کد خبر 1309493
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
پولاریس رنجر XP کینتیک، اولین UTV الکتریکی دنیا

تمامی نسخه‌های رنجر XP کینتیک را می‌توان با خروجی‌های ۱۲۰ یا ۲۴۰ ولت هم شارژ نمود.

به گزارش مشرق، در سپتامبر ۲۰۲۰ بود که شرکت پولاریس برای اولین بار خبر همکاری ۱۰ ساله با زیرو موتورسایکلز را اعلام کرد. هدف این همکاری مشخص بود: توسعه قوای محرکه الکتریکی برای استفاده در نسل جدید وسایل حمل‌ونقل الکتریکی و آفرود UTV و اسنوموبیل های زیرو موتورسایکلز. هم‌اکنون پولاریس به‌صورت رسمی اولین ثمره این همکاری را با نام رنجر XP کینتیک UTV معرفی کرده است.

بیشتر بخوانید

معرفی خودرو رادیکال مدل۲۰۲۲ +عکس

کمپانی زیرو از همان ابتدا اعلام کرده این همکاری فقط در زمینه محصولات آفرود و اسنوموبیل ها خواهد بود و بنابراین اگر فردی امیدوار به دیدن موتورسیکلت‌های هندی فول سایز با قوای محرکه الکتریکی بوده فعلاً ناامید خواهد شد.

ساخت خودرو جمع و جور الکتریکی +عکس

در حال حاضر چیزی بیشتر از تیزرهای ساده برای رنجر XP کینتیک منتشر شده است. این وسیله نقلیه الکتریکی و تازه‌نفس قدرت ادعایی ۱۱۰ اسب بخاری داشته و وزن خشک نسخه پیش‌تولیدی آن به حدود ۷۸۵ کیلوگرم می‌رسد هرچند به خاطر الکتریکی بودن، تفاوت بین وزن خشک و وزن بدون سرنشینان آن خیلی نخواهد بود.

ساخت خودرو جمع و جور الکتریکی +عکس

پولاریس می‌خواهد رنجر XP کینتیک را در دو نسخه پریمیوم و اولتیمیت عرضه کند. قابلیت یدک کشی هردو نسخه برابر با ۱۱۳۴ کیلوگرم بوده و هر یک از این محصولات می‌توانند وسایلی به وزن ۵۶۷ کیلوگرم را نیز حمل کنند.اما وجه تمایز نسخه‌های پریمیوم و اولتیمیت به زمان شارژ و ظرفیت باتری آن‌ها بازمی‌گردد. مدل‌های پریمیوم با شارژر ۳ کیلوواتی عرضه می‌شوند درحالی‌که نسخه‌های اولتیمیت را می‌توان با شارژر ۶ کیلوواتی هم شارژ کرد.

ساخت خودرو جمع و جور الکتریکی +عکس

البته تمامی نسخه‌های رنجر XP کینتیک را می‌توان با خروجی‌های ۱۲۰ یا ۲۴۰ ولت هم شارژ نمود.از نظر باتری هم باید گفت مدل پریمیوم دارای باتری لیتیوم-یونی ۱۴.۹ کیلووات ساعتی بوده درحالی‌که ظرفیت باتری نسخه اولتیمیت به ۲۹.۸ کیلووات ساعت می‌رسد. نسخه‌های پریمیوم و اولتیمیت به ترتیب شعاع حرکتی ۷۲ و ۱۲۹ کیلومتری دارند. پولاریس همچنین گفته که در صورت استفاده از خروجی ۲۴۰ ولتی، شارژ باتری ۵ ساعت زمان خواهد برد.

ساخت خودرو جمع و جور الکتریکی +عکس

اگر قبلاً مالک رنجر XP ۱۰۰۰ درون‌سوز بوده باشید ۹۵ درصد وسایل جانبی این مدل در دسترس رنجر XP کینتیک نیز خواهد بود. قطعاً این خبر خوبی برای خریداران نسخه جدید UTV است. پیش‌فروش رنجر XP کینتیک از اول دسامبر ۲۰۲۱ شروع شده و اولین نمونه‌های آن از تابستان سال ۲۰۲۲ راهی بازار خواهند شد. قیمت دو نسخه پریمیوم و اولتیمیت هم به ترتیب از ۲۴۹۹۹ و ۲۹۹۹۹ دلار شروع می‌شود.

منبع: پدال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس