تیم مذاکره‌ کننده جدید ذوق زدگی ارتباط با غرب را ندارد

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: در این دولت پیش‌شرط ما برای مذاکره لغو تحریم‌هاست که مردم ثمره آن را ببینند غرب هم دریافته که ذوق زدگی قبلی برای ارتباط با غرب وجود ندارد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در خصوص روند مذاکرات اظهار کرد: رویکرد این دوره از مذاکرات همانگونه که در موضع‌گیری‌های وزیر امور خارجه آمد با توجه به قانون راهبردی لغو تحریم‌ها به نوعی دست مذاکره‌کنندگان پر است با یک قدرت بیشتری وارد شدند، ضمن اینکه آمریکایی‌ها طی چند ماه گذشته با روی کار آمدن دولت جدید گروه مذاکره‌کننده جدیدی را واسطه کردند که با ایران ارتباط بگیرند و این به نوعی نشان از عقب نشینی و ناامیدی آمریکا دارد.

فلاحی افزود: اگر ما در اینجا به یک توافقی برسیم باید تحریم‌ها لغو شود، از همان ابتدا در دولت قبلی هم برای لغو تحریم‌ها به مذاکره پرداختیم، اما ما ۷ سال معطل مذاکراتی بودیم که هیچ نتیجه‌ای نداشت.

وی با تاکید بر این نکته که امروز پیش شرط ما برای مذاکره مساله لغو تحریم‌ها است، عنوان کرد: تاکنون لغوی درکار نبوده است، همانگونه که ظریف هم گفت که متوجه نشده و به او اشتباه گزارش دادند و آنچه وجود داشته بحث تعلیق بود، در حالی که ما لغو تحریم‌ها را خواسته بودیم اما تیم مذاکره کننده فعلی هوشیار تر از قبل است و تا زمانی که پیش شرط محقق نشود، اقدام دیگری انجام نخواهد داد.

فلاحی در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا در این مذاکرات به ایران امتیاز می‌دهد، عنوان کرد: با رویکردی که تیم مذاکره کننده در پیش گرفته، آمریکا چاره‌ای ندارد که امتیاز بدهد زیرا وقتی تمرکز ما بر روی کشورهای اروپایی قرار بگیرد و آمریکا در مذاکرات شرکت نکند به نوعی از قافله عقب ‌مانده و منزوی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده از طرف دیگر هم ارتباطات منطقه‌ای را در اولویت قرار داده است تصریح کرد: امروز رییس جمهوری کشور در نشست اکو و پیش از این در نشست شانگهای اعلام کرد که ارتباط با کشورهای منطقه اولویت دارد و عمده تبادلات اقتصادی ما با کشورهای منطقه است. به همین خاطر غرب دیگر می‌داند ایران برای ارتباط با غرب ذوق زدگی ندارد!
 
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: ایران ۲۵ برابر آنچه با اروپایی‌ها می‌خواهد تبادل داشته باشد با عراق دارد؛ بنابراین وقتی ما این ظرفیت را در منطقه ایجاد کنیم نیازی به غرب نداریم و مساله برعکس می‌شود و آنها نیاز پیدا می‌کنند که با ما مذاکره کنند، به دنبال همین تیم مذاکره کننده هم دنبال مذاکره‌ای است که ثمره آن تامین منافع ملی و بهبود اوضاع مردم باشد.

فلاحی در خصوص اینکه تیم مذاکره‌کننده در هر مرحله دست برتر نسبت به قبل داشته باشد باید چه اقداماتی را داشته باشد که به اهداف خود برسد، اظهار کرد: در دوره گذشته این ضعف وجود داشت که ناگهان دولت پشت تیم مذاکره‌کننده را خالی می‌کرد و به تبع دشمن هم از این قضیه سوء استفاده می‌کرد. در این دوره با اینکه ما مشکلات اقتصادی زیادی داریم اما اکثر اظهارنظرهای رئیس جمهور مبنی بر این است ما بر مشکلات فائق می‌شویم.

وی با بیان اینکه اتفاقات مثبتی طی مدت ۹۰ روز اخیر تا حدودی محقق شده عنوان کرد: با اینکه ما تحت فشار اقتصادی بودیم اما دولت به سمت خلق پول نرفت، ضمن اینکه حقوق کارمندان هم پرداخت شده و پروژه‌های عمرانی هم تعطیل نشده‌اند؛ مخابره این نوع فعالیت‌ها که نشان می‌دهد کشور با وجود تحریم‌ها همچنان رو به جلو حرکت می‌کند دشمن را مایوس می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه با اشاره به اینکه دولت از ایجاد تفرقه و مشکل آفرینی برای کشور دستش به جایی بند نشده عنوان کرد: دشمن دیگر نمی تواند از ایران در حین مذاکرات امتیازی بگیرد و به تبع آن دست مذاکره‌کننده پر و زبان او بلند می‌شود که این مسیر را با قدرت جلو ببرد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:‌ آنچه سبب می‌شود یک مذاکره کننده در مقابل دشمن امتیاز ندهد و بلکه امتیاز بگیرد نگاه ایدئولوژیک به این قضایا داشتن است، قرآن کریم می‌فرماید اگر شما در مقابل دشمن کوتاه بیایید و عقب‌نشینی کنید آنها با شما خواهد جنگید اما اگر در مقابل آنها محکم ایستادگی کنید بدون یاور خواهند شد و در عالم منزوری می‌شوند.

فلاحی در پایان تصریح کرد: آمریکا ۶۰ سال جنگ و ۴۰ سال تحریم را با ما در پیش گرفته است. به تعبیر رهبر معظم انقلاب تحریم‌ها برداشته نمی‌شود ما باید به سمت خنثی‌سازی تحریم‌ها برویم و امروز مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها هم در توسعه ارتباطات منطقه‌ای است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • داود IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    2 4
    احسنت
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    1 1
    الحمدلله
  • علی آقائیان یسار IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    0 0
    تنها آرزوی من این است دولت وتیمش دراین مدت کوتاه بوده اند تاپایان به همین صورت پیش بروند. ودرمقابل دشمنان به خصوص شیطان بزرگ آمریکا زره ای کوتاه وعقب ننشیند. ماخواسته ی بحق داریم پس باید محکم بایستیم ونباید زره ای ترس به دل راه دهیم. آنان سالهاست مارا تهدید کردند وخواهند کرد. باکشوری که نیتش ازابتدا این بوده وهست ایران اسلامی نباید باشد چه انتظاری باید داشته باشیم. آیاچنین کشوری اهل گفتگوست. آنها دشمن هستند وبرای دشمنی هرکاری بتوانند میکنند. این ماهستیم که کشوررا قدرتمند کنیم تا دشمنی ها ناکارآمد شوند. من فکرنمی کنم برجام به نتیجه برسد چون آمریکا ی شیطان را می شناسم.
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    0 0
    ولی اگه نداره چرا داره مذاکره میکنه.جمع کنه بگه ما مذاکره نمیکنیم.
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      0 0
      رفتن سنگی رو که دوستان شما انداختن تو چاه در بیارن!!!
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    1 0
    درخواست ما از دولت و مجلس، مقاومت مقتدرانه در برابر فشار غرب، و مقابله به مثل زیر است: 1- سیاست قطعی اعلام شده از طرف امام خامنه ای در تمام ابعاد ذکر شده که ظرافت های بسیار دقیقی دارد و خط قرمز ماست، کلمه به کلمه و مو به مو به طور شجاعانه اجرا گردد. 2- آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند. 3- آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ ی تمام خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان در برجام وارد کرده اند، بپردازند. 4- کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. 5- هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد، هر چند لازم است، اما کافی و پذیرفته نیست. 6- انجام این موارد باید دقیقاً مورد راستی‌آزمایی طولانی مدت قرار گیرد. 7- تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی پذیرفته گردد و صنعت هسته‌ای با سرعت تمام در هر سطح و میزان مورد نیاز ممکن توسعه یابد. دوربین‌های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در واقع آژانس جاسوسی صهیونیست‌ها از تأسیسات هسته‌ای است، جمع آوری گردد و اجازه حضور به این جاسوسان صهیونیست ها در کشور داده نشود، تا مجدداً شاهد ترور دانشمندان هسته‌ای یا خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نباشیم. 8- شرط‌هایی فراتر از لغو تحریم ها در تقابل با سیاست‌های استکباری ظالمانه غرب از جمله خروج آن ها از منطقه و عدم حمایت آن ها از رژیم صهیونیستی گذاشته شود، همان گونه که آن‌ها بعد از شش سال عمل نکردن به تعهدات خود در لغو تحریم‌ها شروط جدید هم اضافه می‌کنند. 9- مکانیسم ماشه باید از برجام حذف گردد تا آمریکا نتواند با بازگشت صوری به برجام، از این امتیاز یک طرفه به ضرر ما سوء استفاده کند. 10- مذاکرات نباید فرسایشی و بی ثمر باشد، لذا باید برای انجام موارد فوق ضرب الاجل قرار داد و مذاکرات را تا زمان انجام موارد اشاره شده در عمل، هر یک سال یک بار در روز امضای برجام، به حال تعلیق در آورد. 11- همت اصلی تمام مسئولان کشور در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، خنثی سازی و بی اثرسازی تحریم ها، و حذف دلار از چرخه ی اقتصاد کشور باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس