به نام کارواکرول است که تأثیر زیادی در کاهش فشار خون بالا دارد، عنوان کرد: سنبل‌الطیب دیگر داروی گیاهی است که دارای طبیعت آرام‌بخشی و ضدالتهابی بوده که این اثرات به کنترل فشارهای عصبی و استرس که باعث افزایش ضربان قلب و فشار خون می‌شوند کمک زیادی می‌کند.

این کارشناس گیاه‌پزشکی افزود: از دیگر گیاهان دارویی که برای کاهش فشار خون مفید است می‌توان به اسطوخودوس، دُم‌اسبی، قاصدک و گل ساعتی اشاره کرد، که هرکدام دستور مصرف خود را دارند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس