1

بازداشت یک عامل ضد ایرانی در نزدیکی مقر منافقین در کمپ تیرانا نشان می‌داد که تروریست‌های میدانی و ادراکی به‌صورت هم‌زمان پروژه‌ای مشترک را تحت نظر سرویس‌های غربی اجرا می‌کنند.

سرویس سیاست مشرق- «اگر دستمان به شما برسد خونتان را خواهیم ریخت؛ افغانی کشی در ایران تاوان دارد! ایرانی‌ها خونشان حلال است و باید تاوان ظلم به مردم افغانستان را بپردازند» احتمالاً این دیالوگ و جملاتی شبیه به آن را در چند هفته اخیر در ویدئو کلیپ‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی بارها دیده‌ یا شنیده‌اید. مجموعه از انواع صحنه‌های رجزخوانی از جانب برخی شهروندان ایرانی و افغان که در آن یکدیگر را تهدید می‌کنند. حتی کار به تکفیری‌ها نیز رسیده و برخی سران این گروهک‌های تروریستی نیز روبروی دوربین‌ نشسته و به شیوه داعشی‌ها هل‌من‌مبارز می‌طلبند. 

این روزها موج شایعات نیز به‌شدت افزایش‌یافته است، یک روز خبر می‌رسد که در قشم یک تبعه اهل کشور افغانستان به یک دختر ایرانی تجاوز کرده و روز دیگر ویدئویی بازنشر می‌شود که در آن چند قاچاقچی افغانستانی تعداد شهروند ایرانی را به گروگان گرفته‌اند. این صحنه‌های عجیب با ضریب بالا در کانال‌ها و صفحات مختلف بازنشر شده و موجی از اعتراض، درگیری لفظی، تحریک مذهبی و حتی واکنش‌های غیرطبیعی بیرونی را پدید آورده است، اما با اندکی جستجو مشخص می‌شود که بیشتر این تصاویر و ویدئوهای منتشرشده غیرواقعی یا به‌اصطلاح فیک بوده و باهدفی خاص تولید و منتشر می‌شود!

 متلاشی شدن یک محفل ضد امنیتی در تهران/ پشت پرده شبکه عملیات روانی علیه مردم ایران و افغانستان

 متلاشی شدن یک محفل ضد امنیتی در تهران/ پشت پرده شبکه عملیات روانی علیه مردم ایران و افغانستان

گزارش وب‌سایت متعلق به دولت سعودی درباره یک حادثه دروغین در قشم

اما عملیات تروریستی شبکه تکفیری‌ها در صحن مطهر امام رضا (ع) در مشهد و پیش از آن قتل دو روحانی در گنبد و پس‌ازاین دو ماجرا انفجار یک بمب در مسجد پل خشتی کابل بر دامنه ماجرا  افزوده و مشخص می‌شود که عوامل تولیدکننده محتوای تحریک‌کننده تنها در خط اقدامات روانی عمل‌نکرده و اگر فرصتی فراهم شود، دست به عملیات میدانی نیز خواهند زد. رد این ماجرا را می‌توان در پیگیری خط اقدام تروریستی عبدالطیف مرادی عامل شهادت دو روحانی مظلوم مشهدی به‌خوبی مشاهده کرد. مرادی به دلیل داشتن سوابق تروریستی و نیز مشکلات عمده روحی و روانی مورد توجه شبکه ترور قرارگرفته و باکار کردن روی ضارب عملیات ترور اجرا می‌شود. حالا پس از چند هفته از آغاز این ماجرا و فرونشستن گردوغبار از صحنه می‌توان به‌صورت دقیق‌تر به بررسی ماجرا پرداخته و خط عملیات را مورد بازبینی قرارداد.

 متلاشی شدن یک محفل ضد امنیتی در تهران/ پشت پرده شبکه عملیات روانی علیه مردم ایران و افغانستان

توییت‌های منتشر شده توسط خبرنگار رادیو فرانسه (ارشاد علیجانی فرزند رضا علیجانی عضو سابق گروهک تروریستی آرمان مستضعفان )

یک‌شب با عوامل ترور در کابل

پس از فرار سربازان ارتش تروریستی آمریکا از افغانستان؛ تقریباً همه؛ حتی کارشناسان خوش‌بین نیز خوب می‌دانستند که خروج آمریکا از کابل به معنا برچیده شدن دست اشرار از سر مردم مظلوم افغانستان نیست. راس ویلسون آخرین سفیر آمریکا در افغانستان پیش از آنکه چمدان‌های خود را جمع کرده و از این کشور خارج شود در یک کنفرانس خبری رو به دوربین‌های تلویزیونی می‌گوید: «ما (آمریکا) برای مدتی از کشور افغانستان خارج خواهیم شد تا مسائل امنیتی را موردبررسی قرار دهیم؛ اما همگی یادشان باشد که دوباره بازخواهیم گشت، ما همیشه همراه مردم افغانستان خواهیم بود!». احتمالاً آن روزها کسی معنای حرف‌های سفیر آمریکا را به‌خوبی متوجه نشده و شوق پیروزی و خروج آمریکایی‌ها اجازه نداد عمق راهبردهای جدید واشنگتن در مرزهای شرقی ایران مشخص شود.

افغانستان کشوری است که به لحاظ تاریخی همواره در رابطه مرکز - پیرامونی با قدرت‌های جهانی قرار داشته و وابستگی اقتصادی و نظامی این کشور در طول تاریخ متأثر از همین رابطه بوده است. ازاین‌رو سفیر آمریکا می‌دانست که از دست دادن این کشور به معنای آن است که شعاع عملیاتی آمریکا تا سطح بالایی به‌ویژه در آسیای مرکزی از میان خواهد رفت، ازاین‌رو برای آنکه طالبان پس‌زده شده و نیز موازنه قدرت میان ایران، روسیه و چین تقسیم نشود، لازم است که ثبات داخلی در این کشور از بین رفته و در بهترین حالت یک جنگ منطقه‌ای و در بدترین گزینه مجموعه‌ای از جنگ‌های داخلی پلی برای بازگشت آمریکا به کابل باشد.

از این رو در همان شب اول سقوط دولت اشرف غنی دستگاه جنگ ادراکی آمریکا شروع به کارکرده و سیلی از شایعات، تصاویر و ویدئوهای مختلف تولید می‌شود که در آن عده‌ای با زبان پشتون (زبان غالب گروه طالبان) به تهدید همسایگان، اقوام و حتی مذاهب مختلف می‌پردازند. هدف آن بود که با تولید شایعه و داغ کردن بازار دروغ‌پردازی جنگی خونین با سرفصلی یکی از همسایگان یا گروه‌های سیاسی در خاک افغانستان به راه افتاده تا ارتش آمریکا به‌عنوان یک منجی بار دیگر به صحنه بازگردد.

به‌عنوان‌مثال ۲۴ ساعت پس‌ازآنکه ارگ ریاست جمهوری افغانستان به دست طالبان افتاد، یک خبرنگار معروف افغان در یک توییت اعلام کرد که اطلاع دقیق دارد که گروه طالبان خون مردم هرات را مباح دانسته و دسته‌دسته نیرو آماده ورود به این شهر و آغاز یک قتل و عام تاریخی است، این ماجرا با واکنش برخی گروه‌های سیاسی در داخل ایران نیز روبرو شده و برخی گروه‌های لیبرال ایرانی اعلام می‌کنند که آماده تشکیل یک گروه نظامی برای جنگ هستند! آن‌ها علاوه بر وایرال کردن ماجرا به دولت نیز فشار وارد می‌کردند که نیروهای نظامی را کنار مرزهای شرقی کشیده و آماده نبرد شود. آن روزها هیچ‌کس به‌صورت دقیق نمی‌دانست که چه کسی این ماجرای دروغین را تعریف و چه شبکه‌ای آن را بازنشر کرده است.

 متلاشی شدن یک محفل ضد امنیتی در تهران/ پشت پرده شبکه عملیات روانی علیه مردم ایران و افغانستان

آمریکایی‌ها علاوه بر استفاده از شبکه جنگ روانی روی گروه‌های سلفی و تروریستی نیز حساب ویژه بازکرده بودند. قرار بود این گروه‌ها به‌صورت منظم در خاک افغانستان و منطق مرزی و حتی در حوزه کشورهای همسایه عملیات سریالی انجام دهند تا ضریب امنیت به حداقل رسیده و نزاع گسترده شود. داعش ازجمله نیروهای منتخب آمریکا در این ماجرا بود؛ تروریست‌های سنتکام پیش از خروج از افغانستان بخش مهمی از این گروه‌های تکفیری را از سوریه به افغانستان هلی بورن کرده تا در شرایط لازم از آن‌ها بهره‌برداری کند. پس‌ازآنکه شبکه عملیات تروریستی با هوشیاری نیروهای امنیتی در داخل کشورمان ضربات سختی دریافت کرده و تا حد زیادی سرکوب و تضعیف می‌شوند، آمریکایی‌ها خط جدیدی را طراحی می‌کنند.

تام وست یکی از دیپلمات‌های ارشد آمریکایی در امور منطقه به تلویزیون الجزیره می‌گوید که منطقه را به حال خود رها نکرده و بایدن طرحی مهم برای ایفای نقش مؤثر آمریکا خواهد داشت. دو هفته پس از بیان این جملات راهبرد آمریکایی‌ها به سمت جنگ‌های هیبریدی (ترکیبی) تغییر فاز می‌دهد. این بار به‌جای توسل مستقیم به تروریسم عریان محفل‌های شایعه‌ساز در کنار گروه‌های تروریست به‌صورت هم‌زمان شروع به عملیات می‌کنند. در این ماجرا یک روز داعش یک ولایت (اماکن مرتبط با شیعیان) را منفجر کرده و فردای آن عامل عملیات به گردن طالبان می‌افتد!

 متلاشی شدن یک محفل ضد امنیتی در تهران/ پشت پرده شبکه عملیات روانی علیه مردم ایران و افغانستان

تغییر آدرس ماجرا و سفیدشویی تروریست‌ها بخشی از این ماجرای پیچیده و سناریونویسی شده است. در میان این حوادث به ناگهان یکی از شاه‌مهره‌های اتاق عملیات لو رفته و تا حد زیادی خط ماجرا آشکار می‌شود. مریم سما یکی از نمایندگان سابق پارلمان افغانستان در کشور آلبانی با بیش از ۵۰۰ هزار دلار جعلی در آلبانی بازداشت می‌شود، دستگیری این نماینده سابق در نزدیکی مقر تروریستی گروهک منافقین پیام قابل‌تأملی در خود داشت، هم‌زمان با این ماجرا سربازان گم نام امام زمان (عج) در یک عملیات غافلگیرانه هاشم رئیس یکی از فرماندهان سابق جهادی را در تهران بازداشت می‌کنند.

این عامل نفوذی اعتراف کرده است که در داخل ایران قصد سربازگیری برای اهداف تروریستی را داشته است، از هاشم رئیس نزدیک به ۳۰۰ هزار دلار کشف و ضبط می‌گردد! حالا می‌شد خیلی دقیق‌تر خط عملیات جنگ هیبریدی (ترکیبی) را دریافت. رهبر انقلاب اسلامی در سالگرد بیعت تاریخی با همافران به جنگ ترکیبی دشمن اشاره فرموده‌اند. ایشان دراین‌باره هشدار می‌دهند که نمی‌توانیم در برابر تهاجم ترکیبی دشمنان در موضع دفاعی بمانیم و باید در زمینه‌های مختلف ازجمله رسانه‌ای، امنیتی، اقتصادی متقابلاً تهاجم ترکیبی داشته باشیم.

 متلاشی شدن یک محفل ضد امنیتی در تهران/ پشت پرده شبکه عملیات روانی علیه مردم ایران و افغانستان

شبکه ترور چگونه متلاشی شد؟

جنگ هیبریدی در تعریفی ساده انتقال مرحله‌ای انقلاب‌های رنگی (جنبش‌های اعتراضی مسلحانه) به جنگ‌های غیرمتعارف (تروریسم) باهدف اصلاح حکومت (امتیازات یک‌جانبه)، تغییر حکومت یا راه‌اندازی مجدد حکومت (اصلاحات اساسی در قانون اساسی که ممکن است به دنبال تقسیم داخلی کشور بر اساس سناریوی بوسنیایی باشد) است. این نوع جنگ، ترکیبی از جنگ اطلاعاتی، تحریم‌های اقتصادی و فشار نظامی است. هدف آن این است که دولت هدف را وادار به انجام آنچه متجاوزان می‌خواهند کند که بسته به سناریوی خاص متفاوت است.

بازداشت یک عامل ضد ایرانی در نزدیکی مقر منافقین در کمپ تیرانا نشان می‌داد که تروریست‌های میدانی و ادراکی به‌صورت هم‌زمان پروژه‌ای مشترک را تحت نظر سرویس‌های غربی اجرا می‌کنند. همکاری مشترک منافقین و گروه‌های افغانی ضد ایرانی زدن یک تیر با دو هدف بود، از یک‌سو دشمن با بهره‌برداری از آب گل‌آلود شده توسط گروه‌های ضد ایرانی می‌توانست حوزه تمدنی و مذهبی میان دو کشور را تضعیف کند؛ و از سوی دیگر دامنه‌دار شدن اختلافات مین دو کشور همسایه می‌توانست مقدمات یک جنگ ناخواسته را فراهم کرده و عمق راهبردی ایران در منطقه را تحت تأثیر قرار دهد. این شبکه به طرز ماهرانه‌ای هدایت می‌شد. ترکیبی از چهره‌های مطرح حقوق بشری در ایران و افغانستان ماهیت تروریستی بودن اقدامات آن‌ها را پوشش داده و می‌توانست به هر عملیاتی در ایران یا افغانستان ضریب روانی شدید دهد.

 متلاشی شدن یک محفل ضد امنیتی در تهران/ پشت پرده شبکه عملیات روانی علیه مردم ایران و افغانستان

مریم سما در میهمانی سفیر انگلیس

به‌صورت طبیعی ضربه به این شبکه پوششی بسیار دشوار بوده و نیاز به ظرافت‌های فراوان داشت. این اقدام به‌صورت گام‌به‌گام و در عملیاتی با فاصله زمانی نزدیک به هم اجرا شد. هم‌زمان با عملیات خارجی برای بازداشت سرپل‌های بین‌المللی این ماجرا (مریم سما و هاشم رئیس) و نیز دستگیری عوامل تکفیری و گروه پوششی آن در مشهد، یک گروه دیگر با تابلو حقوق بشری نیز در تهران بازداشت می‌شوند.

به تازگی یک کانال تلگرامی به نام "درباره زنان" از بازداشت نرگس محمدی و جمعی دیگر از چهره های ضدامنیتی خبر داده است. در صورت صحت این خبر - که هنوز از سوی منابع رسمی تایید نشده است - ، دستگیری نرگس محمدی معاون گروهک غیرقانونی کانون مدافعان حقوق بشر ضربه‌ای سخت به بخش تبلیغاتی شبکه امنیتی دشمن در داخل کشور زد. نرگس محمدی جانشین شیرین عبادی (وکیل فراری) در حین جلسه‌ای به‌منظور فضاسازی علیه روابط ایران و افغانستان دستگیر می‌شود. علاوه بر  محمدی، تعدادی دیگر از افراد سابقه‌دار و ضد امنیتی نیز در جلسه بازداشت و توسط نهادهای انقلابی و امنیتی تحویل مقامات قضائی می‌گردند.

 متلاشی شدن یک محفل ضد امنیتی در تهران/ پشت پرده شبکه عملیات روانی علیه مردم ایران و افغانستان

آریانا سعید در هنگام فرار از افغانستان با هواپیمای آمریکایی 

پس از بازداشت نرگس محمدی مشخص می‌شود که سه تیم به‌صورت هم‌زمان در حال اجرای عملیات روانی علیه مردم ایران و افغانستان بوده‌اند. گروه داخل ایران که براساس اخبار منتشرشده و بازداشت اخیر وی، احتمالا سر پل آن نرگس محمدی است. تیمی مستقر در افغانستان که توسط دو گروه غرب‌گرای بانوان عدالت‌جو و جنبش عدالت و آزادی هدایت می‌شود (این دو گروه مظنون به اقدامات خرابکارانه در برابر اماکن دیپلماتیک ایران در کابل و هرات نیز هستند) گروه سوم نیز شامل برخی احزاب سیاسی لیبرال و سیاست‌مداران و سلبریتی های افغان تبار (سمیرا خیرخواه، هدا خموش، آریانا سعید) است که بخش قابل‌توجهی از آن‌ها هم‌اکنون در لندن و دبی اقامت دارند.

 متلاشی شدن یک محفل ضد امنیتی در تهران/ پشت پرده شبکه عملیات روانی علیه مردم ایران و افغانستان

 نکته مهم آنکه هر سه گروه با یک فعال ضدانقلاب ایرانی ارتباط دارند. در اعترافات به‌دست‌آمده از برخی افراد دستگیرشده مشخص شد که سر تیم هماهنگی گروه عملیات روانی معصومه علینژاد قمی (معروف به مصی علینژاد) است. این سه گروه بازوی تبلیغاتی و تحرک کننده شبکه‌ای است که درنهایت با توسل به عوامل میدانی و تکفیری دست به جنایت در داخل ایران و افغانستان زده‌اند!

 متلاشی شدن یک محفل ضد امنیتی در تهران/ پشت پرده شبکه عملیات روانی علیه مردم ایران و افغانستان

 متلاشی شدن یک محفل ضد امنیتی در تهران/ پشت پرده شبکه عملیات روانی علیه مردم ایران و افغانستان

گروه زنان عدالت‌جو در باغ سفارت آمریکا در کابل

پس از ناکامی پروژه جنگ داخلی در افغانستان و درگیر کردن ایران در آن، اکنون دشمنان با ایجاد تیم‌های مشترک ایرانی و افغانی در آلبانی، تهران و کابل ایجاد موج سوم شایعات با محوریت مهاجرین را دنبال می‌کنند. در موج شایعه‌سازی (موج اول و دوم عمدتاً فقط طالبان را هدف گرفته بود) سعی می‌شود با ایجاد حس نفرت میان ایرانیان و مردم افغانستان نوعی نزاع عمیق و شدید قومی و مذهبی در ایران ایجاد شود.

درواقع در این موج با زیرکی خاصی و با استفاده از روانشناسی و رسانه، وحشت و نفرت به بزرگ‌ترین سرمایه‌های امریکا تبدیل‌شده‌اند. این موج شایعه‌سازی، در صورت عدم شناسایی و برخورد با عوامل آن، ممکن است منجر به ناامنی و شکاف‌های خطرناک اجتماعی در استان‌های تهران و خراسان رضوی و سیستان بلوچستان گردد. برای خنثی‌سازی پروژه دشمن لازم است که علمای اهل تسنن و حاکمان گروه طالبان در افغانستان همکاری بیشتری با جمهوری اسلامی ایران انجام دهند. در جنگ ترکیبی هوشیاری و تصمیم‌گیری‌های منطقی مهم‌تر از ضربه به سرپل‌های نفوذ است!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 85
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    63 16
    باورکنید یا نه بخشی از این اتفاقات به نشان دادن بیجا و بیش از حد رأفت اسلامی نسبت به محکومان امنیتی و سیاسی که ضد ملی و ضد ایرانی بودن آنها ثابت شده است بر می گردد
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      21 4
      مردم هم خسته شدند
    • امیر US ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      4 8
      قربون اون دل رئوفتون برم
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      3 2
      ما در حوزه تمدنی بسیار کهن زندگی می کنیم ایران امروز متشکل از زبان ها و اقوام متعدد که مثال رنگ های زیبا در کنار هم فرش های نفیس ایرانی که نقش های آنها هم از طبع و فهم بالای مردم این سرزمین حکایت میکنند . در کنار آن ادیان و مذاهب مختلف نیز جا دارند . که همه به یک خدای واحد معتقد میباشند . آرزو داشتم این عقاید محترم با نظر خود جلسات بحث و نظر مستمر و طولانی مدت و همیشگی باتفاق برگزار میکردند و با همکاری هم عقیده خود را غنا میبخشیدند و ایران را بعنوان الگو و صاحب نظر و اثر بدیع که دیگر مراکز موجود در دنیا بدان استناد میکردند . بهتر از پیش معرفی میکردند و با این اتحاد و غنا بخشی ، گام بلندی در راه خواست الهی که با شناخت دستورات او که ادیان مختلف برای یک جامعه ایده آل مد نظر دارند . و طبق نظر رهبر معظم انقلاب همان تمدن سازی نوین اسلامی که سعادت همه انسان ها مورد نظر است . برداریم . امیدواریم اندیشمندان ما از همه گرایش ها و اعتقادات بدان اهتمام ورزند . مطمئنا . نظیر وقایع اخیر دیگر اثر و امکانی نخواهد داشت و همچو سابق ید واحده و با اتحاد خود برای مقابله با دشمنی ورزی ها که استکبار جهانی با گمراه کردن عده ای مانند وهابیون سلفی ، آنها را برای انشقاق در صفوف مسلمانان بکار گرفته ، عمل کرده و با استنادات دینی محکم و شناخت بهتر از دسیسه های دشمنان . نسبت به پیرایش جوامع از آلودگی . بعنوان یک ایرانی حاذق و دانشمند و امانت دار و مومن به وظایف ملی و دینی عمل کنیم و اجر دنیوی و اخروی نصیب کشور و خود نمائیم ..
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      13 2
      اگه اینا تو آمریکا بودن تا حالا هزار بار اعدام شده بودن
    • IR ۰۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      2 0
      عزیزش رو برای امنیت من از دست داده
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    خدا رو شکر اگه پراید 200 تومن و برنج کیلویی صد تومنه ولی امنیت داریم.
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      13 23
      تو فعلا بسوز
    • FI ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      22 11
      راستی ، آلبانی برنج کیلویی چنده، شنیدم روغن هم نایاب شده، به کارفرما بگید جیره را زیاد کنه
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      23 17
      پراید ۲۰۰ تومنی، ارث دوران سیاه اصلاحطلبان
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      21 37
      تو باید اسیر داعش میشدی تا نمک نریزی که عوضش امنیت داریم
    • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      19 30
      امنیت نداشتی الان مثل بیش از ۵ میلیون اوکراینی آواره کشورهای دیگر شده بودی نادان
    • مجید IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      17 27
      نرگس محمدی را به جرم اقدام های پی در پی علیه امنیت ملی و براندازی، اعدام کنید یا حبس طولانی مدت بدهید
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      13 13
      وقتی کامنت «عوضش امنیت داریم» رو می زارین یه درصد فکر کنین شاید کسی که عزیز خودشو برای امنیت شما از دست داده ببینه و دلش به درد بیاد
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      5 4
      نادان امنیت شامل امنیت اقتصادی هم میشه
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      1 3
      ۱۴:۳۸ مگه چته؟؟!!!!!
    • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      7 3
      فقط چیزی که اضافه هست و کاش نداشتیم، امثال تو هست!
    • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      0 0
      ۱۴:۳۸ ببخشید اشتباهی منفی دارم الان درستش میکنم
    • DE ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      7 0
      تو از آلبانی که خبر نداری پراید چنده و برنج کیلویی چند برو به فکر سر کچل خودت باش که خودتون هم نمیدونین چه آینده ای در انتظارتونه و هر هفته یکی دو نفر از شما به علت کهولت سن هزار آفت و بیماری در قبرستان جنگلی شمال تیرانا به گور سپرده میشین
    • وطن پرست DE ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      3 0
      خدا رو شکر که بلاخره زبونتون باز شد. اون هشت سال لال بودید ها.
    • IR ۰۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      1 1
      کافیه یه بار یکی از خانواده ت فرقی نمیکنه برای داعش فقط یکی ، دست داعش بیافته اون وقت اینطور نمیگفتی
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    31 6
    تشکر از نیروهای امنیتی ایران اسلامی. مرگ بر آمریکا و نوکران فارسی زبان و غیرفارسی زبانش. آمریکای بحران زیست و عاشق موذی گری و ساختن فتنه و جنگ. چقدر حقیره
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    21 1
    واقعا چه جوری حاضر به خیانت به کشورشون میشن؟!
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      0 0
      راحت
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      4 5
      شما چجوری راضی شدین؟ یه حقوق ثابت و وام و خونه سازمانی؟
    • تبریزی IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      1 1
      خطاب به وام و ح...: البته خیانت با اینها بهتر از خیانت واسه قبر چند طبقه تو اروپا(البانی) هست البته اگر...
  • نیما IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    14 7
    دشمنی ایران آمریکا تا ابد پیدا خواهد کرد و ایران با کمک مجاهدین طالبان اجازه اختلاف بین مردم ایران افغانستان را نخواهدداد و من مطمعن هستم که وهابیت داعش القاعده سلفی گری این حرف ها توسط خود طالبان جمع خواهد شد انشالله
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    5 19
    خدایی چیکار دارین میکنین ؟ معلومه؟ آسمون ریسمون میبافین یکی رو بگیرین. آخرش که چی؟
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 9
    خدایی چیکار دارین میکنین؟
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 10
    نرگس محمدی جانشین شیرین عبادی (وکیل فراری) در حین جلسه‌ای به‌منظور فضاسازی علیه روابط ایران و افغانستان دستگیر می‌شود!!!!
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    6 1
    به جاش امنیت دارد.
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      3 1
      اگه قدرشو ندونید از دست میدید
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    11 0
    هیچ کوتاهی و کاهلی برای حفظ آرامش در کشور پذیرفتنی نیست.
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    6 4
    مشرق بالاخره عبد اللطیف تروریست بود یا مشکل روحی داشت درست بگید
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    4 4
    یه چیزی بگم مشرق . بعد از حمله اون تکفیری افغان هر روز یه چندتا پست میذاری درباره خوبی مردم افغانستان .
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    13 6
    دولت تروریستی و کثیف و پلید آمریکا بدلیل کاهش قدرت نظامی خود، رو به ابزارهای تبلیغاتی و دروغ پردازی وسیع جهت تامین منافع (شما بخوانید ادامه دزدی ها به شیوه جدیدتر) خود رو آورده و می خواهد به جای ابزار نظامیش که به کندی گراییده از این ابزار نوین برای پیشبرد سیاست هایش از ونزوئلا تا اوکراین و از غرب آسیا تا چین و کره استفاده کند.
  • مصطفی IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    13 3
    در اینکه عملیات روانی داریم و ابن بحثا حرف و شکی نیست اما اما طالبان هم دوست ایران نیستند. اقدامات طالبان اعم از عدم اعطای حقابه رودخانه هیرمند و انحراف آن به سمت گودزره و نهر لشکری، فشار به مردم افغانستان که سبب موج مهاجرت بی سابقه شده، تجاوزات گاه و بیگاه مرزی، ایذایی تجار ایرانی با قوانین من درآوردی نشان از عدم همسویی طالبان با ایران هست‌ هر زمان طالبان به تثبیت برسند آن روی خودشان را نشان می دهند.
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      2 0
      نظرت در مورد ترکیه و کاهاش چیه؟
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      5 0
      نهر لشکری را خود مردم محلی کنده اند. طالبان حفر نکرده. مشکلات آب اتفاقا زمان اشرف غنی خیلی بیشتر بود. همینطور برخورد با ایرانیان. منتهی شما طبق دستور آمریکا آن زمان مامور به دوستی با اشرف غنی دست نشانده آمریکا بودید و حالا مامورید علیه طالبان کامنت بگذارید.
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      0 0
      اتفاقا طالبان به پختگی لازم رسیده و حق آبه رو هم پذیرفته منتها دراین خشکسالی آب نمیرسه ،آنها آب را بازکرده کشور دیگه ای راه آب روکج کرد الان طالبان حکومت تشکیل داده و ایران اگر همکاری امنیتی و اقتصادی و فرهنگی بیشتری نکنه آنها نمی‌توانند باجاسوسان غربگراکه حالا تروریست هم شدن مبارزه کنه تاکی باید ما حکومت های افغانستانی رو به رسمیت نشناسیم واقعیت اینه که شیعیان در افغانستان اقلیت هستند و تشکیل انواع اتاق کار و همکاری گسترده بازاریان بنفع شیعیان هم هست . ایران باید طوری باطالبان همکاری کنه که آنها در دامان آمریکا نیفتند ‌.
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    4 1
    خخخخخ عجب آش شله قلمکاری پختید!
  • DE ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    5 6
    اون شخصیکه این کامنتها رو چاپ کرده خیلی بی غیرت و بی ....
    • تیزرو DE ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      0 1
      دقیقا
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    14 5
    آرامش را مدیون کسانی هستیم که هیچگاه آنان را نمیبینیم ولی در همه حال هوشیار و تیزبین مراقب این مرز بوم هستن سربازان امام مهدی علیه السلام
    • IR ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      1 1
      فکر میکنید کسی نمیبینتتون عزززیزم ... اینطوری ها هم نیست
  • SE ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    30 5
    دقیقا با همان الگویی که بین اوکراین و روسیه دشمنی و جنگ راه انداختند دارند بین ایران و افغانستان جنگ راه می اندازند. با این تفاوت که پناهندگپان این جنگ مو بلوند و چشم آبی نیستند و کسی آنها را پناه نخواهد داد.
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    12 7
    هرچقدر صغری کبری بچینید و از دسیسه ی کل دنیا علیه حکومت زیبای طالبان قصه سرایی کنید مردم خودشان می بینند که کارفرمای فرصت طلب ایرانی کارگر ایرانی را اخراج کرده
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      2 1
      یعنی قبل از طالبان کارگر ایرانی بهتر و ارزانتر کار می کرد و اصلا حاضر بود زبر بار آن کارهای سخت برود؟ و یا کارفرمای ایرانی استفاده از پناهنده افغانستانی را ترجیح نمی داد؟
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      2 0
      کارگر ایرانی زیر بار هر کاری می رود اما این کارفرماها هستند که علاقه ای به تامین حقوق کارگر از جمله حق بیمه و سنوات و بن مسکن و غیره ندارند.
  • SE ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    10 0
    مدعیان در دوره فارسی ستیزی دیوانه وار اشرف غنی ساکت بودند و مدعیان شیعه دوستی که از احمد شاه مسعود جانی و قاتل شیعیان افغانستان و جلاد محله افشار فرشته تراشیده بودند حالا نگران فارسی و شیعه شده اند!
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    5 5
    عزیز من افاغنه هم برادران مسلمان ما هستن و هم همسایه . اما این دلیل بر این نمیشه که کل جمعیتش قاچاقی سرریز بشه تو کشور ما
    • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      2 2
      چرا چین به کل جمعیت تایوان شناسنامه داده؟ چرا ایرلند به کل مردم ایرلند شمالی تابعیت داده؟ چرا کره شمالی و جنوبی همینکار را با اتباع هم می کنند؟ چرا آلمان شرقی و غربی یک کشور شدند؟ و....
    • GB ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      1 0
      عالی بود
    • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      1 2
      به خارجیها کارت ملی و شناسنامه نمیده .
    • شاهين IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      1 0
      اين يكى از ديدگاه هاى درست است
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      0 2
      افغانستان همان خراسان و ایران شرقی بود
  • محجوب FI ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    12 6
    روزنامه نگاران و رسانه‌های اصلاح‌طلب ستون پنجمی فراموش نشود.
  • شاهین IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    4 0
    اینجا ایرانه
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 0
    بله واقعا رافت اسلامی هم نسبت
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    3 0
    بعضی مدیران قطعا و فورا باید برکنار شود، و همچنین گروهی عظیم از پسمانده های مدیران پیشین.
  • FR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    2 3
    همه ميدونند که طالبان با داعش و القاعده مرتبط و هم مسلک هستند
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 0
    صدا وسیما نباید نرگس محمدی رو تو صداو سیما راه میدادن
    • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      2 0
      نرگس محمدی بازیگر با این یکی نرگس محمدی فرق دارد در واقع دونفر با یک اسم‌ مشابه هستن
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 0
    ممنون
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 0
    درسته
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    5 2
    برادران محترم صداقت و درستکاری اصل دین است . بنده از کل کشور خبر ندارم اما در مورد خودم افغانیها خیلی به من کمک کردند . بنده خانه ام را با کمک یک کارگر افغانی ساختم .خیلی درستکار و پر کار بود . کار چند نفر کارگر ایرانی را به تنهایی انجام می داد .
    • IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      1 4
      مردم افغانستان با طالبان فرق دارن، طالبان یک حکومت تندروی ضد اسلامی و بظاهر اسلامی هست ازاعمال ورفتارشون مشخصه رفتارشون اخلاقی وانسانی نیست با مردم افغانستان ما ایرانی ها با مردم افغانستان مشکلی نداریم طالبان را تایید نمیکنیم، ضمنا چرا این خانم نرگس محمدی بااینکه محکوم به زندان شده بود آزاد بوده که بتونه بااینها همکاری وبرنامه ریزی بکنه، مسیح علی نژاد هم دلش خوشه که آزادی طلبه.
    • به ۰۳:۱۳ IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      3 0
      مهم نیست که تو چه اعتقادی داری. اما طالبان هم دارد شریعت اسلامی را پیاده می کند و هم مورد تایید مردم افغانستان است
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 0
    یا مهدی عج
  • وطن دوست IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 2
    درود به همگی .اولا من به عنوان یک ملی گرا که مذهبی هم هستم اما در درجه اول وطن دوستم معتقدم افغانستانی های عزیز اریایی هستن و روزی باید به ایران الحاق بشن
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 0
    باشه شما راست میگی
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 0
    طالبان اکنون قدرت اول افغانستان هست. اونها فاقد تجربه های عملیاتی اینچنین هستند لذا باید اطلاعات ایران با اونها جلسات متعدد بذاره و اونها رو توجیه و راهنمایی کنه و در صورت لازم آموزش هم بده
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    2 1
    جالبه علیه طالبان که بنویسیم چاپ نمی شود. آیا می دانستید همان کسانی که دروازه سفارت ما را در کابل گلباران کردند و سخن از برادری دو ملت زدند توسط برادران طالبتان دستگیر شدند.
  • مجتبی IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    3 1
    پستی از مشرق میباره!
    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      1 0
      عالی
  • نیما IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 0
    ۲۱۵۰ لطفا منبع خبرتون ذکر کنید
  • وطن دوست IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    2 1
    چرا نظر منو نصفشو گذاشتید کجااااست ازادی بیان دیگه نظر نمیدم سایتم نمیام
  • تبریزی IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    0 0
    امیر جونش فدا قربون اون دل آمریکا و اسقاطیلیها برو که حقوق بِشَرِشون چشم ما دنیا را درآورده!!!! ما قربونی ... و.... نمی‌خواستم اوکی حله
  • IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    1 0
    اون ابلهی که امنیت را با قیمت برنج و پراید مقایسه می کنه هنوز صدای سوت خمپاره ای که قراره کنارش منفجر بشه یا غرش هواپیمایی که قراره راکت هاشو رو سرش بندازه نشنیده.اون موقع برق از همه جاش می پره و دیگه دغدغه برنج و پراید را نخواهد داشت.اون موقع باید به فکر جور کردن پوشک و ایزی لایف باشه.
  • IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    0 0
    واقعا لعنت به مسیح علی نژاد
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    1 0
    جواب به نظردهنده محترم3:13،شما که نظرتون براینه که طالبان داره شریعت را رعایت میکنه و مردم اغانستان قبولس دارن، چرا پس مردم افغانستان گروه گروه به کشور ما دارن میان؟
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    0 0
    بهایی ها رو بزنید ، وقتی دشمن، در داخل نیرو نداشته باشد با کمک کی میخواد موج راه بیاندازد؟ دستگیری مجرم امنیتی برای چندمین بار، چه مفهومی دارد. اگر مجرم است وبه خارح وصل است، باید طوری تقاص پس بدهد که کسی در داخل جرات همکاری با خارج نشین ها رو پیدا نکند. منابع تامین مالی بهایی ها و ضدانقلاب پوششی رو کشف و پایش کنید. وقتی پول نباشه، یعنی خودرو بی بنزین.
  • ناشناس IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    0 0
    عدّه ای بی سواد نظرهایی می نویسند که واقعا آدم شک میکنه اینها نه تنها بیسوادند، بلکه عقل هم ندارند .با وجود اینکه در این دو دهه اخیر حداقل ، اقدامات آمریکای خبیث و انگلیس را در بر هم زدن آرامش منطقه و ممالک آن را دیده اند ، ماجرای عراق ، سوریه ، یمن ، افغانستان و ... اخیرا هم اوکراین، باز هم نمیفهمند اینها چه قصد شومی از این اقداماتشان در منطقه دارند .
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    1 0
    من کارم جوشکاری هست تو ساختمونا کار میکنم نه کار به سیاست دارم نه چیزی ولی آنقدر افغانی ریخته که دیگه کار پیدا نمیشه
  • محمدحسن IR ۰۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 0
    بس کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس