کد خبر 1310695
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵
آلمانی‌ها: دوره صدر اعظمی شولتز کوتاه خواهد بود

نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می‌دهد اکثر شهروندان آلمانی براین عقیده‌اند که "اولاف شولتز"، صدر اعظم جدید آلمان حداکثر تا پایان این دوره چهار ساله در سمت خود باقی خواهد ماند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "پاسایر نویه پرسه"، نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می دهد که تقریبا حدود دو سوم شهروندان آلمانی به این مسئله اعتقادی ندارند که "اولاف شولتز"، طولانی تر از چهار سال صدر اعظم آلمان باقی خواهد ماند.

بر اساس این نظر سنجی که توسط موسسه "یوگو" انجام شده است حدود ۲۰ درصد از شرکت کنندگان در این نظر سنجی اعتقاد دارند که دولت فدرال جدید به رهبری احزاب سوسیال دموکرات، سبزها و حزب لیبرال دموکرات قبل از انتخابات فدرال بعدی متلاشی خواهد شد.

نتایج این نظر سنجی همچنین نشان می دهد که ۴۴ درصد شهروندان آلمانی هم بر این عقیده اند که شولتز مدت ۴ سال در این مسئولیت خود باقی خواهد ماند و بعد از آن دوباره انتخاب نخواهد شد. تنها ۱۶ درصد شهروندان انتظار دارند که این مرد ۶۳ ساله یک دوره دیگر به عنوان صدر اعظم آلمان بر سر کار آید. ۱.۳ درصد شهروندان هم انتظار دارند که وی مدت طولانی مانند مرکل در این مسئولیت باقی بماند.

"اولاف شولتز" در رای گیری امروز پارلمان ۳۹۵ رای موافق ۳۰۳ رای مخالف و ۶ رای ممتنع دریافت کرد.

به این ترتیب اولاف شواتز به عنوان چهارمین صدر اعظم سوسیال دموکرات در تاریخچه جمهوری فدرال آلمان انتخاب شد.

این برای برای اولین بار از سال ۲۰۰۵ است که یک صدر اعظم از حزب سوسیال دموکرات قدرت را در دست گرفته و برای اولین بار در تاریخچه جمهوری فدرال آلمان ائتلافی متشکل از این احزاب سه گانه موسوم به چراغ راهنمایی شکل گرفت.

احزاب آمپل (سوسیال دموکرات ها، لیبرال دموکرات ها و سبزها) حدود ۴۱۹ کرسی در پارلمان جدید آلمان را در اختیار دارند.

آنگلا مرکل"، صدر اعظم پیشین آلمان هم از امروز دوران بازنشستگی خود را آغاز کرد و دفتر صدر اعظمی را تحویل جانشین خود اولاف شولتز داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس