ترکیه بار دیگر خواستار میانجی گری در روابط روسیه و اوکراین شد

ترکیه باردیگر بر آمادگی کشورش برای میانجی‌گری در روابط اوکراین و روسیه تاکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، ابراهیم کالین، سخنگوی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه بار دیگر بر آمادگی کشورش برای میانجی‌گری در روابط اوکراین و روسیه تاکید کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام آمادگی برای میانجی گری در روابط روسیه و اوکراین را در نشست «موازنه قدرت و آینده حضور آمریکا در خاورمیانه و شمال آفریقا» در رم، پایتخت ایتالیا اعلام کرد و گفت: ما تلاش می‌کنیم به نوبه خود از تنش‌ها بکاهیم.

بیشتر بخوانید:

هشدار کنترل تردد هوایی روسیه به پرواز هواپیمای تل آویو به مسکو

کالین همچنین افزود: اردوغان قبلاً پیشنهادی به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه درباره حل بحران میان روسیه و اوکراین داده بود و درخواست اساسی ما این است که مشکل بین روسیه و اوکراین را حل کنیم، اگر دو طرف مشکل را حل کنند که اتفاق مثبتی خواهد بود و اگر هم رخ ندهد ترکیه می‌تواند نقشی سازنده و تسهیل کننده داشته باشد. روابط آنکارا با اوکراین و روسیه خوب است و این می‌تواند آن را نامزد امیدبخشی برای وساطتت بین مسکو و کی‌یف کند.

به گفته سخنگوی اردوغان، تعدادی از کشورهای غربی روابط سازنده مستقیمی با روسیه ندارند؛ اما ترکیه این روابط و موضع خاص را دارد و اگر دو طرف به مساله مثبت نگاه کنند مسلماً ترکیه می‌تواند چنین نقشی را ایفا کند، جون رئیس‌جمهوری ترکیه می‌تواند دو رؤسای جمهوری اوکراین و روسیه را برای اتخاذ گام سازنده کاهش تنش دور هم جمع کند.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در ادامه تاکید کرد: در صورت استمرار حالت تنش مسلحانه در منطقه دونباس در جنوب شرق اوکراین همه آسیب خواهند دید. به نظر من روسیه و اوکراین و ائتلاف ناتو و غرب همه باید گام‌های ضروری را برای اجتناب از جنگ جدید در منطقه بردارند. ما آماده حمایت از تمام گام‌های کاهش تنش و درگیری هستیم. اگر جای ایفای نقش به عنوان راهبر و مبادرت کننده در این روند باشد، اردوغان خوشحال خواهد شد این نقش را ایفا کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    2 1
    الب ارسلان اکه الان بود الهام و رحب رو جلوی پای پرچم ایران به خاک میکشبد. همانطور که قبلا تمام سرکشان را جلوی ایران به زانو دراورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس