کد خبر 1303869
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
بورس ایران ۱۰ درصد با ارزش‌تر شد

ارزش بازار در پایان آبان امسال در مقایسه با مهر ماه برابر با ۱۰ درصد افزایش یافت و از ۱۰۰۴۱۲۶ میلیارد ریال به ۱۱۰۳۱۷۵ میلیارد ریال رسید.

به گزارش سرویس بورس مشرق، مدیریت آمار و اطلاعات شرکت بورس تهران اعلام کرد: طی ۲۱روز کاری آبان ماه ۱۴۰۰، ارزش معاملات در مقایسه با مهر ماه ۱۴۰۰، معادل ۱۰ درصد افزایش یافت و از ۱۰۰۴۱۲۶ میلیارد ریال به ۱۱۰۳۱۷۵ میلیارد ریال رسید. همچنین حجم سهام معامله شده از ۱۱۱۷۰۶میلیون سهم به ۱۳۵۸۷۸ میلیون سهم معادل۲۲ درصد افزایش یافت.

 براساس این گزارش، از ابتدای سال تاکنون ، متوسط روزانه حجم و ارزش معاملات بازارسهام ( اول و دوم ) به ترتیب برابر با ۹۹۸۷۸۴میلیون سهم و ۶۷۵۵۰۱۷ میلیارد ریال بوده است.

در آبانی که گذشته دفعات معاملات سهام برابر با ۱۹ درصد در مقایسه با پایان مهرماه امسال کاهش یافت و از ۳۸۵۴۳۹۱هزار دفعه به ۱۱۲۵۹۷۹۵هزار دفعه بالغ شد.

ارزش بازار در پایان  آبان ماه در مقایسه با ماه قبل به میزان ۲۲۹۴۲۰۴ میلیارد ریال برابر با ۴ درصد کاهش یافت و از ۵۷۷۱۸۲۵۲  میلیارد ریال به ۵۵۴۲۴۰۴۸ میلیارد ریال رسید.

درصد گردش معاملات در آبان گذشته به رقم ۱رسید که در مقایسه با ماه قبل، ۲۱ درصد افزایش داشته و میزان بازده کل بورس از ابتدای سال تا کنون ۷ درصد بوده است. این در حالی است که نسبت قیمت به درآمد ۱۲ ماه گذشته نیز به رقم ۷۹۵۹۸۶۷۳۴۴۸۷۵۳ . ۸ رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    2 0
    این که باز امروز قرمزه
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    3 0
    پس چرا ضررمون هر روز داره بیشتر و بیشتر میشه؟؟
  • مال باخته بورس IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    2 0
    معنی ارزش درایران .دلار۲۹هزارتومان بورس منفی. سرزمین عجایب ایران
  • حسین حسین زاده فومنی IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 0
    وقتی بورس ایران احمقانه ارزشیابی می شود گمان براین است که با ارزشتر شده است اما وقتی نظر به کیفیت نمادهای بورس می نمائیم مشاهده می کنیم که بی خاصیت ترین بورس ها بورس ایران است که بازار گردان های کلاهبردار شرکت ها در جمع آوری پول مردم چه نقش منفی را بازی می کنند و بی جهت با دستکاری نماد های بورسی شان مال مردم را به تصاحب و تاراج می برند . نمونه آن در غفارس لعنتی و یا در بانک دی که آلان ضمن ایراد خسارت سنگین به مردم . پول خیلی ها از سهامداران در بانک دی و نماد دی در بورس بی سامان مانده و متاسفانه اطلاع رسانی هم نمی شود و وقتی که با امور سهام دی هم تماس می گیریم با نهایت بی ادبی گوشی را بر می دارند و سپس قطع میکنند و پاسخگو هم نیستند.
  • علی IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 0
    دلار میاد پایین میگن دلیل ریزش بورس سقوط دلار بوده دلار میره بالا بازم منفی..قیمت نفت مثلا از 80دلار میشه 86دلار سهام های نفتی انگار جون میکنن بعد چند سنت که قیمت نفت میاد پایین تا جایی که جا داره سهام نفتی سقوط میکنه...نشد ما این بورس رو ببینیم که حداقل دو سه روز مثبت خوب بخوره..الان پالایش مثبت میخوره نیم درصد منفی میخوره کم کمش 3درصد منفی
  • معصومه خان بابایی IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    1 0
    ارزش چی هرروز بدبخت تر میشیم بله برا شما ارزش داره چون همه پول ما بدبخت بیچاره هارونابود کردی خزانه دولت پر کردید چی ازاین بهتر
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    0 0
    بعد از دو سال هنوز افراد در 50 درصد ضرر هستند و اگر سال بعد سر به سر شوند فقط با 100میلیون میتوانند دوچرخه بخرند و چند صد درصد از تورم عقب خواهند بود. پسر غرب گداها و مشابه ان از اینده خبر داشتند که داخل فعالیت نکردند و برجساز ترکیه شدند و لو رفتند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس