کد خبر 1308932
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
نگاهی به پرونده برجام و مذاکرات وین ۷

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران هیچ گاه تحت تاثیر فشارهای سیاسی و تهدیدات غربی‌ها قرار نمی‌گیرد و آنان باید در یک محیط منطقی و عقلانی با ما مذاکره کنند.

به گزارش مشرق، رضا تقی‌پور، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه غربی‌ها نباید در مذاکره با تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران از زبان تهدید و هشدار استفاده کنند، گفت: حفظ عزت، حکمت و مصلحت در مذاکرات برای ما بسیار مهم است و این مسئله بارها از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

معلوم نیست علی باقری در ‎وین چه کرده که اینها کپ کردند!

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه تحت تاثیر فشارهای سیاسی و تهدیدات غربی‌ها قرار نمی‌گیرد و علی رغم اینکه آنان همواره به دنبال ایجاد بی‌ثباتی در کشور ما هستند، اما ایران مسیر خودش را با عزت و اقتدار طی می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در چند سال اخیر شاهد اقدامات خصمانه متعددی از سوی برخی از کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران بودیم و بر این اساس، تاکید ایران آن است که آنان باید این بار در یک محیط منطقی و عقلانی با ما مذاکره کنند.

بیشتر بخوانید:

باقری‌کنی: ایران از خواسته‌هایش عقب‌نشینی نمی‌کند

تقی‌پور ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران اهل تعامل و ارتباط دوستانه و چندجانبه با کشورهای جهان است، اما شرط ما برای انجام مذاکرات آن است که طرف مقابل به هیچ وجه از زبان هشدار و تهدید در برابر مقامات ایران استفاده نکند، قوانین بین‌المللی نقض نشود و اصول ما در سیاست خارجی یعنی عزت، حکمت و مصلحت باید حفظ شود.

وی با بیان اینکه مذاکرات باید در شرایط برابر سیاسی و در یک محیط منطقی و عقلانی انجام شود، گفت: اگر غربی‌ها بخواهند هشدار دهند و یا آنکه به دنبال اقداماتی باشند که فشارهای سیاسی را علیه ایران تشدید کنند، به این معناست که آنان فقط در صحبت‌های خود بحث مذاکره را مطرح می‌کنند و به صورت نمایشی دنبال توافق با ما هستند، اما در عمل مذاکره و تعامل را نقض می‌کنند که ما زیر بار این مسئله نمی‌رویم و آنان باید در عمل هم نشان دهند که به دنبال تغییر رویه و انجام تعهداتشان هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    1 0
    همت اصلی تمام مسئولان کشور در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، خنثی سازی و بی اثرسازی تحریم ها، و حذف دلار از چرخه ی اقتصاد کشور باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس