طالبان: برای مقابله با داعش نیازی به آمریکا نداریم

نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان ضمن اشاره به دشمنی شدید داعش و طالبان گفت که تروریست‌های داعشی از مرز پاکستان وارد افغانستان می‌شوند.

به گزارش مشرق، «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان با اشاره به حملات گروه تروریستی داعش علیه شیعیان در افغانستان گفت که داعش و طالبان به خون یکدیگر تشنه‌اند، زیرا داعش نیروهای زیادی از طالبان را کشته است، داعش از مرز پاکستان وارد افغانستان می‌شود.

بیشتر بخوانید:

سازمان ملل: داعش در سال ۲۰۱۴ در موصل مرتکب جنایت جنگی شده است

وی افزود که گروه تروریستی داعش از لحاظ ایدئولوژی جزو سلفی‌های تندرو و وهابی‌های تندرو است، ولی طالبان اینگونه نیستند، در طیف وهابیت قرار نمی‌گیرند و به دنبال اجرای شریعت فقه حنفی هستند.

کاظمی قمی درباره وضعیت امنیتی افغانستان نیز گفت که پس از تسلط طالبان بر افغانستان، نسبت به قبل ثبات و امنیت به وجود آمد و این برای طالبان امتیاز محسوب می‌شد، بنابراین آمریکا چند انفجار را در مساجد شیعیان انجام داد تا این امتیاز امنیتی را از آن‌ها بگیرد.

نماینده ویژه ایران تصریح کرد: آمریکا با این حملات علیه شیعیان تلاش داشت تا میان شیعه و سنی جنگ راه بیندازد، اگر این انفجارها کار طالبان بود موضع کشور ما هم قطعاً تغییر می‌کرد.

وی با اشاره به درگیری‌های اخیر در مرز مشترک با افغانستان نیز گفت که درگیری‌ها با یک تماس تلفنی با کابل حل شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس