میانگین سرانه فضای آموزشی کشور پنج و ۲ دهم متر مربع است

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: سرانه فضای آموزشی کشور پیش از انقلاب یک و نیم متر مربع بود که این میزان پس از انقلاب به ازای هر دانش آموز به پنج و ۲ دهم متر مربع رسیده است.

به گزارش مشرق، « مهراله رخشانی مهر» شامگاه جمعه در جریان بازدید از مراکز آموزشی بخش سربند از توابع شهرستان شازند افزود: فضاهای عمرانی در اختیار کشور، بیش از سه و نیم برابر شده است.

وی بیان کرد: جمعیت دانش آموزی کشور نیز در این بازه زمانی رشد کرده و با این روند، شاهد کاهش سرانه آموزشی هستیم و در واقع بدین معناست که سرعت ساخت و ساز مدارس نسبت به رشد دانش آموزی نیز پیشی گرفته است.

 وی با بیان اینکه در چندسال اخیر در امر مدرسه سازی اتفاقات مثبتی روی داده است، گفت: پرونده ۲۰ درصد مدارسی که نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی هستند، باید بسته شود و اراده کافی در این زمینه وجود دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بازدید از مراکز آموزشی روستاهای سربند استان مرکزی اظهار داشت: در این حوزه اچند مدرسه نیازمند تخریب و بازسازی است که قول‌های مساعدی در این زمینه ارائه شد و به طور حتم در اسرع وقت عملیاتی و اجرایی می‌شود چرا که بر این باوریم اقدامی نباید در حوزه مدرسه سازی روی زمین بماند.

رخشانی مهر ادامه داد: برای مراکز آموزشی شهرستان شازند که نیازمند ایزوگام و ترمیم آسفالت هستند، اعتبار مورد نیاز اختصاص می‌یابد و نیاز است فهرست این مدارس آماده شود.

وی تصریح کرد: تجهیزات مورد نیاز نیز برای هنرستان‌های شهرستان تامین می شود و این مراکز نوسازی می‌شوند و همچنین در خصوص مدارسی که سیستم گرمایشی آنها نیاز به استاندارد سازی دارد، اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: بخاری‌های نفتی مراکز آموزشی با اولویت کلاس‌های بالای ۱۰نفره باید جمع آوری شود.

رخشانی مهر عنوان کرد: پروژه‌های نیمه تمام عمرانی در حوزه ساخت و ساز مراکز آموزشی با اولویت مدارس خیرساز در اسرع وقت بایستی تکمیل شود.

وی خاطر نشان کرد: اعتبار مورد نیاز برای تجهیزات آموزشی وکمک آموزشی در مدارس فراهم است و انتظار می‌رود مسئولان استانی و شهرستانی در راستای رفع مشکلات آموزشی و فرهنگی از هیچ کوششی دریغ نکنند.

شهرستان شازند از توابع استان مرکزی در ۳۳ کیلومتری جنوب غربی شهرستان اراک واقع شده و بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس