تلاش آفریقای جنوبی برای بازگرداندن زنان و کودکان داعشی از سوریه

سفیر جمهوری آفریقای جنوبی برای بازگرداندن ۱۶ زن و کودک تبعه کشورش که در بین خانواده‌های گروه تروریستی «داعش» در اردوگاه «عین الخضراء» در سوریه نگهداری می‌شوند، تلاش می‌کند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه امروز (دوشنبه) به سفر دیروز «باری فیلیپ گیلدر» سفیر آفریقای جنوبی در سوریه به «حسکه» و دیدار با استاندار این استان اشاره کرد و نوشت: هدف سفیر آفریقای جنوبی از این سفر که دومین سفر وی در روزهای گذشته به این منطقه بود، بازگرداندن شهروندان کشورش از جمله کودکان و زنانی است که در اردوگاه روج نگهداری می‌شوند.  

سفیر آفریقای جنوبی در سوریه در این دیدار به این موضوع اشاره کرد که دولت سوریه و مسئولان محلی استان حسکه نقش مهمی در کمک به آن‌ها برای بازگرداندن اتباع خود که در بخش‌هایی از خانواده‌های داعشی در اردوگاه‌های آوارگان تحت کنترل ارتش آمریکا و شبه نظامیان «قسد» (نیروهای دمکراتیک کردستان سوریه)  بازداشت شده‌اند، ایفا می‌کنند.  

«غسان حلیم خلیل» استاندار حسکه نیز گفت که سفیر آفریقای جنوبی برای بازگرداندن گروهی از شهروندان این کشور که طی سال‌های گذشته به گروه‌های تروریستی در سوریه از جمله داعش پیوسته‌اند و در اردوگاه‌های خارج از کنترل ارتش سوریه نگهداری می‌شوند، به شدت در تلاش است.  

استاندار حسکه از همه کشورهای غربی و خارجی خواست تا با الگوبرداری از آفریقای جنوبی برای پذیرش و بازگرداندن اتباع خود از جمله زنان، کودکان و مردان به کشورشان و بازپروری مجدد آن‌ها به منظور رهایی از تفکرات افراطی تروریستی تلاش کنند و آن‌ها را دوباره در جوامع خود جای دهند.  

در این دیدار، استاندر حسکه به این نکته اشاره کرد که عملیات قاچاق و پرداخت پول توسط خانواده‌های داعشی بازداشت شده [در این اردوگاهها] به ارتش آمریکا انجام می‌شود تا آن‌ها بتوانند از این اردوگاه‌ها به سمت مرز سوریه و ترکیه فرار کنند.  

در همین حال «بو ویکتور نیلوند» نماینده «یونیسف» در سوریه بر لزوم اقدام همه کشورها برای بازگرداندن اتباع خود به ویژه کودکان از سوریه در سریع‌ترین زمان ممکن تاکید کرد و افزود: یونیسف آماده است تا با هماهنگی دولت سوریه زمینه بازگشت اتباع این کشورها به ویژه کودکان را به کشورهایشان فراهم و همه اقدامات لازم در این زمینه را تسهیل کند.  

مقامات کُردستان سوریه که اداره اردوگاه‌ها و زندان‌های شمال شرقی این کشور را بر عهده دارند، بارها از کشورهایی که اتباع آن‌ها به داعش پیوسته و در اردوگاههای سوریه هستند، خواسته‌اند تا هر کشوری شهروندان خود که به این گروه تروریستی پیوسته‌اند را بازگرداند.  

بر اساس گزارش برخی رسانه‌ها، تعدادی از کشورها از جمله سوئد، فنلاند، بلژیک، آلمان، استرالیا و آلبانی اتباع خود از جمله زنان و کودکانی که در جریان حملات داعش علیه سوریه به این گروه تروریستی پیوسته و پس از شکست تروریست‌ها در اردوگاههایی در این کشور نگهداری می‌شدند را به کشور خود بازگردانده‌اند، اما برخی کشورهای اروپایی دیگر از جمله انگلیس و فرانسه از این اقدام خودداری کرده‌اند و پذیرش خانواده‌های این گروه تروریستی که در سوریه دست به کشتار و قتل‌عام زده است را تهدیدی بالقوه برای امنیت ملی خود می‌دانند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس