جدیدترین اخبار کرونا در ایران| احتمال جهش‌ در ویروس با افزایش عادی‌انگاری‌ها / واکسن‌نزده‌ها "امید" را جدی بگیرند‌ + نقشه و نمودار

درشرایطی که تقریبا یک هفته از فعال شدن سیستم کنترل هوشمند کرونا گذشته مسئولان تاکید می‌کنند واکسن نزده‌ها سامانه «امید» را جدی گرفته و نسبت به تکمیل مراحل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

به‌ گزارش مشرق، بررسی‌های آماری نشان می‌دهد روند رشد نرخ ابتلای روزانه همچنان روبه رشد بوده و برای سومین روز متوالی در مدار صعودی قرار گرفته است. برهمین اساس کارشناسان تاکید می‌کنند ادامه روند صعودی نرخ ابتلای روزانه که نسبت به روز قبل ۴.۰۷ درصدی داشته تاکیدی براین مدعاست که نباید آتش زیر خاکستر ویروس منحوس را نادیده بگیریم؛ به این دلیل که سرعت سرایت بالای ویروس دلتا که هم اکنون در سراسر کشور فعال است می‌تواند کاملا مسیر مدیریت همه‌گیری را با چالش مواجه کند.

به گفته این گروه اگرچه مسئولان وزارت بهداشت در دو یا سه ماه گذشته، کاملاً هدفمند و هوشمند توانسته‌اند سطح واکسیناسیون کشور را به حداکثر خود در دوره همه‌گیری کرونا برسانند اما نباید فراموش کنیم سطح ایمنی جامعه هنوز به محدوده بالاتر از ۸۵ درصدی نرسیده و این فاصله می‌تواند مشکل آفرین باشد.

البته نباید در این زمینه فراموش کنیم که علی‌رغم تمام تلاش و برنامه‌ریزی گسترده مسئولان وزارت بهداشت در افزایش سطح ایمنی جامعه هموطنان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجهی می‌کنند.

در همین حال مسئولان وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا برای جلوگیری از کاهش مشارکت هموطنان در طرح‌ ملی واکسیناسیون و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی از اوایل آذر ۱۴۰۰ سامانه‌ هوشمندی را راه‌اندازی کردند تا بتوانند براساس اطلاعات و داده‌های موجود در این سامانه نسبت به جلوگیری از  جابه‌جایی جمعیت نا ایمن مقابل ویروس منحوس یا آلوده به ویروس اقدام کنند.

براساس این فرآیند افرادی که مراحل واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده باشند یا آن دسته از بیمارانی که قوانین قرنطینه را رعایت نکرده‌اند با محدودیت‌های جدی دریافت خدمات در سراسر کشور بخصوص در کانون‌های بحرانی یعنی شهرستان‌های قرمز و نارنجی روبرو خواهند شد، تا به این ترتیب و اعمال محدودیت های هوشمند سلامت کل جامعه با مخاطره روبرو نشود.

به این ترتیب سختگیری‌های ایجاد شده علیه آن بخش از هموطنان که به قوانین تعیین شده بی‌تفاوت هستند هزینه‌هایی برای خودشان چه به صورت مادی و چه به صورت دریافت خدمات ایجاد خواهد کرد و بهتر است واکسینه‌نشده‌ها محدودیت‌های "امید" را جدی گرفته و تا فرصت باقی با مشارکت در طرح ملی واکسیناسیون سطح ایمنی کل جامعه کشور را بالاتر ببرند.

در این زمینه کارشناسان بهداشت ودرمان تاکید می‌کنند عدم مشارکت همگانی در طرح واکسیناسیون نتیجه‌ای جز افزایش بحران و هزینه‌های مدیریت پیک بعدی به دنبال ندارد و شاهد مثال نتیجه این فرآیند هم جهش ویروس در کشور آفریقای جنوبی است که اکنون سراسر جهان را درگیر کرده است.

به گفته کارشناسان بهداشت و درمان در شرایطی که واکسیناسیون جامعه تکمیل نشده باشد احتمال جهش‌های بسیاری در ویروس وجود داشته و همین امر می‌تواند نه تنها خود منطقه بلکه سایر نقاط دهکده جهانی را هم با چالشی جدی روبه‌رو کند.

استان کرمان/بستری ‌۱۹۶ بیمار جدید

حسین صافی‌زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه میزان واکسیناسیون کرونا در استان کرمان با پوشش بیش از ۸۰ درصدی از متوسط کشور بالاتر است اظهار داشت: امیدواریم با استقبال مردم استان تا یک‌ماه آینده به پوشش کامل واکسیناسیون برسیم .

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط تزریق دوز سوم واکسن برای افراد بالای ۴۰ در استان برای کسانی که سه ماه از تزریق دوز دوم آنها گذشته فراهم است افزود: افراد می‌توانند در تزریق دوز سوم نوع واکسن خود را تغییر دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه تا کنون واکسیناسیون بیش از ۴۰ درصد اتباع بیگانه در استان انجام شده گفت: اتباع بیگانه‌ای که کارت شناسایی و هویتی و مدرک اقامت دارند می‌توانند برای تزریق و دریافت واکسن مراجعه کنند.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ تا ظهر امروز اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان ۱۹۶ مورد است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۱۹ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۲۰ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۸ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۷ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۴۲ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری ۲۸ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید ۱۹، تاکنون به ۴۳ هزار و ۶۰۶ مورد رسیده است.

وی به فوت ۲ بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۵ هزار و ۹۰ مورد رسیده است.

صحبتی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان دو میلیون و ۱۰۰ هزار و ۶۳۹ مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و ۷۲۳ هزار و ۸۴۴ مورد است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان اصفهان/ ۲۰۴ مورد ابتلای جدید کرونا ‌

پژمان عقدک سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  در جمع اصحاب رسانه با اشاره به تعداد کل موارد ابتلای قطعی و مشکوک به کرونا از ابتدا تاکنون، اظهار داشت از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا تعداد یک میلیون و  ۲۵۵ هزار و ۶۰۳  ابتلای قطعی و مشکوک به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل گزارش شده است.

وی افزود: در این بازه زمانی تعداد کل موارد ابتلای قطعی به کرونا در استان ۴۲۷ هزار و ۲۷ نفر بوده که از این تعداد ۱۸۴ هزار و  ۶۸۹ نفر به همین علت بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه ۱۲۴ هزار و ۴۷۱ بیمار کرونایی از ابتدای ورود ویروس منحوس کرونا بهبود یافتند، گفت: متاسفانه تا کنون ۱۷ هزار و ۱۰۴ نفر نیز نتوانستند در برابر این ویروس مقاومت کنند و فوت شدند.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۴ مورد جدید کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شناسایی و ۱۵۶ بیمار کرونایی نیز در این مراکز بستری شدند که حال ۹۴ نفر آنها وخیم گزارش شده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۱۰ خانواده هم داغدار مرگ عزیزان خود در اثر ابتلا به کرونا شدند.

عقدک تصریح کرد: در حال حاضر با ترخیص ۱۵۴ بیمار تعداد مجموع بستریان به ۴۹۶ بیمار با تشخیص ابتلا به کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رسیده و امیدواریم هر چه زودتر چرخه انتقال بیماری مسری کرونا قطع شود و هیچ بیمار بستری کرونایی نداشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به گزارش وضعیت پاندمی کرونا و واکسیناسیون در استان، اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت کرونا در استان سیر نزولی دارد ولی باید بدانیم این وضعیت شکننده است و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ممکن است وارد پیک احتمالی کرونا شویم.

وی افزود: وضعیت موارد بستری روزانه استان نسبت به ماه‌های قبل بهتر شده و به طور میانگین کمتر از ۲۰۰ بستری روزانه در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گزارش می‌شود و خوشبختانه آمار مرگ و میر هم روند کاهشی دارد، امیدواریم هر چه زودتر زنجیره انتقال کرونا به طور کامل قطع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه شهر اصفهان آبی است، گفت: در حال حاضر ۱۱ شهرستان آبی و ۱۱ شهرستان زرد هستند و تا صبح امروز تعداد بستری‌های بیماران کرونایی ۴۹۶ مورد بوده و ۱۰ نفر هم در اثر ابتلا به این ویروس منحوس فوت کردند.

وی ادامه داد: ما در بازه زمانی چندین هزار تست کرونا داشتیم که حدود ۷۰ درصد تست‌ها مثبت‌ها می‌شد و خوشبختانه میزان موارد شناسایی در استان اصفهان به ۱۴ درصد رسیده و درصد موارد فوت هم کاهش چشمگیری بعد از واکسیناسیون پیدا کرده و ۲۵ درصد بیماران بدحال کرونایی فوت می‌کردند و اکنون بسیار کمتر شده است.

شیرانی تصریح کرد: بالغ بر ۷ میلیون دوز واکسن در استان اصفهان تزریق شده که تا تاریخ ۱۵ آذر  ۸۱.۵۷ درصد نوبت اول، ۶۷.۶۱ درصد نوبت دوم را دریافت کردند و بهترین وضعیت پوشش واکسیناسیون را به لحاظ درصد پیشرفت  از ابتدا تا روز گذشته در خمینی‌شهر، اصفهان و نائین داشتیم در خمینی‌شهر ۵.۸ درصد، اصفهان دو ۴.۷۲ و نائین ۴.۱۵ درصد واکسن دریافت کرده‌اند و شهرستان نائین با اجرای طرح شهدای سلامت از نظر واکسیناسیون رشد قابل توجهی داشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به میزان تزریق انواع واکسن در استان، اظهار داشت: تا کنون ۸۲ درصد واکسن سینوفارم، ۱۰ درصد آسترازنکا، ۶ درصد برکت و ۲ درصد هم سایر واکسن‌ها را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: طرح شهدای سلامت تا پایان ۱۹ آذر ادامه دارد و امیدوارم به پوشش واکسیناسیون بالای ۸۵ درصد در استان برسیم هر چند با رسیدن به ایمنی جمعی باز هم باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

استان بوشهر/ ۳ بیمار دیگر به سبب ابتلا به کرونا فوت کردند

سعید کشمیری دبیر ستاد مقابله با کرونا در بوشهر ، تعداد بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر را ۶۸ نفر دانست و اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند که از این تعداد ابتلای ۴ مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه اکنون ۳ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان های استان بستری هستند افزود: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، ۲ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در بوشهر با اشاره به ثبت ۳ فوتی کرونایی در استان گفت: روز گذشته ۳ نفر به سبب ابتلا به کرونا شامل ۲ آقا با ۶۶ و ۵۱ سال سن بدون سابقه بیماری زمینه‌ای و یک خانم با ۱۵ سال سن با سابقه بیماری زمینه‌ای سرطان در استان بوشهر فوت کرده‌اند.

وی اضافه کرد:  از شیوع کرونا تاکنون در مجموع ۲ هزار و ۳۱ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس در استان بوشهر جان باخته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته ۲۶ بیمار بخش کرونایی با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد ۱۰ نفر از آنها مثبت قطعی بوده‌اند

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۸۹ هزار و ۲۰۰ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

کشمیری از هم استانی‌ها درخواست کرد که دستورالعمل‌ بهداشتی، از جمله استفاده مکرر ماسک، رعایت فاصله اجتماعی را جدی بگیرند و از شرکت در دورهمی‌ها و تجمعات جدا خودداری و واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.

کاشان/ فوت کودک ۷ ساله

کاشان همچنان در وضعیت نارنجی قرار دارد و این موضوع نشان از آن دارد که ویروس کرونا در منطقه کاشان همچنان جولان می‌دهد و خوشبختانه طی چند روز گذشته این ویروس منحوس در کاشان افت نسبی اما شکننده داشته است.

مهدی دلاوری با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۹ بیمار جدید حاد تنفسی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری شدند، اظهار داشت: از این تعداد شش بیمار در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری شده و دو بیمار نیز در بیمارستان سیدالشهداء و یک بیمار نیز در بیمارستان ثامن شهرستان آران و بیدگل بستری شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه بیماران بستری شده در کاشان حداقل ۳۰ و حداکثر ۶۴ سال سن دارند، افزود: در شهرستان آران و بیدگل نیز بیمار حداقل ۳۷ و حداکثر ۵۴ سال به عنوان بیمار حاد تنفسی بستری شدند.

دلاوری با بیان اینکه تاکنون ۷۶ بیمار حاد تنفسی در دو مرکز درمانی شهید بهشتی کاشان و سیدالشهداء آران و بیدگل بستری هستند، ابراز داشت: از این تعداد ۴۱ بیمار در شهرستان کاشان و ۳۵ بیمار نیز در شهرستان آران و بیدگل بستری شدند و از تعداد کل بیماران سه بیمار به صورت موقت بستری شدند.

وی از بستری هفت بیمار حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه در دو مرکز درمانی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: طی ۲۴ ساعت متاسفانه یک بیمار هفت ساله در شهرستان کاشان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد؛ این کودک متاسفانه مبتلا به سرطان بود.

دلاوری با بیان اینکه تعداد موارد مثبت جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل به ۲۶ مورد می‌رسد، تصریح کرد: تعداد مراجعان به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۱۲ بیمار به کلینیک حاد تنفسی مراجعه کرده و تاکنون شش هزار ۵۷۷ نفر نیز در بخش بستری موقت پذیرش شدند.

وی ضمن تأکید بر رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی تأکید کرد: از تمامی شهروندان درخواست داریم پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان خراسان جنوبی/ ۵۵ مورد مثبت کرونا ثبت شد

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵ نفر به آمار کرونا مثبت استان اضافه شد و با یک فوتی شمار قربانیان کرونا در استان نیز به یک هزار و  ۲۴۵ نفر از ابتدای همه‌گیری رسید.

 غلامرضا شریف‌زاده اظهار داشت: روز گذشته ۲۶۲ آزمایش تشخیص کرونا که در استان انجام شد که ۵۵ مورد مثبت جدید کرونا شناسایی شد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر ۱۹۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۷۸ نفر کرونا مثبتند و از این تعداد ۱۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۲ نفر نامساعد است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان افزود: در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد جدید از فوت ناشی از کرونا در استان ثبت شد که آمار جان باختگان این بیماری به یک هزار و ۲۴۵ نفر افزایش یافت.

استان ایلام/ روز بدون فوتی کرونا در ایلام

محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد ۶۶ هزار و ۵۱۴ نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده‌اند.

وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی ۳۲ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت اخیر ۱۹ بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبود یافته‌ها ۶۶ هزار و ۱۴۸ نفر بوده است.

کریمیان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش نشده است و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا کنون یک هزار و ۱۶۷ نفر بوده است.

استان مرکزی/ شناسایی ۳۱ بیمار جدید مبتلا

سیدمحمد جمالیان، با اشاره به وضعیت کرونا در استان مرکزی اظهار داشت: طبق آخرین یافته‌های آزمایشگاهی، در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان مرکزی شناسایی شد.

وی افزود: ۱۰ نفر از بیماران جدید شناسایی شده در این استان برای پیگیری امور تخصصی درمانی در بیمارستان‌ها بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: ۲۱ نفر از این افراد نیز خدمات درمانی سرپایی دریافت کرده و باید تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه باشند.

جمالیان بیان کرد: با احتساب مبتلایان جدید شمار مبتلایان به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تاکنون در استان مرکزی به ۱۰۵ هزار و ۵۰۴ نفر رسید.

وی ادامه داد: هیچ مورد فوتی  در این بازه زمانی‌گزارش نشد و شمار فوتی‌های کووید۱۹ در استان مرکزی تاکنون به دو هزار و ۹۷۹ نفر رسیده است.

استان قزوین/ نرخ مرگ‌ومیر کرونایی در قزوین صفر شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین از کاهش ۱۸ درصدی نرخ ابتلای روزانه به کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: در ۲۴ ساعت اخیر ۴۶ مورد قطعی ابتلای به کرونای جدید در آزمایشگاه‌های منتخب کووید استان قزوین شناسایی شد که این آمار ۱۰ نفر کمتر از روز گذشته است.

جلال رحمانی همچنین به کاهش ۱۲ درصدی نرخ روزانه بستری‌های کرونایی اشاره کرد و گفت: در شبانه‌روز گذشته ۴۴ بیمار کرونایی جدید هم به علت علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شدند که این آمار نسبت به روز قبل ۶ نفر کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه آمار بیماران بدحال کرونایی هم در ۲۴ ساعت اخیر تثبیت شده است، اضافه کرد: در حال حاضر ۸ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های قزوین زیر دستگاه ونتیلاتور بستری هستند که این آمار درست به اندازه آمار روز پیش است.

رحمانی ادامه داد: همچنین در شبانه‌روز اخیر هیچ بیمار کرونایی بدحالی جان خود را از دست نداد و برای سومین بار در ۴ روز اخیر شاهد صفر شدن آمار مرگ‌ومیر کرونایی روزانه در استان قزوین بودیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه از کاهش ۳۸ درصدی نرخ بهبودیافتگان کرونایی روزانه هم خبر داد و گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۲۹ بیمار کرونایی با علائم قطعی نقاهت و بهبود از بیمارستان‌های استان مرخص شدند که این آمار از روز گذشته ۱۸ نفر کمتر است.

رحمانی ادامه داد: در نهایت هم آمار مجموع بستری‌های فعلی کرونایی استان قزوین هم با بیش از ۴ درصد افزایش به ۲۰۷ نفر بستری رسید که این آمار در مقایسه با روز قبل ۸ نفر افزایش پیدا کرده است.

استان آذربایجان غربی/ ۳۰ بیمار تحت ونتیلاتور قرار گرفتند

محمدامین ولی‌زاده با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته تعداد ۳۰ بیمار با مشکلات تنفسی وصل به دستگاه ونتیلاتور شدند اظهار داشت: هم‌اکنون ۵۱۷ نفر نیز بر اثر سندروم حاد تنفسی بستری هستند.

وی تصریح کرد: همچنین در شبانه روز گذشته ۲۹۰ بیمار مشکوک به کرونا بستری شده و ۱۳۵ نفر نیز در آی‌سی‌یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفتند.رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی گفت: با ابتلای ۲۱۶ نفر دیگر شمار کلی مبتلایان در استان به ۳۲۱ هزار و ۲۰۸ نفر رسید.

وی از کاهش شمار مبتلایان به کرونا در هفته جاری خبر داد و بیان کرد: پنج نفر دیگر در شبانه‌روز گذشته به علت بیماری کرونا جان خود را از دست دادند.ولی‌زاده از تداوم واکسیناسیون در استان خبر داد و تصریح کرد: در شبانه‌روز گذشته ۱۴ هزار و ۳۴۸ نفر واکسن کرونا رو دریافت کردند.وی در ادامه نیز با اشاره به آمار بهبودیافتگان کرونایی در استان بیان کرد: تاکنون ۷۳ هزار و ۸۷ بیمار بستری از کرونا بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

استان خراسان رضوی / ۴۵۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی بستری هستند

محمد پهلوان اظهارداشت:در حال حاضر ۱۲۰ بیمار بدحال کرونایی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری و تحت درمان هستند. ۸۵ نفر از این بیماران در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند که این دانشگاه علاوه بر کلانشهر مشهد، ۱۵ شهرستان دیگر را نیز زیر پوشش دارد.

وی افزود: در حال حاضر ۴۵۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند که این میزان طی ۱۰ روز گذشته روند کاهشی داشته است. 

دبیر کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بستری‌شدگان روزانه کرونایی در بیمارستان‌های خراسان رضوی حدود ۱۶۰ نفر است که طی ۱۰ روز گذشته نوسان داشته و بیشترین تعداد ۱۸۷ بیمار کرونایی بوده است.

پهلوان افزود: تعداد بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز متخب کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم روزانه ۶۳۰ نفر بوده است. 

استان گیلان/ ۲۱۸ بیمار در مراکز درمانی بستری هستند

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در حال حاضر ۲۱۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۴۵ نفر از این تعداد در شبانه‌روز گذشته به آمار مذکور افزوده شده‌اند. 

همچنین ۳۷ نفر از بیماران کرونایی به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های گیلان بستری هستند البته در پی گسترش پوشش‌دهی واکسیناسیون شمار بیماران بستری شده در این بخش کاهش یافته است.

براساس آخرین اعلام رنگ‌بندی کرونایی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال حاضر ۱۳ شهرستان استان گیلان در وضعیت آبی کرونایی و ۴ شهرستان دیگر در رنگ‌بندی زرد قرار دارند و هیچ کدام از شهرستان‌های استان قرمز یا نارنجی نیست.

اگرچه واکسیناسیون کرونا با سرعت خوبی در استان گیلان در حال انجام است اما هنوز حدود ۷.۴ درصد از مردم استان نسبت به دریافت دز نخست واکسن اقدام نکرده‌اند و این در حالی است که ایمن‌سازی نسبی جامعه در گرو واکسیناسیون همه افراد است. 

 ۸۱.۸ درصد گروه‌های هدف در استان گیلان هر دو نوبت واکسن کرونا را دریافت کردند و برای اجرای کامل دستورالعمل‌های بهداشتی به زودی هوشمندسازی محدودیت‌های کرونایی همانند دیگر استان‌ها در گیلان نیز به اجرا درمی‌آید.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان اردبیل/۹۰ درصد جمعیت اردبیل دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند

مسعود امامی یگانه فرماندار اردبیل  صبح امروز در بازدید از روند واکسیناسیون شهرستان اردبیل اظهار داشت:  تاکنون بیش از ۹۰ درصد جمعیت این شهرستان دز اول واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و به ۷۵ درصد از جمعیت این شهرستان هم دز دوم واکسن کرونا تزریق شده است.

وی اظهار کرد: در مجموع حدود ۴۷ هزار نفر در شهرستان اردبیل واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند که انتظار می‌رود این افراد برای ایمن سازی کامل نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

امامی‌یگانه بیان کرد: تزریق دز سوم واکسن کرونا نیز در شهرستان اردبیل آغاز شده تا هر چه زودتر با همکاری مردم و رعایت دستورالعمل های بهداشتی شاهد قطع زنجیره ویروس منحوس کرونا باشیم.

فرماندار اردبیل اضافه کرد: حتی افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌‍‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.

امامی‌یگانه با هشدار به احتمال گسترش شیوع کرونا در اردبیل ادامه داد: طبق هشدارهای قبلی، چرخش شیوع ویروس کرونا در جامعه برقرار است و با سرد شدن هوا و کم شدن تهویه فضاهای سربسته، احتمال انتشار ویروس بیشتر شده است.

استان البرز/یک بیماری کرونایی جان باخت

مهرداد بابایی در مورد آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان البرز اظهار داشت:۳۸ بیمار با علائم کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند.

وی افزود: مجموع کل موارد بستری شامل قطعی، محتمل و مشکوک از ابتدای شیوع کرونا تا امروز در استان البرز ۷۹ هزار و ۳۴۹  نفر است.

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز  با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۲۴۹ نفر شامل موارد قطعی، محتمل و مشکوک در مراکز درمانی بستری هستند ، بیان کرد: از این تعداد، ابتلای ۶۴ نفر به بیماری کووید ۱۹، تا این تاریخ قطعی شده است.

بابایی با اشاره به اینکه شیوه نامه های بهداشتی برای مقابله با کرونا باید افزایش یابد، تصریح کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست داده است و مجموع جان باختگان این بیماری در استان به ۶۴۵۸ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه هیچ موردی از سویه جدید کرونا در استان البرز شناسایی نشده است، عنوان کرد: خوشبختانه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۷۲ هزار و ۶۴۲ نفر از مراکز درمانی استان البرز ترخیص شدند.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس