چرا بن‌سلمان و اردوغان در قطر با یکدیگر دیدار نمی‌کنند؟

منابعی به رویترز گفتند که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه درصدد دیدار با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در قطر است؛ اما عدم هماهنگی و توافق در برنامه‌های آنها مانع از این دیدار می‌شود.

به گزارش مشرق، رویترز به نقل از یک منبع آگاه درباره احتمال دیدار اردوغان و بن سلمان در کشور قطر گفت که دیدار مستقیم اردوغان و محمد بن سلمان در این هفته محتمل نیست؛ اما ممکن است به زودی اتفاق بیفتد.

یکی از مقامات ترکیه و یکی دیگر از مقامات حوزه خلیج فارس که از برنامه‌های این سفر مطلع هستند، می‌گویند که مذاکراتی برای برگزاری نشست میان دو طرف در قطر وجود دارد؛ اما «در برنامه‌ها توافقی وجود ندارد، بنابراین به نظر نمی‌رسد که یک نشست جامع برگزار شود».

وی با تاکید بر اینکه «فرصت‌های زیادی برای همکاری جهت حل و فصل مسائل منطقه‌ای وجود دارد»، افزود: «اما ممکن است این دیدار در زمانی زودتر برگزار شود».

اردوغان متحد استراتژیک مهم قطر روز دوشنبه در حالی وارد قطر شد که اقتصاد ترکیه پس از کاهش چشمگیر نرخ ارز، از سقوط تاریخی ارز و تورم بالا رنج می‌برد.

بن سلمان قرار است فردا چهارشنبه در چارچوب تور خلیج فارس که از دوشنبه در عمان آغاز کرده و شامل همه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس می‌شود، وارد دوحه شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    4 2
    خب معلومه چون تو این ملاقات خبری از پول و قراردادهای پولی مشابه قرارداد اخیر با امارات نبود ! اگه بن سلمان از قبل اعلام میکرد که تو این ملاقات قراره قراردادهایی با فلان مبلغ با ترکیه امضا بشه اردوغان با کله میرفت به ملاقات بن سلمان ! این بحران اقتصادی و کاهش شدید درآمدهای ترکیه بویژه در توریسم دیگه مثل سابق نیست و اردوغان دربه در دنبال پوله تا بگه این گند زدن من به اقتصاد ترکیه با کاهش نرخ بهره درست بود ! حالا یه عده میان مینویسن و کامنت میزارن که اقتصاد ما داغونتره تو داری از اقتصاد ترکیه حرف میزنی ؟ یا می نویسن مرغ شده فلان قدر دلار شده فلان تومان به اقتصاد خودمان بپردازیم ! یعنی با این حساب همه اخبار اقتصادی کشورهای خارجی رو تعطیل کنیم چون خودمون تو این وضعیت هستیم !
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    14 4
    دو جنایت کار تاریخ در یک دوره زمانی همزمان
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
      4 2
      بدا به حال شون اون دنیا از حق الناس و حق النفس های بی نهایت زیادی که گلو گیرشون شده
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    4 3
    ابلیس جوان در برابر ابلیس پیر
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    7 3
    تو آدم کشتن و جنایت می تونند با هم کورس بزارند ببینم کی اول میشه تو دنیا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس