اعتراض فرهنگیان

پایگاه تخصصی فرهنگیان در نقد به فراخوان اعتصاب از سوی شورای هماهنگی فرهنگیان این گروه را به «گروگان گرفتن مدرسه» متهم کرده است!

سرویس سیاست مشرق- لایحه رتبه‌بندی معلمان به صحن مجلس رسیده است. محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در شرح این لایحه پر چالش می‌گوید که؛ لایحه رتبه بندی فرهنگیان مورد بررسی‌های کارشناسی قرار گرفته و معلمان نباید نگران حواشی آن باشند. [۱]

قالیباف از اختصاص ۱۲ هزار میلیارد تومان در سه‌ماهه پایان سال و ۲۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه‌بندی در سال بعد (۱۴۰۱) خبر داده است. رئیس سازمان برنامه‌وبودجه از مجلس خواسته است که مصوبه‌ای فراتر از آنچه از سوی دولت پیشنهاد شده ارائه ندهند، تا هم‌بار مالی آن بر دوش دولت سنگینی نکند و هم قوه مجریه بتواند تعهدات خود را به‌صورت کامل اجرا نماید.

این روزها ماجرای رتبه‌بندی معلمان به یک چالش اساسی برای بودجه و نظام اداری دولت تبدیل‌شده است. از یک‌سو معلمان در تنگناهای معیشتی قرار داشته و سفره آن‌ها از قبل کوچک‌تر شده است و از سوی دیگر دولت رئیسی با ابر بدهی‌های به جای مانده از دوران روحانی روبرو است و دولت در تنگنای کمبود منابع مالی قرار دارد.

موافقان و مخالفان طرح دو مسیر را برای بهبود وضعیت معیشتی معلمان پیشنهاد می‌دهند. گروه اول تنها راه حل برای ایجاد دستمزد عادلانه معلمان را  «نظام پرداخت هماهنگ کشوری» دانسته و گروه دیگر معتقد است که «لایحه رتبه‌بندی معلمان» و ایجاد نظام اختصاصی پرداخت حقوق و مزایا می‌تواند سد بروکراسی نظام اداری را شکسته و با اجرای آن نیاز به مجوزهای خاص در پرداخت نیست.

چه کسی می‌خواهد مطالبات معلمان «سیاسی» شود؟ / بررسی پرونده تخلفات عامل وضع موجود در مجلس + عکس و فیلم

آمار مشمولان لایحه رتبه­‌بندی معلمان به تفکیک مدارک تحصیلی مشمولان

 رتبه‌بندی معلمان همراه با اشکالات فراوان است!

رتبه‌بندی معلمان در راستای بررسی صلاحیت حرفه‌ای و عملکردی معلمان مبتنی بر رویکرد رقابت سازنده شکل‌گرفته است تا بتواند منجر به افزایش کیفیت و بهبود عملکرد معلمان گردد. اما کم‌توجهی به‌صورت مسئله طرح رتبه‌بندی معلمان، نگاه صرف اقتصادی به آن و تبدیل یکی از قطعات پازل تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش به مسئله‌ای سطحی و سیاسی، موجب به حاشیه رفتن نظام رتبه‌بندی معلمان گردیده است.

مهرداد ویس‌کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دراین‌باره می‌گوید: در جلسه غیرعلنی مجلس، دولت نظرات خود را درباره لایحه رتبه‌بندی معلمان بیان کرد. بنده از همان ابتدا معتقد بودم این لایحه دارای اشکالات متعددی است. ماده ۴ (تخصیص رتبه‌ها) دارای ابهام است. در ماده ۴ لایحه رتبه‌بندی معلمان که از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه‌شده، مقرر گردیده است ۷۵ درصد معلمان در رتبه‌های ۳ تا ۵، و ۲۵ درصد معلمان در رتبه‌های ۱ و ۲ قرار بگیرند.

 از دیگر ابهامات لایحه رتبه‌بندی معلمان که در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به آن اشاره‌شده است، ماده ۸ این لایحه است. تعریف و تعداد مشمولان لایحه رتبه‌بندی شامل عدم بیان تعریف مشخص از واحد آموزشی یا تربیتی و عدم شفافیت وضعیت معلمان شاغل در سمت‌های اداری (۹۰ درصد شاغلان سمت‌های اداری وزارت آموزش‌وپرورش معلمان هستند) ازجمله ابهامات ماده ۸ لایحه رتبه‌بندی معلمان ذکرشده است.

طبق لایحه رتبه‌بندی، معلمان بر اساس دوره‌های ضمن خدمت، شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای و عملکرد رقابتی، سنوات تجربه معلمی، آخرین مدرک تحصیلی و کسب امتیازات لازم دریکی از رتبه‌های پنج‌گانه قرار خواهند گرفت و هر فردی که معلمی در رسته شغلی‌اش، درج‌شده باشد مشمول رتبه‌بندی می‌شود.

تبدیل مطالبه صنفی به جنگ خیابانی!

هم‌زمان با بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان در مجلس و ارائه نقطه نظرات کارشناسی از سوی گروه‌های مختلف؛ یک تشکل غیررسمی و رادیکال بانام «شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان» در اطلاعیه‌ای عجیب از معلمان خواست دست به اعتصاب بزنند. این گروه  به اصطلاح صنفی اما با تم سیاسی در بیانیه خود به‌جای توسل به نقدهای تخصصی، با ادبیاتی هیجانی از معلمان خواسته است با ترک کلاس و بستن شبکه شاد در یک تحصن سراسری شرکت کنند. در کانال‌های تلگرامی و اینستاگرامی مرتبط با اخبار صنفی معلمان هشتگ هایی چون «تحصن سراسری معلمان»  خودنمایی کرده و هدف آن است تا با فشار خیابانی و نیز ایجاد تنش‌های روانی بر دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها مسیر مطالبات قانونی و صنفی دچار اختلال شود.

چه کسی می‌خواهد مطالبات معلمان «سیاسی» شود؟ / بررسی پرونده تخلفات عامل وضع موجود در مجلس + عکس و فیلم

چه کسی می‌خواهد مطالبات معلمان «سیاسی» شود؟ / بررسی پرونده تخلفات عامل وضع موجود در مجلس + عکس و فیلم

بخشی از تصاویر و فیلم های منتشر شده توسط کانال تلگرامی شورای هماهنگی فرهنگیان

در بیانیه این گروه سیاسی با پوشش فرهنگی آمده است: اعتراضات را در هفته‌های بعد به‌صورت گسترده‌تر و طولانی‌تر ادامه خواهیم داد! این گروه محل‌هایی چون روبروی مجلس و نیز در مقابل تمامی ادارات آموزش‌وپرورش استان‌ها و شهرستان‌ها را محل برگزاری تجمع‌های اعتراضی خود اعلام کرده است.

در سال‌های گذشته فرهنگیان به روش‌های قانونی و مدنی سعی کرده‌اند درخواست‌های خود را به گوش مقامات و تصمیم‌گیرندگان برسانند، به‌طور طبیعی بیان مطالبه، حق مسلم و قانونی همه شهروندان و ازجمله فرهنگیان است. محور کانونی اعتراضات معلمان در ماه‌های اخیر معطوف به دو چالش مهم بوده است همسان‌سازی بازنشستگان مبتنی بر قانون مدیریت خدمات کشوری و رتبه‌بندی شاغلان حداقل هشتاد درصد حقوق اعضای هیئت‌علمی. این اختلاف‌نظر باعث ماهیگیری سیاسی یک گروهک کد دار با رفتارهای ضد امنیتی برای ایجاد تنش در میان اقشار زحمتکش فرهنگی شده است.

وب‌سایت صدای معلم پایگاه تخصصی فرهنگیان در نقد به فراخوان اعتصاب از سوی شورای هماهنگی فرهنگیان این گروهک را به «گروگان گرفتن مدرسه» متهم کرده و می‌نویسد: شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در فراخوانی از معلمان خواسته تا امروز شنبه ۲۰ آذر با تحصن (اعتصاب) در مدارس مطالبات خود را پی گیری کنند.

در ادامه این گزارش آمده است:

این فراخوان در حالی صادرشده است که مدارس کشور نزدیک به دو سال است که به خاطر «کرونا» تعطیل‌شده و کلیت آموزش و تربیت در معرض خطرات جدی و برگشت‌ناپذیر قرارگرفته است. ضمن تأکید مجدد بر «حق اعتراض» همه معلمان در چارچوب قانون اما با شیوه تعطیلی مدارس با توسل به اعتصاب (تحصن) به‌شدت مخالف بوده و آن را در راستای منافع آموزش و بهبود حال جامعه ارزیابی نمی‌کند. چه‌بسا به علت ذهنیت منفی اقشار و گروه‌هایی از جامعه نسبت به عملکرد برخی معلمان در حوزه کاری‌شان ممکن است آنان را در برابر جامعه قرار داده و حتی متهم به زیاده‌خواهی و خودخواهی نیز بشوند. هیچ فرد و نهادی حق ندارد دانش آموزان را از «حق آموزش» محروم کند.

چه کسی می‌خواهد مطالبات معلمان «سیاسی» شود؟ / بررسی پرونده تخلفات عامل وضع موجود در مجلس + عکس و فیلم

گروگان گرفتن مدرسه به خاطر مطالبات صنفی خودمان درجایی که متعلق به کودکان است؛ کنشی غیرعلمی، خودخواهانه و مخرب و در راستای آسیب زدن به عدالت آموزشی به‌ویژه در مناطقی است که دانش آموزان از حداقل امکانات آموزش مجازی محروم بوده و صدای آنان به‌جایی نمی‌رسد

 پیش‌ازاین دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در نامه به رئیس‌جمهور به‌نقد نظام رتبه‌بندی پرداخته‌اند در این بیانیه آمده است:

گره زدن معیشت و نظام رتبه‌بندی معلمان رفع تکلیفی بود که اصول و اهداف اساسی رتبه‌بندی معلمان را به حاشیه برد و اسباب فریب جامعه فرهنگی کشور را پدید آورد. از سوی دیگر مادامی‌که برخی سیاست‌گذاران این امر با دادن آدرس غلط به مردم تورم را معلولی بر رتبه‌بندی معلمان دانسته و تأمین بودجه این طرح را برای اقتصاد کشور آسیب‌زا می‌دانند و یا بازهم با حاشیه راندن اهداف طرح بعضاً حتی جامعه معلمین را فاقد صلاحیت لازم در جهت برخورداری از عناوین و رتبه‌بندی می‌دانند، بیش‌ازپیش حلقه مفقوده نگاه سرمایه‌ای به آموزش‌وپرورش

در میان مسئولین کشور عیان می‌گردد.

 در ادامه این بیانیه آمده است: به نظر می‌رسد دولت و مجلس شورای اسلامی بایستی با نظام پرداخت مبتنی بر توزیع عادلانه به همراه کنترل پرداختی سایر دستگاه‌ها و افزایش پلکانی حقوق معلمین، بیش‌ازپیش، تبعیض به وجود آمده را برای این قشر شریف و عزیز جبران نمایند. بیان دیدگاه‌های کارشناسی و پرهیز ا هیجان از سوی اقشار مختلف از فرهنگیان نشان می‌دهد که اعتراض به لایحه رتبه‌بندی معلمان با توسل به فشار خیابانی پروژه‌ای از بیرون طراحی‌شده با سرمشق نویسی خاص است که اهدافی جز بیان مطالبات معلمان و فرهنگیان بازنشسته را دنبال می‌کند.

نگاهی به ماهیت و اعضای این گروهک فشار؛ ماهیت آن را به‌خوبی نمایش می‌دهد. شورای هماهنگی فرهنگیان باقی‌مانده کانون صنفی معلمان است که در فتنه سال ۸۸ نقش سرباز خیابانی را در آن شورش آمریکایی و صهیونیستی بر عهده داشت. هدف کانون منحله صنفی معلمان آن بود که اعتراضات خیابانی را به مدارس گره‌زده و با ایجاد اعتصابات سراسری زمینه اخلال در نظام اداری کشور را فراهم آورد.

چه کسی می‌خواهد مطالبات معلمان «سیاسی» شود؟ / بررسی پرونده تخلفات عامل وضع موجود در مجلس + عکس و فیلم

افرادی چون رسول بداقی، محمود بهشتی لنگرودی و اسماعیل عبدی از اعضای باقی‌مانده کانون صنفی معلمان ازجمله افرادی هستند که در شورای هماهنگی فرهنگیان نقش بازی کرده و اهداف سیاسی را جایگزین مطالبات صنفی کرده‌اند. رسول بداقی، عضو گروهک نهضت آزادی سابقه شرارت امنیتی در کارنامه خود دارد. بداقی به صورت علنی با افراد آموزش دیده و کد دار برای براندازی  چون نرگس محمدی در ارتباط بوده است. در چند سال گذشته شورای هماهنگی فرهنگیان از رسالت اصلی خود در بیان مطالبات صنفی انحراف پیداکرده و در اغتشاشات آبان ۹۸ و اعتراضات خوزستان بیانیه‌هایی را به نگارش درآورده که در محتوا و خطوط اصلی هم‌سطح با بیانیه‌های گروهک منافقین است.

چه کسی می‌خواهد مطالبات معلمان «سیاسی» شود؟ / بررسی پرونده تخلفات عامل وضع موجود در مجلس + عکس و فیلم

رسول بداقی همراه با نرگس محمدی در فراخوان اعتراض خیابانی روبروی وزرات کشور!

انتشار بیانیه‌های سیاسی از سوی شورای هماهنگی باعث ایجاد اختلافات شدید میان اعضای این تشکل شده است تا جایی که برخی اعضای هیئت‌مدیره را به سیاسی‌کاری و انحراف از خط اصلی در تبیین مطالبات فرهنگیان متهم کرده‌اند. به نظر می‌رسد که میان برخی اعضای شورای هماهنگی فرهنگیان با گروه‌های چپ‌نما؛ گروهک نفاق و اصلاح‌طلبان یک رابطه معنادار و ارگانیک وجود دارد. و برخی از اعضا از مسائل صنفی فرهنگیان صرفاً به‌عنوان طعمه فریب و جذب نیرو استفاده می‌کنند.

چه کسی می‌خواهد مطالبات معلمان «سیاسی» شود؟ / بررسی پرونده تخلفات عامل وضع موجود در مجلس + عکس و فیلم

چه کسی می‌خواهد مطالبات معلمان «سیاسی» شود؟ / بررسی پرونده تخلفات عامل وضع موجود در مجلس + عکس و فیلم

انتشار بیانیه های شورای هماهنگی فرهنگیان سیاسی  در وب‌سایت گروهک تروریستی فدائیان خلق و حزب کمونیست

زمستان سال ۸۷ و درست یک سال قبل از آغاز شورش اشراف در فتنه ۸۸، تقی رحمانی از اعضای اصلی گروهک به‌اصطلاح ملی مذهبی در جزوه‌ای با عنوان «جامعه مدنی و دموکراسی» می‌نویسد: باید بانفوذ در لایه‌های پنهان نهادهای صنفی این تشکل‌های زرد را تبدیل به کانون‌های سبز تبدیل کرد. دانشجویان پس از پایان تحصیلات خود به انجمن مهندسان؛ معلمان و پزشکان رفته و فضای سرد آن را گرم کنند. این جزوات با کپی برداری از کتاب برندازی نرم جین شارپ به‌صورت پنهانی چاپ و توزیع شد!

پس از سکته مغزی و افول سیاسی نهضت آزادی، پرچم‌داری طراحی اغتشاش به دست اصلاح‌طلبان رادیکال افتاده است. شنیده می‌شود مجمع فرهنگیان اصلاح‌طلب با بازیگردانی یک مدیر لیبرال در آموزش پرورش نقش پررنگی در کلید زدن اعتصابات اخیر داشته‌اند.

برگزاری جلسات شبانه برخی از این عناصر با لیدر اصلاحات و نیز ارتباط سازمانی با گروهی از اصلاح‌طلبان خارج نشین بخشی از پروژه این گروهک مدعی فعالیت صنفی‌ (شورای هماهنگی فرهنگیان) برای مقاصد سیاسی است. هم‌زمان با ناکامی آمریکایی‌ها در مذاکرات وین، بار دیگر پروژه آشوب سازی در دستور کار ضدانقلاب قرارگرفته است و به نظر می‌رسد این گروهک با تابلو پوشش فرهنگی، نقش مهمی در این سناریو دارد. استفاده از مطالبات صنفی و تبدیل آن به اعتراضات سیاسی بخشی از برنامه دشمن برای افزایش فشار داخلی است. در آخرین دور از تنش‌آفرینی در اصفهان مطالبات صنفی کشاورزان با آتش زدن مشکوک و شبانه چادرها آغاز و باهم نوایی علنی با منافقین و اراذل اوباش اجاره ای در بستر زاینده‌رود پیش رفت. برخی از تحلیل‌گران سیاسی اعتقاد دارند؛ کلید زدن پروژه اعتصابات از سوی گروهک شورای هماهنگی با همین هدف طراحی‌شده است.

مجلس بدنبال بررسی ترک فعل‌ها و تعلل مدیران دولت سابق

 پشت پرده لایحه رتبه بندی معلمان متهمان، متهمان دیگری نیز دارد. طبق قانون برنامه ششم توسعه و اسناد بالا دستی بر رتبه بندی معلمان تاکید ویژه شده است، اما طبق روال معمول دولت روحانی با ترک فعل و سهل انگاری در اجرای آن کوتاهی کرده است.

سیدمحمد مولوی نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس در این‌باره می گوید:دولت سابق و مدیران ارشد وزارت آموزش و پرورش باید پاسخ دهند چرا در اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان کوتاهی کرده‌اند؟ چرا لایحه‌ای به مجلس نفرستادند؟   مدیرانی که در طول ۱۰ سال اخیر در این زمینه ترک فعل کردند باید پاسخگو باشند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: آذر ماه در حال پایان است و به زودی وارد بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ خواهیم شد در حالی که باید نظام رتبه‌بندی در سال ۱۴۰۰ اجرایی می‌شد. اگر اجازه داده می‌شد تا سقف اعتبار و بودجه رتبه‌بندی معلمان را اجرا می‌کردیم و معلمان از اجرا مطمئن می‌شدند قطعا آنها کمک‌حال دولت هم بودند چرا که آنها درک زیادی از شرایط اجتماعی، اقتصادی و بی‌پولی کشور دارند.

دولت سیزدهم از همان روزهای آغاز به کار رسیدگی به وضعیت معیشتی فرهنگیان را در دستور کار قرار داده است، احبای شورای عالی آموزش و خارج کردن آن از حاشیه و نیز همگرایی وزارت کشور با تجمعات صنفی معلمان بخشی از اقدامات چشم‌گیر دولت در این زمینه است. به‌صورت طبیعی هرقدر فرهنگیان صف خود را از ضدانقلاب و عوامل سوءاستفاده کننده حزبی دور کنند؛ دسترسی آن‌ها به کریدورهای قانونی آسان‌تر است!


[۱]https://www.tasnimnews.com/fa/news/1400/09/07/2616017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 162
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    80 26
    حرف حق میزنی میشی سیاسی. خیلی مضخرفه تیتر خبرتون
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      8 26
      که چی چهارتا نظر پشت سرهم گذاشتی؟
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      4 11
      سلام . - تمام سود و زيان ها به دست خداست و غير او هيچ نقشى ندارد. «دونِ اللّه ما لايَضُرّه و ما لا يَنفَعه» - شرك و دلبستگى به غير خدا، بزرگ ترين انحراف است. «دون اللّه ... هوالضّلال البعيد» - شرك، پايگاه عقلى و منطقى ندارد. «دونِ اللّه مالا يَضُرّه» زيرا پرستش، يا براى رسيدن به سودى است و يا جلوگيرى از شرّى، كه بت ها هيچ كدام را ندارند. - شرك، به تمامى انواعش (معبودهاى عاقل و بى عقل) محكوم است. (يكبار در كنار كلمه «يَدعوا»، حرف «ما» آمد كه براى موجودات بى شعور است و يكبار در كنار جمله «يَدعو»، حرف «مَن» آمد كه براى معبودهاى با شعور از قبيل انسان، ملائكه و اجنّه مى باشد. - به خاطر منافع زودگذر دنيا، ضرر دائمى آخرت را نخريم. «ضَرّه أقرَب مِن نفعه» - ضرر طاغوت ها براى مردم بيش از چيزى است كه به آنان مى دهند. «ضَرّه أقرب من نفعه» - با كسى كه تورا از خداوند باز مى دارد و به سوى خود دعوت مى كند معاشرت مكن و او را سرپرست و رهبر خود قرار مده. «لبئس المولى»
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      20 34
      دم خروس از لینجا معلوم میشه که در طول ۸ سال دولت روحاحی شوبای هماهنگی یادشون نبود که چرا رتبه بندی اجرا نمیشه ، یهویی در دولت رییسی یادشون اومد و بعد باید اعتصاب کرد و بعد.....
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      7 12
      مزخرف . سوادت مارو کشت
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      15 33
      ایستادن کنار لاشخوری که کنار خیابان کشف حجاب کرده و عکس گرفتن با.... میل او حرف حقه؟؟ اینا باید تو چین میبودن تا بهت بگم چکارشون میکرد همونجور مملکت داری میکنن که یک میلیارد و چهارصد میلیون ادمو نه تنها اداره کردن که به اقتصاد دوم عالم تبدیل کردن
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      19 4
      به مشکلات سهامداران هم رسیدگی فوری شود منتظر وعده هاتون هستیم
    • احمد IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      13 10
      اگر فقط در حد حرف زدن باشه، مشکلی نیست. ولی آتش سوزوندن و تخریب و قمه کشی باشه، دیگه سیاسی نیست. جرمه.
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      12 17
      من به عنوان یک معلم معترض به وضعیت معیشتی نمی توانم با این اعتراضات همراهی کنم . آن هم فقط به یک دلیل : چرا در هشت سال دولت روحانی که وضعیت معیشتی معلم به فنا رفت هیچ فراخوانی برای اعتراضات داده نشد. اگر کانون صنفی ( سیاسی) توانست جواب دهد و اقناع کند بسم الله
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      2 2
      حرفتو قبول دارم، در نبود اعتراض مسئولین محترم برای حل مشکلات، تکونی به خودشون میدهند؟
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      3 2
      بورس را هم دریابید
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      0 0
      سلام - انسان ها به طور طبيعى از خطر و عوامل شرّ و ضرر مى ترسند و از رويارويى با آن پرهيز مى كنند
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      4 5
      مگر خمره رنگ رزی است؟ معلمان صبر کنند تا مجلس و دولت این ارثیه دولت بی کفایت قبل را جمع کنند.
    • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      3 7
      نود درصد این معلمهای تنبل حتی اگر ازهمین حالا نباشند نه تنها هیچ مشکلی پیش نباید وفقط درلیست آمار کسری معلم هست
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      13 7
      نود درصد این معلمها بیسواد هستند بابد وضعیت مملکت دید وبه این معلمها رتبه منفی داد ودادگاهیشون کرد
    • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      3 5
      درانگلیس همین ۹۰ددصدفرهنگیهای معترض-اگر دانش اموزان افت تحصیلی داشته باشند وهزینه مدرسه ومعلمها زیاد بشه-فوری بعدازارزیابی وطبقه بندی یک جلسه تعدیل برگزارمیکنند-نوددرصدشونو بهشون میگویند به این دلایل خداحافظ وبروید یک جایی دیکه کار کنید تا ببینیم میتونید خقوقتونو دربیارید
    • محمد IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      0 18
      حرف حق
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      0 1
      چی بگم
    • ناشناس IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
      3 19
      این حرفت از سر نادانی محض هستش وقتی افزایش نقدینگی تورم ایجاد می کند چرا باید زیر بار تسلسل باطل برویم قدرت خرید باید بالا رود اونم نه با فشار آوردن به حکومتی که از درون و برون دشمن پا بر روی گلویش گذاشته
    • دانش آموز پرسشگر IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
      12 0
      بالاخره معلمان عزيز كشورم بعد از 43 سال از پيروزي انقلاب نگفتند ...؟؟؟ علم بهتر است يا ثروت ؟؟؟!!!
    • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
      0 0
      آقا یکی به من بگه علم بهتره با ثروت؟به نظرم ثرونو عشق است.
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      0 0
      مزخرفه
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    23 1
    همه حقوقشان رفت بالا به غیر از کارگر بدبخت ..بخصوص بخش خصوصی که دیگه هیچ نماینده کارگران تو خوابه
  • رضا IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    43 4
    من معلم نیستم ولی مجلسم کم این بنده خداها رو سرکار نذاشت اول گفتن تا مرداد پایان کار رتبه بندی، بعد گفتن شهریور بعد مهر بعد آبان و بعدم آذر ، قشنگ دارن فریبشون میدن مشکل مجلس هم نیست خزانه کشور و اوضاع مالی خرابه منتها ادعای آقایون زیاد الان هرروز جایی نیست تجمع صنف یا گروهی نباشه این چیزا زنگ خطره مسولین از خواب بیدار شن، صدای مردم رو بشنوین
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      10 13
      اینا نتیجه کمکاری دولتیه که همین انجمن و صنف و سبیریتیا گذاشتن تو دامن مردم
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      9 5
      میخواستن درست رای بدن که الان مجبور نشن سختی بکشن جوری میگی صدای مردم رو بشنوین انگار عمه من انتخابات شرکت می‌کنه
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      3 3
      اعتراض حقشونه ولی قضیه ی این "شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان" چیه؟ فکر نمیکنید بعضی اوقات به جای مطالبه گری درست و نتیجه گرا بازیچه یه گروه با اهداف خاص میشن؟
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    57 7
    کلا از نظر شما هیچ اعتراضی به حق نیست
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      7 27
      وقتی پای سرویس اطلاعاتی پای کار باشه و نا حق هم باشه خب حق نیست
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      6 21
      کلا از نظر شما هیچ اعتراضی نباید بدون حمله به اسلام و ارزشها باشه عکس با بیحجابی تو خیابون
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      3 9
      گویا شماها کلا عادت دارید بدون خواندن اصل مطلب در باره اش نظرات مضخرف بدهید
  • امیر IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    45 4
    مشرق تو مثلا رسانه ای؟؟؟؟
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      6 25
      سوختی؟رسانه فقط ایران اینترنشنال و بی بی سی حتما با اون دروغاشون
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      3 19
      نه فقط بی بی سی رسانه است
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      13 0
      مشرق مدتی است بطور آشکار با مردم زاویه پیدا کرده است.
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    13 20
    جناب مشرق چند گرفتی حاضر نیستی اعتراضات مخالفان واکسن رو که حداقل 20ملیون نفرند رو پوشش بدی؟!
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      4 3
      ۲۰ میلیون نفر؟؟؟بیشتر جمعیت واکسن زدن ۲۰ میلیون از کجا آوردی فتنه گر؟
    • Nasra IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      3 0
      حق و حقیقت همیشه مظلوم و بی رسانه هست ولی ماه پشت ابر مخفی نمیمونه و به زودی همه چی معلوم میشه حتی اگه رسانه ای نباشه پوشش بده
    • میرزا CA ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      0 1
      تو چندی گرفتی عزیزم
    • رضا IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      1 1
      نکنه نوزادها و کودکان زیر 7 سال و حتی اموات را توی آمارت آوردی عامو
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    8 26
    هرکدوم ناراحتن انصراف بدن من بجاشون برم سرکار بیمه سلامت همگانی دارم نه حقوق ثابتی نه تامین اجتماعی نه... بفرمایید شرایطتون اگه بده برید بذارید جا باز بشه.
    • RO ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      8 3
      تو بی تلاشی که تا حالا بیکار موندی. جای اونا هم بری تا ظهر میخوابی و باز بیکار میشی.
    • ناشناس IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      10 1
      واقعا فکر میکنی متخصصی، اگر تخصص داری برو آزمون شرکت کن تا مثل بقیه پذیرفته بشی.
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      8 1
      شما هم می تونید هر سال در امتحانات جذب اموزش وپرورش شرکت کنیدودر صورت صلاحیت علمی حتما پذیرفته می شید.
    • حسین IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      3 0
      میدانی برادر شمادحق دارید.نظام سرمایه داری وبرده پروری اینگونه است
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      4 6
      خدا پدرتو بیامرزه سالی سه ماه تابستون تعطیل یکماه به هوای عید تعطیل هواسرده تعطیل برفه تعطیل انتخاباته تعطیل کروناس تعطیل الودگی هواس تعطیل . بیمه به جاش مگه چکار میکنن که هشتاددرصد اعضای هیئت علمی بگیرن
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      5 1
      از طرز تفکرت معلومه که سواد و شعور نداری. حالا حالا ها باید بیکار بمونی.
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      1 1
      تخصص دارم، خیلی بهتر از برخی معلما، اگه عرضه دارید برید کار بهتری پیدا کنید معلمی جای کاسه دست گرفتن نیست شغل انبیا هست و با این اقتصاد مشکلات خودشو داره.
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      2 1
      منم مهندس بیکارم از دانشگاه دولتی اونی که میگه اگه تخصص داری برو ازمون شرکت کن و...سه حال داره یا ما رو شوت فرض کردی یا خودت شوتی یا معلمی و میدونی حرفش اشتباس ولی دفاع میکنی مگه تو تو این کشور زندگی نمیکنی مگه ظرفیت جذب متخصص چقدره ها ؟ بعدم حرف ناحقی نزده که اینجور نرم افزارت بهم ریخته میگه اقا جان معلما ناراحتن خیلی خوب حرفی نیست انصراف بدن بیان بیرون والبته عین بقیه سربازی برن یا نه اصلا نرن بیان بیرون فقط ببین چند لشگر جوان با تحصیلات عالیه امادن با همین شرایط برن اموزش پرورش این بیحسابه ؟؟؟
    • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      2 1
      شما اکثرمعلمهای به اصطلاح خودتون زحمتکش ومفتخور چه گلی به سر مملکت زدید
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    1 4
    سلام . - تمام سود و زيان ها به دست خداست و غير او هيچ نقشى ندارد. «دونِ اللّه ما لايَضُرّه و ما لا يَنفَعه» - شرك و دلبستگى به غير خدا، بزرگ ترين انحراف است. «دون اللّه ... هوالضّلال البعيد» - شرك، پايگاه عقلى و منطقى ندارد. «دونِ اللّه مالا يَضُرّه» زيرا پرستش، يا براى رسيدن به سودى است و يا جلوگيرى از شرّى، كه بت ها هيچ كدام را ندارند. - شرك، به تمامى انواعش (معبودهاى عاقل و بى عقل) محكوم است. (يكبار در كنار كلمه «يَدعوا»، حرف «ما» آمد كه براى موجودات بى شعور است و يكبار در كنار جمله «يَدعو»، حرف «مَن» آمد كه براى معبودهاى با شعور از قبيل انسان، ملائكه و اجنّه مى باشد. - به خاطر منافع زودگذر دنيا، ضرر دائمى آخرت را نخريم. «ضَرّه أقرَب مِن نفعه» - ضرر طاغوت ها براى مردم بيش از چيزى است كه به آنان مى دهند. «ضَرّه أقرب من نفعه» - با كسى كه تورا از خداوند باز مى دارد و به سوى خود دعوت مى كند معاشرت مكن و او را سرپرست و رهبر خود قرار مده. «لبئس المولى»
    • یک استقلالی IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      4 2
      تو چی میگی این وسط بیسواد
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    5 9
    هرکسی(ازدیپلم به بالا)میتونه معلم رسمی بشه اگر پارتی ومدرک تقلبی ...داشته باشه(یک یا چندکتاب را سالها تکرار کردن کاری داره!؟
    • بیطرف IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      3 3
      چرا تشریف نمیاری 30 سال همون کتاب های به قول خودت تکراری را تدربس کنی؟تو خودت را میتونی بفهمی که می خوای چیزی یاد کسی بدی؟
    • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      4 0
      صدسال سیاه نمیام باشما به اصطلاح فرهنکی ومعلم(که محصلین وخانواده شان را به خاک سیاه کشاندید وترک تحصیل کردنند وغارتشون کردید برای ۴تا کتاب که اصلا بلد نیستید تدریس کنید...) شریک شماها بشوم-پس شماها بروید خودتان را بفهمید
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    1 12
    ببینید بعد این معلم های با این فرهنگ میخواهند به بچه های ما درس بدهند که وضع اینگونه می شود
  • علی IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    8 14
    من نمیدونم معلمان عزیز مگه هفته ای چند ساعت کار می کنند که هرروز اعتراض به حقوق و مزایای خود می کنند . دو ساله که اصلا مدرسه نمیرن و توخونه با این روش به اصطلاح انلاین یک کلیپ یا یک متنی میزارن و میرن .عین واقعیت . خودم دو تا محصل دارم . باور کنید در هفته سر جمع کل معلمانشون دو ساعت انلاین نیستن . خداییش این حقوقی هم که می گیرن واسشون زیاده . یک خانم معلم با 15 سال سابقه همسایمون هست . دو ساله اصلا کلاسی نمیره و حقوقش از منی که 28 سال سابقه دارم و مدرک کارشناسی ارشد بیشتره . من روزی 8 ساعت اداره هستم و تمام مدت دوسال کرونا هم سر کار بودم .
    • بیطرف IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      2 2
      حالا خودت استادی پس چرا بچه ات می فرستی مدرسه؟!
    • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      2 2
      شما ببخشش که چرا مدرسه میفرسته . حیا نکنی یه وقت . په اون وقت معلما پول چیو میگیرن از بیت المال . سالی این همه تعطیلی دارن
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    5 1
    سیاسی کردن موضوع اصل موضوع را هم به حاشیه میبرد
  • ايراني IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    9 1
    همه چي رو سياسي نكنيد
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    0 7
    در یک کلام دشمن
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    4 14
    ۹۰درصد این معلمهارا اول اخراج ودادگاهی کنید-بعدش هم ملت ازدیپلم به بالا خیلی بیکار دارند که حاضرند بیایند معلم شوند ویک یاچند کتاب را ۳۰سال تکرار ودرس بدهند
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    4 7
    ما بیکاریم و بدون بیمه بعد اینا به فکر افزایش حقوقن!
  • حسین IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    15 2
    کلا نظر مشرق اینه هیچ کس نباید اعتراض داشته باشه، همه باید ساکت بمونند تا بمیرند یا فرجی بشه.
    • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      2 2
      پس مرض داری میای مشرق میخونی بعدشم متنو بخون ببین چی گفته تو اصلا میدونی اون انگلی که کشف حجاب کرده و این حضرات فرهنگی باهاش
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    7 3
    امروز هر صنفی حقشو میخواهد باید از کف خیابان باید حق گیری کند
  • DE ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    4 4
    مطیع امریکا و دست بوس اسرائیل باشی هیچگونه اعتراض و اغتشاشی اتفاق نمیفته . هیچگونه .
  • حامدی IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    0 4
    دشمن
  • حميد IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    4 10
    معلمي كه با آمدن در خيابان بخواهد ايران را مانند سوريه كند معلم نيست منافق است.
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    6 7
    از ۱۲ ماه سال که حداقل ۶ ماه تعطیل تشریف دارند، اون چند ساعت در روز هم که کلاس میرن کلا ... بعد اونوقت اندازه من کارمند بدبختی که با ۲۳ سال سابقه و خیر سرم پست بالا، تعطیل و غیر تعطیل نداریم و مثل لودر تا دیروقت باید کار کنیم،. اونوقت این حضرات فرهنگی با این کار کردنشون موندم چه رویی دارن بازم میگن حقوقمون کمه!!!! « اونوقت به خاطر فرهنگیان تلااااشگر و متوقع چه حجم وحشتناکی نقدینگی ایجاد و تورم سرسام آور کشور را نابود میکنه.... ». یعنی جماعت فرهنگیان محترم این نکته ساده اما مهم رو متوجه نمی‌شوند یا ..‌‌‌....!!!!!!
    • X IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      3 4
      اگه شعور داشته باشی تو هم مثل بقیه میری دنبال حقت نه اینکه بقیه رو نکوهش کنی.
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      1 3
      شما چطور کارمندی هستی که در تایم اداری داری وبگردی می کنی؟! لودر اسباب بازی هستی. زمان ارسال پیامک ۱۲ و ۲۴دقیقه است یعنی اوج حضور ارباب رجوع
  • یاسر IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    8 3
    کلا از نظر امثال شما مردم باید کلا خفه خون بگیرند پس تکلیف حقوق متقابل ملت و حکومت چی میشه ننگ بر شما شرم بر شما خاک بر سر و دهانتان اللهم عجل لولیک الفرج
    • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      1 2
      واقعا اللهم عجل لولیک الفرج که یا شمارو هدایت کنه یا نابودتون کنه اخه چجور ازمتن اینو گرفتی
  • حامدی IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    0 2
    اصلاحطلبان میخوان
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    5 6
    جمع کنید بابا.... اول از روی بیکاری و الافی میرن معلم میشن، بعد که جاپا سفت کردن از عالم و آدم طلبکار میشن. سالی ۶ ماه روزی ۳ ، ۴ ساعت کار، همینم براتون زیاده، بزارید مملکت تو شرایط آرامش داشته ، البته اگر فرهنگی و دغدغه مند هستید
  • اندکی هوشیاری IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    3 1
    طرح مطالبات صنفی و پیگیری حقوق هر مطالبه گر قانون مداری، وظیفه دولت و حکومت است و سیاسی جلو دادن آن یا انگ امنیتی زدن برای تخطئه آن ، جرمی نابخشودنی است. ا
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    1 7
    نسل جدید معلما چقدر پر ادعان بعضیاشون حقوق هشتاد درصد هیئت علمی !!!!!! بد نباشه میخواین کلا نفتو بدیم شما مگه چیه
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    6 5
    به قران کلی مهندس و تحصیلکرده بیکار داریم هر معلمی نمیخواد بیاد بیرون اونا با عشق میرن جاشون
  • معلم شما IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    5 0
    اگه وجدان دارید به دلیل مفت خور ی قلمت رو به این نوشته هاآلوده نکن
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    4 4
    ۱-خداوکیلی ۹۰درصد معلمهای رسمی ودایمی،معلم واقعی نیستند والا یک یاچندکتاب را میخواهند ۳۰سال تکرار کنند واگر سوالی ازشون بشه میگویند بیائید کلاس تقویتی،خصوصی وآزادتا غارتتون کنیم-این شد خدمت وایا حقوق،مزایا وانواع امایازشون حرام نیست ۲-ازدیپلم به بالا هرکسی که بیکاز میتونه به این شیوه معلمها تدریس کنه-اگر استعفا بدهند ده برابرش بجایشان آماده اتد
  • زکریا IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    9 1
    اقای نویسنده محترم این متن لطفا با چند معلم تماس بگیر و بپرس چگونه زندگی خود را می گذراند بعد این ها را بنویس
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      2 1
      اقا نویسنده محترم دمت گرم . با چند جوان مهندس بیکارم تماس بگیر بگو بیمه ندارین کارندارین چجور میگذرونین راضی هستید پول بجای ایجاد شغل بره تو جیب قشری که سالی چند ماه بیکارن
  • مادربچه هاومعلم مدرسه IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    8 9
    معلم هایی که‌ شاکی هستند، استعفا بدهند.
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    3 5
    دراین شرایط حساس مملکت ۹۰فرهنگی ومعلمی که درسال تحصیلی ۱۰۰روز هم زوری درمدرسه حضوز نداره -افزایش انواع حقوق مزایا وامتیاز ....برای چیه !؟
    • یاسر IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      5 1
      این شرایط حساس کی تموم میشه؟
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      1 4
      این شرایط حساس وقتی تموم میشه که امثال اینا نرن به روحانی رای بدن که از اوردن واکسنم عاجز بود . جمله تاریخیش یادمونه دیگه :مگه واکسن سوهان قمه که زیاد باشه
    • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      0 1
      این شرایط حساس مملکت اکر فرهنگیها ومعلمهاشون بجای مادیگرایی کار وتلاش میکردنند تا حامعه ومردم باسواد واقعی وپیشرفت میکردنند تا حالا تمام شده بود نه اینوه خودشان هم اب بریزند به اسیاب دشمنان داخلی وخارجی
  • محمد IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    11 4
    مشرق دهنتو ببیند حررف نزن من بعنوان یک معلم لحظه شماری میکنم ساقط شوی
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      2 1
      من هم به عنوان یک معلم لحظه شماری می کنم براندازان سقط شوند
    • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      1 2
      باید دید این معلمان چطور و از چه راهی وارد آموزش و پرورش شدن
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    4 1
    اگه مسلمونید به داد سهامداران بورس برسید هرشده ناله و اشک و آه از یک طرف هر روز گرونی و تورم از یک طرف دیگه اصل پولمون سود نکرده هیچ یک چهارم و حتی برخی سهام ها یک پنجم و برخی باز هم کمتر شده
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      4 1
      گریه نکن... ریسیی قبلا گفته بود که درست میکنه. خخخخ
  • ناشناس IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    6 0
    اونایی که میگن حقوق معلم زیاده ۳.۵ حقوقمه معلم رسمی با این پول حضور غیاب کردن هم زیاده یک تومن از این پول فقط صرف رفت وآمد میشه با این حقوق ماهم درس درست حسابی نمی دیم هرچقدر توجه به ما بیشتر بشه ما هم درس دادن رو باکیفیت تر و در حد فراتر از کتاب درس می دیم
    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      1 0
      خداوکیلی با روزی یکساعت کارشاید نفید ودرسال حداکثر۱۰۰روز حضور-۳/۵ تومان کمه!پس مرهصی بیمه وانواع شیرینی خانواده ها وکلاسهای خصوصی وتقویتی امکانات ادامه تحصیل وتفریح و....را درنطر نمیگیری!؟عمد مردم ۳۰روز ازصبح تا شب با مدرک لیسانس وفوق لیسانس میروند درفروشگاهها کارمیکنند بدون هرگونه مزایا مرخصی عیدی پادداش وامایاز ماهی یک میلیون تومان بهشون میدهند!؟برو خجالت بکش یک کتاب میخواهی تکراری درس بدهی اینقدر توقع بیشتر داری
    • ماریه IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
      0 0
      بار درس دادن همش روی دوش خانواده ها هست . به نظر من هر معلمی ناراضی هست برود هزاران نفر ارشد بیکار هست جایگزینشان می شوند. راستی علم بهتر است یا ثروت
  • ناشناس IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    3 0
    معلم از فقر نمی نالد از فرق می نالد به خدا کارمندان دیگر می گن معلمان ساعت درس میدن درصورتی که ما ۲۴ ساعت هم در خانه مطالعه طراحی امتحانات چک کردن تکلیف انجام می دهیم نظام پرداخت عادلانه باشد به خدا ما می دانیم دولت تحت فشاره مردم تحت فشاره ولی ماهم نمی تونیم فرق بین خود وسایر ادارات راببینیم
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    3 1
    مگه نرگس محمدی.... معلمه که در اعتراضات شرکت کرده
  • حسین IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    3 1
    مشرق عزیز ای کاش بجای جهالت همانند وهابیان شبه جزیره زره ای عقل داشتید و به جای این مزخرفات به فکر عموم و اقشار جامعه بودید
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    2 6
    مقاله ای سرتاسر توهین، تهدید و دروغ.
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    0 1
    سلام - انسان ها به طور طبيعى از خطر و عوامل شرّ و ضرر مى ترسند و از رويارويى با آن پرهيز مى كنند و بديهى است موسى عليه السلام نيز كه انسان است بترسد، آنچه مورد انتقاد و مذمّت است، تأثّر، خشيت و اضطراب قلبى از غير خداست كه مخالف شجاعت واز صفات رذيله است والبتّه موسى از آن دور بوده است.
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    1 2
    این همه جوان بیکار تحصیل کرده انحصار شغل این معلم ها لجوج خودخواه بردارید تا بقیه مشغول به کار شوند والا چیکار میکنید دوسال کرونا خونه نشستید از کارهای دیگر درآمد دارید فکر کردید نمیدونیم.
  • ماریه IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    1 1
    چرا فقط بحث افزایش حقوق معلم ها و پرستارها مطرح هست پس بقیه ملت چی . مگه معلم ها چکر می کنن نصف سال خونه هستن پنجشنبه و جمعه هم که تعطیل هستن . پس ما چی که تمام سال روزی 12 ساعت کار می کنیم
  • محمد IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    2 0
    شما ها اینقدر کش دادن تا کارد به استخوان رسید کجای دنیا معلم نصف خط فقر حقوق دریافت می کنند.مگر جار نزدن داریم اجرا می کنیم چرا نشد. هرچی رو سیاسی جلوه نده مشرق وابسته...
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    0 0
    در دلمون ظهور امام زمان ع را از خدا بخواهیم
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    2 0
    در متن و دیدگاه ها نظراتی را خواندم که اصلاً منطقی نیست در جواب باید گفت که لایحه رتبه بندی معلمان حدود 10 سال و تعرفه گذاری پرستاری 14 سال است که در حال خاک خوردن هستند دوم تا قبل از کرونا مدارس حضوری بود و معلمان مانند بقیه افراد در مدارس حاضر بودند و این دو سال نیز برای سلامتی فرزندان شما در مدارس حضور پیدا نکردند. سوم ساعت کاری هر شغلی متفاوت از دیگری است مثلا یک کارمند بانک در ایران آمریکا ژاپن چین یا روسیه به تعداد ساعت و روز های مشخصی در سر کار حاضر می شود. همان طور که معلمان سایر کشور ها نیز به تعداد ساعت و روز های معینی در سر کلاس حاضر می شوند. چهارم نوجوانی که می بیند معلم خود هنوز در معیشت روزانه خود مانده است به چه امیدی درس بخواند؟؟ آیا اصلاً برای معلم خود ارزشی قائل می شود؟؟ در آخر باید اضافه کرد درد معلم و پرستار فقر نیست بلکه فرق است.
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    1 3
    اعلام کنند ،هر کسی اعتصاب یا تحصن کرد از آموزش وپرورش اخراج وهمزمان فراخون جهت استخدام معلم ،اگر کوناه بیاید هر کی از ننه اش قهر کرد میاد کف خیابون ،خوب دوسال مدارس تعطیل بوده ،
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    1 2
    معلم هستم. سالهاست متاسفانه روال کار آموزش و پرورش این بوده که نمره الکی می دادند تا آمار قبولی بالا باشه. اخیرا برخی مدیرها تصمیم گرفته اند این ارفاق ها را متوقف کنند تا مسئولان صداشون رو بشنوند. فقط مساله اینه که چرا تو دولت مزخرف روحانی این کارها رو نکردند.
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    3 0
    سلامتی معلما که میگفتن علم بهتر از ثروته
  • سجاد IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    0 1
    مسبب اصلی وضعیت خراب کارمندان و بازنشستگان و کارگران و معلمان در درجه اول منصوبان هشت سال گذشته دوران روحانی میباشد که همچنان در دولت رییسی در مدیریتها و معاونتهای ادارات دولتی قرار دادند. روزیکه رییسی خواهان جایگزینی بدون استثنا منصوب شدگان دوره روحانی در سراسر کشور باشد آن روز را باید به فال نیک گرفت تایید یادت نره
  • سجاد IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    0 2
    مسبب اصلی وضعیت خراب کارمندان و بازنشستگان و کارگران و معلمان در درجه اول منصوبان هشت سال گذشته دوران روحانی میباشد که همچنان در دولت رییسی در مدیریتها و معاونتهای ادارات دولتی قرار دادند. روزیکه رییسی خواهان جایگزینی بدون استثنا منصوب شدگان دوره روحانی در سراسر کشور باشد آن روز را باید به فال نیک گرفت تایید یادت نره
  • سجاد IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    0 2
    مسبب اصلی وضعیت خراب کارمندان و بازنشستگان و کارگران و معلمان در درجه اول منصوبان هشت سال گذشته دوران روحانی میباشد که همچنان در دولت رییسی در مدیریتها و معاونتهای ادارات دولتی قرار دادند. روزیکه رییسی خواهان جایگزینی بدون استثنا منصوب شدگان دوره روحانی در سراسر کشور باشد آن روز را باید به فال نیک گرفت تایید یادت نره
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    1 0
    معلمان دارایی های مادی و معنوی مملکتند
  • DE ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    0 0
    دستاوردمون اينه
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    1 2
    بخدای احد وواحد تاحالا هرچی فرهنگی ومعلم دیدم نود درصدشون باسوادنند
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      0 0
      این معدمهای که من دیدم،فقط عرضه دارند یک یا چند کتاب را سی سال تکرار ودرس بدهند ویک سوال هم ازشون نیشه میگدیند درکتاب نیست یا بیائید کلاس تقویتی وهصوصی تا یادتون بدهیم
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    2 0
    لطفا نشر کنید سایت مشرق خدا رو در نظر بگیر(شاید حتی نگیری و این کامنت رو پاک کنی) هر چی میشه فتنه نیست تمام دنیا اعتراض میکنن حتی بعضی برای آلودگی هوا اعتراض گسترده میکنن ولی فتنه نیست .
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    3 2
    واقعا نود درصد این معلما سیاسیکار تنبل بیسواد ....هستند
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    3 0
    ظاهرا مشرق از همه بیش تر تمایل داره موضوع رو سیاسی کنه
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    1 0
    چند رصد معلما مشکل دارند/؟؟؟؟ واقعا یک الی 5 درصد
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    1 2
    نود درصد این معامها تنبل بی تفاوت را دادگاهی کنید واموال پول وداراییهای خود وخانواده شان را بررسی کنید میلینید چطوری مملکت را غارت کردنند
    • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      2 0
      باشه فهمیدیم دارین دندان روی دندان می فشارید ..! عقده های دیگران رو هم ما باید پاسخ دهیم، شکر! الهی شکرت خدا.
  • بیت المال IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    0 1
    یک بچه معلم با 6 ماه کار ماهی 15 میلیون یا خدا شدیم اصحاب کهف بریم بخوابیم وقتی بیدار شیم یک بچه معلم با سه ماه کار ماهی 300 م خواهد گرفت
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    2 0
    مشرق شما بگو چرا صدا سیما و.....بودجه چند برابر شده ولی آموزش وپرورش فراموش شده
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    1 1
    نود درصد این فرهنگیان عزیزند
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    1 3
    معلمی که درخیابان دنبال حقش هست واقعا یک مشت مفتخور ودزد مدرک تقلبی وبیسواد بیشتر نیستنند-والا با قلم وسوادشون میتوانستند کشوری را به(سواد،تولید،خودکفایی،استقلال،اقتداروپیشرفت...)برسانند وخودشون هم بهره میشدنند
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    5 1
    تبغیض نباشه هیچ معلمی اعتراض نمیکنه و فرصت بری دشمن جهت سو استفاده ایجاد نمیشه
    • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      0 5
      تبعیض ؟؟؟؟ کدوم قشر کارمند سربازی نمیرن سالی چند ماهم بیکارن اونا باید بنالن کار برعکس شده معلما مینالن
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    2 1
    آخه این چه فرهنگی ومعلمیه که مردم ومحصلها باید اینقدر هزیته اموزشگاه وکلاسها ومربی تقویتی خصوصی وازاد و....بدهند!؟
  • علی IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    2 2
    یه نفر با مدرک لیسانس ودوسال سابقه به اندازه یه معلم لیسانس با ۲۵ سال سابقه حقوق میگیره بماند که نصف سبد خوراکشون روهم تحت عناوین مختلف به شون میدن بـچه هاشون مثل آب خوردن استخدام مبشن هرجا سفر کنن بهترین هتلها در اختیارشونه اونوقت میگن معلمها چکار میکنن مگه تازه اگه جنگی هم در بگیره جورش رو بازم مردم باید بکشن
    • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      0 0
      همچین آدمهایی رو ،ژنهای برتر،اقازاده ها مفسدان خاینین ومفتخورها وامتیازیها وسهمیه ایها وامصاهای طلایی وتمام ناهنحاریها....وتمام جامعه را)خود فرهنگیها ومعلمین بصورت مستقیم وغیر مستقیم مسببش شدنند-اگر نمره نمیدادید ورشوه نمیگرفتید وزیر بار تطمیع تهدید وفساد وبی تفاوتی نمیرفتید وبفکر مادیات نبودید وکارتون را بنحو احسن انجام میدهید همچین آدمهای مفتخور ومفسدی بوجود نمیآمدنند
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    1 0
    چندسال دانش اموز بودم اما یه معلم درس حسابی تو ایمدت ندیدم
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    0 0
    مثنوی هفتاد من می‌نویسید؟!!!
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    0 0
    اگر واقعا برای دولت تامین اعتبار برای پرداختهای حقوقهای بالا امکان پذیر است یاعلی هیئت علمی آموزش و پرورش و این اداره و اون اداره نداره به همه پرداخت کنه اگر هم در تا مین اعتبار مشکل داره دلیلی نداره این اداره از اداره ای دیگر بیشتر بگیره باید روال پرداخت یکی باشه
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    0 0
    دشمن
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    0 0
    جرقه فتنه جدید آن هم از مدارس!
  • علی IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    0 1
    من نظرات رو خوندم وقتی آموزش و پرورش را بعد از انقلاب نفوذی ها ضعیف نگه داشتند تا افراد نخبه به دستگاه های دیگر بروند تا خروجی جامعه این شود که می گویند معلم ها تعطیل هستند این چه منطقی است در تمام دنیا ساعت کار معلمین از ایران کمتر است و حقوق بی اندازه بیشتر جالبه آنها نمی فهمند یک عده در ایران می فهمند جالبه.... هیئت علمی دانشگاه ماهی 18 ساعت تدریس داره با سی میلیون حقوق.... اگر آموزش و پرورش اصلاح نشه کشور اصلاح نمی سه.
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    0 0
    چه خودجوش. سرتاسر کشور تجمع معلمان بود
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    0 0
    توجه کردید-تمام کامنتهای به اصطلاح فرهنکی ومعلمها همش با توهین همراه هست وقتی حرف حق مردم را میبینند ومیبینند چرا مردم اینقدر ازاکثر قشر معلم ناراضی هستند
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    2 0
    والا ما هرچی معلم دیدیم معمولا همسر وخانوادگی فرهنکی هستند وهرکدام چندتاحقوق ودراند دارند خونه وباغ وخودرو...انباشت کرده اند وهر ماه میلینیم النگوها وطلاها واموالشون بیشتر میشه،کفش ولباس هاشون هم ازچینی به ژاپنی وغربی وچکمه ای چرمی شده....
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    0 0
    اعتراض صنفی مجاز ومباح ،توطئه بانیان وضع موجود با پیاده نظامی منافقین باید کنترل ومدیریت شود.
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    1 0
    ببخشید قسم خوردم که معلمهای که من دیدم بیسوادنند ولی درکامنت مناشر کردید اشتباهی باسواد ۰اپ شده!؟
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    0 0
    مدیران فتنه که اعتراض مشروع معلمان را وجه المصالحه منافع باندی خود می کنند ،باید رسوا وسرکوب شوند
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    1 0
    بااین اعتراضات مسخره فرهنگیها ومعلمها معلوم شد واقعا نود درصد لین قشر مادیگرا، هستند وهیچ درکی از مردم ومملکت ودشمنان داخلی وخارجی ندارند.
  • فرهنگی باز نشسته IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    0 0
    مطالبه گری خوب است هم عمل کنیم وهم ما به نسلها یاد بدهیم ولی این رفتارها اغفال شدن توسط گروه صنفی است
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    0 0
    دو ساله تعطیلند، کلی حقوق میخوان، سه ماهه تابستان هم که مسافرتند، آموزش پرورش نیست که، تنبل خانه
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    0 0
    این حرکات همه اش برای کند کردن حرکت درست دولت است،
  • IR ۰۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    0 0
    دو سال خوردن و خوابیدن بوی پول خورد دماغشون اومدن تو خیابون.
  • IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    1 0
    معلمان اگر خزانه دولت را هم بگیرند باز هم به دنبال مطالبه حقوق از دست رفته خود هستد می دانید چرا؟ چون اکثر اوقات سال را بیکارند و می نشینند و فکر می کنند که چکار کنند مثلا سفر دوبی..پیست اسکی در روسیه و... خب همه اینها پول می خواهد! امان از بیکاری ؟ تا بحال حساب کرده اید یک معلم چند روز از سال را سر کار می رود؟
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    5 0
    از خواندن کامنتها شرمنده می شم هموطنانمان بجای مطالبه گری به جان هم می افتن ...، من معلم نیستم ولی بدانید که معلمین جایگاهشان بسیار بالاست
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
      0 0
      عزیزمن معلمی جایگاه بالایی دارد وشغل انبیاست-نه این مادیگرایی تنبل که بخاطر اینکه یک کتاب را میخواهند۳۰سال تکرار وتدریس کنندحقوقهای بالای ۵میلیونی میخواهندومردم باید ازنون شبشون بزنند برای شهریه زوری مدرسه وکلاس تقویتی و....بدهند........(اصلا اینقدر بیسوادند که حتی همین یک کتاب را نمیتوانند یاد بچه ها بدهند وفقط دنبال انباشت النگو ،طلا،دلار،خونه،خودرو وکاسبی هستند-خداشاهد چندتا خانم معلم میشناسم که فقط با ماشین میگردنند که خونه بخرند واصافه کنند وچندین خونه های دیگشون
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    1 0
    خواسته صنفى معلمان محترم برحق وپذيرفتنى است
  • اسمعیل از کاشان IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    0 0
    با سلام بنده هم یک معلم باسابقه 29 سال خدمت دارم و چند سوال اساسی برای من هست 1- اولا اینها را چه کسی به عنوان نماینده فرهنگیان انتخاب کرده؟ 2- چرا این 8 سال ساکت شده بودن و حرفی نمی زدن ؟ 3- چرا آبروی قشر خدوم و انقلابی معلم را بازیچه مطامع حزبی و شخصی خود قرار می دن؟ 4- چرا حق دانش آموز را برای منافع خود هزینه می کنن؟ رچند من هم از تبعیض گله دارم ولی چرا زمان شناس نیستیم و آیا باید اکنون که کشور نیاز مبرم به وحدت دارد در میدان دشمن بازی کنیم؟
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    0 0
    چگونه فریب کسانی را باید خورد که سالهای متمادی است که مملکت را ویران کرده اند حالا دلسوز مردم شدهاند بجای حساب پس دادن طلبکار شدهاند مومنین باید بدانند دنیا شون را گرفتند حالا دینشان را ندهاند
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    0 0
    هر موقع عرصه بر امریکا تنگ میشود وتو گوشی میخورد پادوها ونوکران وسرمایه های اسراییل در جهت خدمت به ارباب فتنه واشوب بپا میکنند وکوتاهی وخیانتها وترک فعلها را علم کرده مردم را فریب میدهند
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    0 0
    مگر خون فرهنگیان رنگینتر از بقیه کارمندان ادارات است ؟ اگر این فرهنگ اعتصاب و اجتماع در کشور جا بیفته سنگ روی سنگ بند نمیشه
  • patriot IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    0 0
    آفای رییسی داره هزینه جنگیدن با مافیا وبدنه فاسد اقتصادی رو تو مملکت می پردازه یک روز آب یکروز معلم جماعت که دو سال خونه خوردن و خوابیدن .
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    0 0
    این روزها همه دارند اعتراضات را به حاشیه می برند
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    0 0
    زمانی که دولت دست سرمایه های اسراییل وغرب زده ها می افتد اقشار مختلف درمقابل این مفسدین تخریبچی فکر حفظ کلاهشان هستند
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    0 0
    چی بگم
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 0
    این کانون صنفی ان وقتی که سرمایههای بانک معلمان را بالا کشیدند چقدر یقه پاره کرد واعتصاب واعتراض ،!بکجا وصلید شما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس