کد خبر 1309052
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷
۵ راه افزایش سطح اکسیژن خون

یک فرد سالم و بالغ بین ۱۲ تا ۲۰ بار در دقیقه نفس می‌کشد. این درحالی است که تعداد دفعات تنفس باید بسیار کمتر از این یعنی شش تا هشت بار در دقیقه باشد.

به گزارش مشرق، برای تولید انرژی لازم برای زندگی، سلول‌های بدن باید دائما اکسیژن دریافت کنند. درواقع ۹۰ درصد از کل انرژی بدن ما از طریق تنفس تامین می‌شود.

افزون بر این، اکسیژن‌رسانی ضعیف به سلول‌ها به‌نوبه خود عامل مرگ سلولی، التهاب و سایر مشکلات سلامتی است.

بیشتر بخوانید

اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون با دستگاه ساخت ایران

چگونه اکسیژن بیشتری دریافت کنیم؟ اکسیژن برای سلول‌های ما، عملکرد بدنی و نیروی بدنی ما حیاتی است. هر چه مقدار اکسیژن بیشتر باشد، عملکرد بهتری خواهیم داشت.

پرداختن به تمرین‌ های هوازی یا کاردیو از راه‌های دریافت مقادیر بیشتر اکسیژن است. با این حال، اگر به دنبال افزایش سطح اکسیژن هستید، فقط تمرکز بر ورزش کافی نیست.

موارد زیر پنج راه مهم برای دریافت اکسیژن بیشتر است:

هوای تازه دریافت کنید: پنجره‌ها را باز کنید یا برای تنفس هوای تازه بیرون بروید. کاری به‌سادگی باز کردن پنجره‌ها یا رفتن به یک پیاده‌روی کوتاه، میزان اکسیژن زیاد را به بدن شما وارد می‌کند و سطح کلی اکسیژن خون را افزایش می‌دهد. این شرایط، بهبود هضم غذا و افزایش انرژی شما را به‌همراه خواهد داشت.

آب کافی بنوشید: به‌منظور اکسیژن‌رسانی و دفع دی‌اکسیدکربن، ریه‌های ما باید آب کافی دریافت کنند. بنابراین نوشیدن آب کافی بر سطح اکسیژن بدن تأثیر می‌گذارد. افزون بر این، آب حاوی اکسیژن است و صِرف نوشیدن آب می‌تواند دریافتی اکسیژن ما را افزایش دهد.

مواد غذایی سرشار از آهن مصرف کنید: برخی مواد غذایی می‌توانند به بهبود سطح اکسیژن در خون شما کمک کنند. آهن ماده معدنی مورد نیاز برای گلبول‌های قرمز که اکسیژن را در سراسر بدن حمل می‌کنند، است. به همین دلیل کمبود آهن یکی از عوامل ایجاد خستگی است. سبزیجات برگ‌سبز مانند کلم‌ پیچ و کلم بروکلی، میوه‌هایی مانند سیب، حبوبات و پروتئین‌های بدون چربی مانند تخم‌مرغ، مرغ و ماهی برخی مواد غذایی سرشار از آهن هستند.

ورزش کنید: حتی مقدار کمی ورزش به بهبود توانایی تنفس کمک می‌کند، زیرا تنفس سرعت بیشتری پیدا می‌کند و عمیق‌تر می‌شود و ریه‌ها می‌توانند اکسیژن بیشتری جذب کنند.

مراقبه: مراقبه یا مدیتیشن روزانه یا صرفا نشستن در سکوت و تمرکز بر تنفس و نفس عمیق کشیدن به مدت چند دقیقه می‌تواند به کاهش استرس و بهبود دریافت اکسیژن کمک زیادی کند.

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    7 0
    پنجره رو باز کنید دود بخورید
    • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      3 0
      حالا چه دودی بماند البته خخخخ
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    12 0
    برای شفای همه مریض ها دعا کنیم
  • DE ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    1 0
    هوای تازه دریافت کنید: پنجره‌ها را باز کنید یا برای تنفس هوای تازه بیرون بروید.
  • Arya.shsasavsn IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    2 0
    مطلب بسیار خوبی بود و آموزنده
  • BE ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 0
    مدیتیشن !!!!!
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 0
    عالی بود
  • علیرضا IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    0 0
    با سلام در این الودگی هوای کلان شهر ها چگونه با باز کردن پنجره ها هوای تازه دریافت کنیم همه جا که تو بیرون دود و گازویله و الودگی هواست
    • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
      0 0
      تازه دستکاه کولر و تصفیه هم گرونه
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    0 0
    فکر کنم فلفل هک‌خوب باشه‌البته‌مطمین نیستم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس