کد خبر 1305307
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
محققان ایرانی انحصار چین و آمریکا را شکستند

شرکت دانش بنیانی پس از سال‌ها تلاش با بومی‌سازی از طریق انتقال تکنولوژی و دستیابی به دانش کامل ساخت و رانش، موفق به طراحی سیستم کنترل مهار شن در چاه‌های نفت و گاز در کشور شد.

 به گزارش مشرق، روح‌الله آهنگران، مدیرعامل شرکت «خدمات تولیدی و مهندسی همراه پوشش» در مورد فعالیت این شرکت گفت: شرکت ما که در بالادستی صنایع نفت و گاز فعالیت می‌کند، توانایی ارائه خدمات گسترده و یکپارچه مانند طراحی و مهندسی، تهیه و تأمین کالا، ساخت تجهیزات و خدمات رانش و نصب در میادین نفت و گاز را داراست. گروه شرکت‌های همراه پوشش با هدف ایفای نقش گسترده و مؤثرتر در زمینه توسعه میادین نفت و گاز، علاوه بر ارائه خدمات یکپارچه از جمله حفاری بهینه و جهت‌دار و تکمیل چاه‌های نفت و گاز و به عنوان نخستین شرکت بومی کننده از طریق انتقال تکنولوژی، تولید یکی از مهمترین ابزارهای استراتژیک صنعت نفت یعنی ویپ استاک و پس از آن آویزه‌های آستری چرخشی را که از جمله پیشرفته‌ترین تجهیزات درون چاهی هستند را در جهت افزایش ظرفیت میادین نفتی کشور در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: با اتکا به تخصص و تجربه شرکت، فعالیت جدی خود را در جهت تکمیل خدمات یکپارچه، خدمات جانبی چاه‌های نفت و گاز از قبیل مانده‌یابی و سیستم کنار گذر چاه‌ها (ویپ استاک)، مسدودکننده ها و... ادامه می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت خدمات تولیدی و مهندسی همراه پوشش اظهار کرد: شرکت ما کار خود را از دهه ۷۰ با اخذ نمایندگی شرکت‌های معتبری همچون TMOT, Weatherford , T.I.W، Canada Ltd. B+V, Cardium و Grant Prideco  در زمینه تامین تجهیزات صنعت نفت و گاز، عملیات و رانش در چاه آغاز کرده است و همزمان با خروج برخی از این شرکت‌ها از ایران در اوایل دهه ۹۰ میلادی، شرکت همراه پوشش با ترکیب تیم تحقیق توسعه و  مهندسی که تشکیل داده بود، توانست محصولات خود را پس از انتقال تکنولوژی در ایران بومی‌سازی کند.

آهنگران تصریح کرد: شرکت خدمات مهندسی همراه پوشش تاکنون با رانش بیش از ۵۰۰ دستگاه ویپ استاک در چاه‌های این مرز و بوم در دریا و خشکی منشا خدمات گسترده‌ای در این زمینه بوده و با نجات چاه‌های مذکور، آنها را به چرخه مدار تولید باز گردانده است. همچنین با همکاری صمیمانه و تنگاتنگ با شرکت مناطق نفت خیز جنوب تاکنون در بیش از ۳۰ حلقه چاه متعلق به آن شرکت اقدام به رانش سیستم های مهار شن کرده که در ۲۰ حلقه اخیر آن با اتکا به دانش کسب شده بوده که به افزایش تولید از چاه‌های مذکور از بدون تولید تا به طور متوسط ۲۰۰۰ بشکه در روز شده که سالانه به افزایش درآمد چشمگیری برای کشور عزیزمان منجر شده است.


وی افزود: تکنولوژی سیستم‌های مهار شن انحصارا در اختیار کشورهای آمریکای شمالی، ایران و چین است که استفاده از آن علاوه بر حفظ مزایای کلیه سیستم‌های کنترل شن، با توجه به قابلیت انبساط و متعاقبا بیشینه ساختن سطح جریان کمترین محدودیت را در تولید از چاه ایجاد می‌کند. از سویی مهندسین و متخصصین گروه همراه پوشش با توجه به انتقال تکنولوژی و دانش کسب شده با توجه به شرایط چاه و همچنین تجزیه و تحلیل آنالیز غربال به طراحی روش‌های بهینه کنترل شن با استفاده از توری‌های قابل انبساط کنترل شن می‌پردازند.

مدیرعامل شرکت «خدمات تولیدی و مهندسی همراه پوشش» با اشاره به حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای دانش بنیان بودن محصولات این شرکت افزود، در راستای حمایت‌های صندوق نوآوری توانسته‌ایم پروسه انتقال تکنولوژی از شرکت‌های صاحب دانش را تکمیل کرده و با تقویت توان و دانش خود، محصولات استراتژیک و مورد نیاز کشور در صنعت نفت را بومی‌سازی کرده و توسعه دهیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    0 0
    با این همه پیشرفت و شکستن انحصار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس