کد خبر 1304878
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۸
3 مزیت ورود نقدینگی مردم به زیرساخت‌های عمرانی/پروژه «کانال مانش» نمونه موفق تامین مالی عمومی - کراپ‌شده

همزمان با افزایش تنش‌ها میان فرانسه و انگلیس، ماهیگیران فرانسوی مانع تردد کشتی‌ها از کانال مانش شدند.

به گزارش مشرق به نقل از ایندیپندنت، ماهیگیران فرانسوی در اعتراض به توافق میان فرانسه و انگلیس بر سر مجوزهای ماهیگیری، امروز (جمعه) بنادر کانال مانش را برای تردد کشتی‌ها و انتقال کالا مسدود کردند.

بیشتر بخوانید:

جنگ لفظی انگلیس و فرانسه بر سر فاجعه کانال مانش

در تازه‌ترین اقدام در تنش میان دو کشور همسایه، این ماهیگیران علاوه‌بر آنکه به مجوزهای ماهیگیری معترض هستند، دولت را به دلیل عدم انجام اقدامات کافی سرزنش می‌کنند که روز چهارشنبه هفته گذشته منجر به مرگ ۲۷ مهاجر شد.

ماهیگیران فرانسوی از دولت انگلیس به دلیل عدم ارائه مجوزهای بیشتر برای ماهیگیری در آب‌های انگلیس خشمگین هستند و از دولت فرانسه نیز به دلیل عدم اتخاذ اقدامات لازم عصبانی‌اند.

صنعت ماهیگیری در فرانسه و انگلیس بسیار کوچک، اما برای هردوی آن‌ها پراهمیت است. رئیس کمیته ماهیگیری منطقه‌ای دراین باره به خبرنگاران حاضر در اطراف کانال مانش گفت: «مسدود کردن امروز را باید به عنوان هشدار در نظر گرفت. انگلیسی‌ها به بازار اروپا دسترسی دارند، اما ما به آب‌های انگلیس دسترسی نداریم. این روشی طبیعی نیست؛ دولت انگلیس باید به توافق احترام بگذارد.»

او در انتها گفت: «در حال حاضر این یک اقدام نمادین است، اما اگر ادامه پیدا کند، به شکلی جدی‌تر اقدامات بیشتری انجام خواهیم داد.»

شب گذشته خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که ماهیگیران فرانسوی قصد دارند در اعتراض به حقوق ماهیگیران پس از برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) تردد کشتی‌ها به ۳ بندر در «کانال مانش» و همچنین حرکت کالاها از مسیر تونل بین فرانسه و انگلیس را مسدود کنند و اجازه عبور و مرور کشتی و قایق‌ها را ندهند.

پیش از آن دفتر نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرده بود: «بوریس جانسون و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه برای ممانعت از ورود مهاجران غیرقانونی از طریق کانال مانش به توافق رسیده‌اند.»

پروتکل ایرلند شمالی عامل افزایش تنش در ماه‌های اخیر میان فرانسه و انگلیس است. این پروتکل در ماه اکتبر ۲۰۲۰ از سوی بوریس جانسون امضا شد و بخشی از توافقنامه‌ها برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) محسوب می‌شود.

همچنین ماه گذشته درگیری بین دو کشور اروپایی به دلیل اعطای مجوز ماهیگیری از سوی انگلیس بالا گرفت؛ تا جایی که فرانسه یکی از کشتی‌های انگلیس را توقیف و به ناخدای آن اعلام کرد که در دادگاه حاضر شود.این در حالی است که هفته گذشته  نیز منابع خبری از واژگونی قایق مهاجران در در کانال «مانش» در سواحل کاله، در شمال فرانسه و جانباختن دست‌کم ۲۷ پناهجو خبر دادند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس