کد خبر 1309359
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
بلینکن: امیدوارم مسکو راه کاهش تنش ها را برگزیند

وزیر امور خارجه آمریکا بدون اشاره به ادعاهای واشنگتن مبنی بر اتهام زنی به روسیه جهت حمله به اوکراین، مدعی شد که ایالات متحده آماده است در پیشبرد اجرای توافق مینسک کمک کند.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه ای با یک شبکه تلویزیونی سوئدی اعلام کرد که واشنگتن امیدوار است که مسکو در قضیه اوکراین، مسیر کاهش تنش ها را برگزیند و نیروهایش را از مرزها عقب بکشد.

بیشتر بخوانید:

روسیه: نیروی هوایی آمریکا تهدیدی علیه هوانوردی غیرنظامی است

بلینکن در این باره گفت: بسیار امیدوارم که مسکو کاهش تنش را برگزیند، نیروهایش را عقب بکشد و در مورد اختلافات موجود وارد دیپلماسی شود.

وی در ادامه گفت که آمریکا آماده و مایل است به ویژه در پیشبرد اجرای توافق مینسک کمک کند چرا که «این راهی برای حل اختلافات بر سر دونباس یا شرق اوکراین خواهد بود».

کشورهای غربی و اوکراین اخیرا مدعی شده اند که روسیه احتمالا در تدارک حمله به اوکراین است. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین، این ادعاها را پوچ و بی‌اساس خواند.

همچنین سفارت مسکو در واشنگتن نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که کاری که واشنگتن باید انجام بدهد این است که به جای اتهام زدن به مسکو، دولت زلنسکی (رئیس جمهور اوکراین) را ملزم به پایبندی به توافق مینسک نماید.

گفتنی است که توافق مینسک، مذاکرات چهار کشور عضو گروه نرماندی (با حضور رهبران اوکراین، روسیه، فرانسه و آلمان) است که به دنبال حل مناقشه دونباس در جنوب شرقی اوکراین هستند که گروه مذکور در ۱۱ فوریه سال ۲۰۱۵ موفق شد توافق صلحی موسوم به «پیمان مینسک» را در شهر مینسک پایتخت بلاروس به امضا برساند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس