مواضع گروه هفت در برابر روسیه همسو و متحد است

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت که اعضای گروه ۷ در اعلام نگرانی نسبت به افزایش تحرکات نظامی روسیه مواضع متحدی دارند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز شنبه گفت که اعضای گروه ۷ در اعلام نگرانی نسبت به افزایش تحرکات نظامی روسیه و هشدار به عواقب هرگونه تهاجم به اوکراین مواضع کاملاً همسو و متحدی دارند.

این مقام آمریکایی، مذاکرات میان وزرای خارجه گروه ۷ در انگلیس را «سخت فشرده» توصیف کرد و گفت در عین حال هنوز امکان دنبال کردن یک مسیر دیپلماتیک برای کاهش تنش با روسیه وجود دارد.

مقام وزارت خارجه آمریکا که نامش فاش نشده، در ادامه افزود: «اگر آنها تصمیم بگیرند که مسیر دیپلماتیک را دنبال نکنند، عواقب هنگفت و هزینه‌های سنگینی در پاسخ به آن‌ها وجود خواهد داشت و G۷ در پاسخ به این موضوع کاملاً متحد است.»

از سوی دیگر، «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس روز شنبه با «آنالینا بیربوک»، همتای جدید آلمانی خود در حاشیه نشست گروه ۷ درباره مقابله با آنچه وی مدعی تجاوز روسیه به اوکراین شد، گفتگو کرد.

وزیر خارجه انگلیس در این خصوص نوشت که اولین دیدار خود را با همتای جدید آلمانی اش برگزار کرده است.

وی در این باره اضافه کرد: ما درباره اتحاد در برابر تجاوز روسیه به اوکراین صحبت کردیم!

این دیدار در حاشیه نشست وزرای خارجه گروه ۷ در «لیورپول» انگلیس رخ داد.

کشورهای غربی مدعی اند هرگونه حمله از طرف روسیه به اوکراین، اشتباهی راهبردی خواهد بود!

همزمان روسیه می‌گوید جابجایی نظامی در تمامیت ارضی این کشور تهدیدی برای سایرین محسوب نمی‌شود حال آنکه مسکو از تلاش کی یف برای حل مناقشه دونباس از طریق غیرمسالمت آمیز بیمناک است.

از سال ۲۰۱۴ در منطقه دونباس که مردم آن با روسیه قرابت زبانی و فرهنگی دارند، درگیری میان مخالفان و دولت مرکزی کی یف در جریان است.

دولت مسکو، اوکراین را به رفتار تحریک آمیز متهم می‌کند و خواستار تضمینی برای عدم گسترش ناتو به شرق و استقرار سلاح در نزدیکی مرزهای روسیه است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس