کد خبر 1309402
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۷
معرفی پورشه ویژن GT؛ ابرخودروی مفهومی

جدیدترین شاهکار پورشه، یک مدل مفهومی است که برای بازی گرن‌توریسمو۷ رونمایی شده است. این خودرو، ظاهر متعادلی دارد و می‌تواند در آینده به محصولی تجاری تبدیل شود.

به گزارش مشرق،‌ گرن‌توریسمو، یکی از قدیمی‌ترین انواع سرگرمی‌های مرتبط با خودرو برای کنسول‌های بازی است. اولین قسمت از این سری، سال ۱۹۹۷ برای نخستین پلی‌استیشن معرفی شد و به موفقیتی خیره‌کننده رسید. نسخه‌ی هفتم گرن‌توریسمو، اوایل سال ۲۰۲۲ برای پلی‌استیشن ۴ و ۵ منتشر خواهد شد. تاکنون ۹۰ مسیر مسابقه و ۴۲۰ خودرو برای این بازی تاییید شده‌اند.

تاکنون بسیاری از شرکت‌های خودروساز مشهور، مثل مکلارن، مرسدس بنز، جگوار، بوگاتی و لامبورگینی، مدل مفهومی مخصوص بازی گرن‌توریسمو ساخته‌اند. امسال، پورشه هم یک خودروی مفهومی به‌نام ویژن GT برای این بازی طراحی کرده که علاوه‌بر حالت گرافیکی، در ابعاد واقعی نیز ساخته شده است.

بیشتر بخوانید

معرفی خودرو رادیکال مدل۲۰۲۲ +عکس

مدیران پورشه، مدل مفهومی ویژن گرن‌توریسمو را پیش‌نمایشی از یک ابرخودروی برقی برای آینده توصیف کرده‌اند. با نگاهی به طراحی این مدل می‌توان نتیجه گرفت که خودروی پورشه برای گرن‌توریسمو، عامه‌پسند دارای شانس برای تولید انبوه است. بسیاری از خودروهای مفهومی ساخته‌شده برای بازی‌ها، چنین شرایطی ندارند.

معرفی پورشه ویژن GT؛ ابرخودروی مفهومی +عکس

پیتر ورگا، مدیر طراحی بیرونی در شرکت پورشه به خرنگاران گفته است:

پورشه ویژن گرن توریسمو، فراتر از یک خیال‌پردازی برای بازی است. ظاهر واقع‌گرایانه‌ی این خودرو، نگاه به آینده دارد و قطعا به توسعه‌ی محصولات در سال‌های آینده، کمک می‌کند.

معرفی پورشه ویژن GT؛ ابرخودروی مفهومی +عکس

پورشه برای بازی گرن‌توریسمو، طرحی جدید خلق کرده است که مشابه مدل‌های قدیمی نیست. این شرکت، از ده‌ها خودروی مفهومی در آرشیو پورشه، مثل ۹۱۹ استریت استفاده نکرده و نوآوری در زبان طراحی خود را نمایش داده است. اعضای تیم طراحی ویژن GT، تجربه‌ی بازی با سری گرن‌توریسمو تا از سال‌ها قبل داشته‌اند. آن‌ها با رعایت شرایط مهندسی خودرو و جدیدترین فناوری‌ها، یک مدل سبک‌وزن، کوچک با مصرف بهینه‌ی انرژی الکتریکی ساخته‌اند.

معرفی پورشه ویژن GT؛ ابرخودروی مفهومی +عکس

از دیدگاه کارشناسی، می‌توان ویژن GT را نسخه‌ای ارتقا یافته از مدل مفهومی میشن R دانست که همراه بدنه‌ی فیبرکربن و تیتانیوم ساخته شده است. احتمالا به همین دلیل، بخشی از ریمگ‌ها قرمز رنگ هستند. کابین کوچک برای دو سرنشین، برش‌های واضح زیر چراغ‌های جلو و عقب، حذف بال عظیم در پشت و نصب اسپویلرهای کوچک با عملکرد متغییر و هوشمند، مهم‌ترین مشخصه‌های ظاهری برای خودروی مفهومی پورشه هستند.

معرفی پورشه ویژن GT؛ ابرخودروی مفهومی +عکس

در نمای داخلی، فرمان مربعی و پنل دیجیتال شفاف استفاده شده است که فناوری مشابه هدآپ‌دیسپلی دارد. جایگاه سرنشینان، فاصله‌ای اندک با زمین دارد و کنسول میانیهم بسیار باریک است. بسیاری از ادوات داخل کابین، از مواد گیاهی و بازیافتی تولید شده‌اند. برای مدل گرافیکی در بازی، حالت هولوگرافیک به پنل پشت فرمان اضافه خواهد شد.

معرفی پورشه ویژن GT؛ ابرخودروی مفهومی +عکس

ظاهر ویژن GT به گونه‌ای است که احتمالا می‌تواند با کمی تغییر، همراه پیشرانه‌ی بنزینی یا هبریدی به صورت موتور میانی هم تولید شود؛ اما اخبار و شایعات موجود، حاکی از تلاش پورشه برای ساخت یک‌ابرخودرو یا سوپراسپرت تمام برقی در آینده دارد.

معرفی پورشه ویژن GT؛ ابرخودروی مفهومی +عکس

چراغ‌های LED با کشیدگی در جلو و مدل پیوسته‌ی باریک در عقب، الهام گرفته از محصولات مدرن پورشه مثل کاین و پانامرا و ۹۱۱ به نظر می‌رسند.

معرفی پورشه ویژن GT؛ ابرخودروی مفهومی +عکس

اطلاعات فنی از توانایی‌های حرکتی پورشه ویژن گرن توریسمو، هنگام انتشار بازی در اواخر اسفندماه، اعلام خواهد شد.

لینک دانلود

منبع: پدال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    0 0
    درود و رحمت خدا و افرین بر این آلمانیها که چه خودرو هایی میسازند که در دنیا بی نظیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس