کد خبر 1306544
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۹
المشاط:14 شهرستان مارب به آغوش یمن بازگشته است - کراپ‌شده

رئیس شورای عالی سیاسی یمن ضمن درخواست از جامعه بین الملل برای گوش فرادادن به مواضع برحق و دیدگاه‌های منطقی صنعاء تاکید کرد، طی نبرد آزادسازی مارب از بیگانگان و تروریست‌ها، ۱۴ شهرستان آن آزاد شده است.

به گزارش مشرق، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سالروز خروج آخرین نظامی ارتش اشغالگر انگلیس از خاک یمن و پنجاه و چهارمین سالروز استقلال این کشور در بیانیه‌ای این رویداد را به مردم یمن تبریک گفت.

به گزارش کانال تلگرامی المسیره، المشاط گفت: بازگشت اشغالگران بیگانه به یمن نشانه بزرگی خیانت مزدوران و ضربه‌ای است که به تاریخ مبارزاتی آبا و اجدادی یمنی‌ها زدند.

او تاکید کرد: امروز عزت و افتخار از آن کسانی است که با در کنار ملت و وطن خود جانبدار حق ماندند و ننگ از آن کسانی است که به ملت و وطن خود خیانت کردند؛ البته این افتخار بزرگی است که صنعاء به شکل روزانه و هفتگی شاهد بازگشت ده‌ها و صدها نفر از برادران و فرزندان یمنی به آغوش میهنشان است، کسانی که با تصحیح مواضع خود از جبهه ائتلاف سعودی خارج شدند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن ادامه داد: امروز از داخل پادگان‌های مزدوران سعودی خبرهای مسرت بخشی به گوشی می‌رسد که ما را به این یقین می‌رساند که یمن، آزاد و سربلند خواهد بود.

او در ادامه با تاکید بر اینکه درها به روی آشتی‌های داخلی باز است، گفت:در عین حال ما خواهان یکپارچگی صفوف و آماده برای مقابله در برابر هر گونه تجاوزی هستیم و به مبارزه و جهاد تا آزادی کامل یمن ادامه می‌دهیم.

المشاط با اشاره به انتشار شایعات درباره مخالفت صنعاء با صلح گفت: این هجمه‌ها را واشنگتن مدیریت می‌کند و انگلیس، فرانسه و دیگر کشورها هم شریک آن هستند.

مارب پایگاه نظامیان بیگانه و تروریست‌ها شده بود

او در خصوص نبرد مارب گفت: ما از ابتدای جنگ تاکید داشتیم که مارب از درگیری‌ها به دور باشد و از همین رو ابتکارها و امتیازهایی را ارائه کردیم اما قدرت‌های ائتلاف متجاوز راه حل‌های مسالمت‌آمیز را رد کردند و مارب رابه یک پایگاه نظامی برای نظامیان اجنبی و لانه‌ای برای گروه‌های تروریستی قرار دادند.

این مقام یمنی با تاکید بر اینکه نبرد در مارب از سر تفنن و غیرضروری نبوده است، گفت: این نبرد یک ضرورت ملی، امنیتی و انسانی بود و امروز به دنیا تاکید می‌کنیم که ۱۴ شهرستان مارب عملا به آغوش وطن بازگشته و تنها دو شهرستان آن باقی مانده است.

المشاط با بیان اینکه شایعات و ایجاد رعب و وحشت درباره ورود نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی به مارب بی اساس است، گفت: ورود به مارب گامی مثبت است که به نفع صلح و امنیت یمن و پیرامون آن است.

دفاع یمنی‌ها با پایان تجاوز و محاصره متوقف می‌شود

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در ادامه گفت: ما بر آمادگی خود برای توقف عملیات‌های نظامی دفاعی به محض توقف تجاوز و رفع محاصره و التزام علمی به پایان اشغالگری و رسیدگی به پیامدهای جنگ تاکید می‌کنیم.

جامعه بین الملل واقع نگر باشد

او با محکوم کردن رفتار خصمانه آمریکا و سکوت سازمان ملل در قبال جنایات جنگی و جرایم مستمر علیه ملت یمن گفت: ما از جامعه بین المللی می‌خواهیم سیاست‌های خصمانه خود را در قبال صنعاء متوقف کند، زیرا این سیاست‌ها نه موجب اعتماد سازی می‌شود و نه به راه حل‌های سیاسی منتهی می‌شود.

المشاط ادامه داد: ما به طور کل به جهانیان و به طور خاص به همسایگان متجاوز یمن توصیه می‌کنیم که با واقع نگری در عواقب تشدید حملات علیه یمن و محاسبات اشتباه خود تجدید نظر کنند.

این مقام یمنی در پایان گفت: ما از همه می‌خواهیم به مقاصد خیر صنعاء و مواضع برحق آن و دیدگاه‌های منطقی و منصفانه آن که موجب ایجاد صلح و ضامن منافع همگان است، گوش فرا دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس