ماکرون: نمی توان اروپا را گروگان فریبکاری ها قرار داد

رئیس جمهور فرانسه ضمن اعلام خبر ملاقات با نخست وزیر لهستان در پاریس، به اتهامات خود علیه بلاروس ادامه داده و این کشور را به فریبکاری علیه اروپا متهم کرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه طی سخنانی گفت که روز چهارشنبه در پاریس، با «ماتئوس موراویسکی»، نخست‌وزیر لهستان، درباره بحران مهاجران در مرز لهستان و بلاروس گفتگو کرده است.

ماکرون که این سخنان را پیش از گفتگو با «کاجا کالاس»، نخست وزیر استونی مطرح می‌کرد، گفت: اروپا را نمی‌توان گروگان فریبکاری‌ها در این شرایط نگه داشت. من این فرصت را داشتم که با نخست وزیر لهستان که امروز صبح اینجا بود صحبت کرده و نظرات خود را درباره این موضوع با وی به اشتراک بگذارم.

منطقه مرزی بین بلاروس و لهستان اخیراً صحنه تجمع گسترده هزاران مهاجری بود که در سمت مرز بلاروس اردو زده و سعی داشتند از طریق مرز لهستان وارد اتحادیه اروپا شوند.

ورشو با تشدید امنیت مرزی و اعزام پرسنل نظامی بیشتر برای جلوگیری از عبور پناهجویان پاسخ داد.

لهستان بلاروس را به تسهیل حرکت مهاجران برای حرکت به سمت مرزهای اتحادیه اروپا متهم می‌کند، این در حالیست که مینسک معتقد است به دلیل اقدامات تنبیهی و تحریم‌های غرب علیه این کشور قادر به مقابله با این بحران نیست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس