طرح سازمان ملل برای بازگرداندن ساکنان اردوگاه های عراق و سوریه

سازمان ملل از ارائه طرحی برای بازگشت شهروندان غربی ساکن در اردوگاه‌های عراق و سوریه به کشورهای مبدا در اروپا خبر داده است.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، سازمان ملل طرحی را برای بازگرداندن شهروندان غربی ساکن در اردوگاه‌های عراق و سوریه به کشورهای مبدا در اروپا اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید:

انتقال مخفیانه داعشی‌ها از اردوگاه مرزی سوریه به خاک عراق

طرح سازمان شامل شهروندان عضو گروه تروریستی داعش می‌شود که در طی سال‌های گذشته و پیش از سقوط داعش، از کشورهای اروپایی به عراق و سوریه رفته بودند تا به عضویت این گروه تروریستی درآیند و حال طی چند سال گذشته پس از سقوط داعش در عراق و سوریه این گروه از شهروندان نیز در اردوگاه‌های پناهندگان عراق و سوریه ساکن شده اند.

سازمان ملل هدف از طرح خود را بازگشت حداقل ۴۲ هزار زن و کودک دارای تابعیت غیر عراقی و غیر سوریه‌ای به اروپا و کشورهای غربی عنوان کرده که پس از پایان کار گروه تروریستی داعش در اردوگاه‌های شمال شرق سوریه به سر می‌برند.

طرح سازمان ملل از جمله شامل حمایت فنی و مالی برای تأمین نیازهای اولیه این گروه از افراد برای بازگشت به کشورهای خودشان است.

پیش از این، دولت عراق نیز در مارس گذشته از جامعه جهانی خواسته بود تا سرنوشت خانواده‌های داعش مقیم اردوگاه الهول در شمال سوریه از جمله سرنوشت ۲۰ هزار کودک دارای تابعیت عراقی را حل و فصل کند.

برخی از گزارش‌ها حاکیست که اردوگاه الهول تحت نظارت آمریکایی‌ها و همکاری رژیم صهیونیستی تبدیل به مرکز ترویج و آموزش تفکر تروریستی تکفیری داعش شده است.

بر اساس آمارهای رسانه‌ای منتشر شده، اردوگاه الهول در زمان حاضر ۱۷ هزار و ۶۹۳ خانوار و در مجموع ۶۴ هزار و ۳۷۳ نفر را در خود جای داده که بیش از ۳۰ هزار نفر آنها عراقی هستند.

طبق این گزارش این اردوگاه ۸ هزار و ۲۰۹ خانوار عراقی شامل ۳۰ هزار و ۶۰۶ نفر، ۶ هزار و ۷۰۹ خانوار سوری شامل ۲۷ هزار و ۲۲۳ نفر که اغلب از شرق فرات هستند و بقیه خانواده‌های عربی و اروپایی از ۵۴ کشور جهان را در خود جای داده است.

علاوه بر اینها، حدود ۱۲ هزار تروریست مرد داعشی نیز در زندان «الصناعه» در منطقه «غویران» در الحسکه سوریه در بازداشت نیروهای کرد دمکراتیک این کشور هستند که حدود چهار هزار نفر آنها از اتباع کشورهای غربی - عربی هستند.

همچنین تخمین زده می‌شود که بیش از ۱۰ هزار زندانی داعشی دیگر نیز در زندان «السینا» در الحسکه نگهداری می‌شوند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس